Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 19 av 19
    Medlem siden
    Dec 2006
    Meldinger
    15

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Bittebitt
    Har du tatt andre prøver enn de du skrev opp her? f.eks f-t4? Hvordan føler du deg?
    Føler meg egentlig ikke så bra, har stiv nakke, svettetokter, trøtt og stiv i ledd, eksem og utrolig tørr hodebund.
    T4 bruker han å ta, så det er rart han ikke gjorde det nå.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg tipper legen din tror at fT4 resultatet er underordnet fordi TSH er 1.
    fT3 tar han fordi du er på Liothyronin.

Ser du skriver akkurat nå.......
    S-Thyroxin er fT4 og skal ligge mye høyere enn 8.
    Dette krever at dosen økes og vil medføre at TSH blir vesentlig lavere.
    Kanskje må den bli null før du har det bra.
    Noen må ha null - bla. jeg.

TSH gjør ingenting i kroppen og er ikke å stole på når du går på thyroxiner.
    Fest deg ved fT4 verdien og prøv å finne en versi som passer deg - HELT u-avhengig av hva noen målinger viser !
    Det er DIN status som teller - ikke blodprøven.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Standard

Hei igjen
    Det er nok, som n`Finn sier, f-t4 som er tatt, og den er isåfall altfor lav

Medlem siden
    Dec 2006
    Meldinger
    15

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    Jeg tipper legen din tror at fT4 resultatet er underordnet fordi TSH er 1.
    fT3 tar han fordi du er på Liothyronin.

Ser du skriver akkurat nå.......
    S-Thyroxin er fT4 og skal ligge mye høyere enn 8.
    Dette krever at dosen økes og vil medføre at TSH blir vesentlig lavere.
    Kanskje må den bli null før du har det bra.
    Noen må ha null - bla. jeg.

TSH gjør ingenting i kroppen og er ikke å stole på når du går på thyroxiner.
    Fest deg ved fT4 verdien og prøv å finne en versi som passer deg - HELT u-avhengig av hva noen målinger viser !
    Det er DIN status som teller - ikke blodprøven.
    Okey, for FT4 hopper fra 12 og så er den nede på 4-5 og så 8. Den stopper på 12 hele tiden og stopper på 4. Det ser ut som den ikke blir stabil.
    Fortiden skulle man tro jeg har kommet i tidlig overgangsalder.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Ustabilt stoffskifte kan nok føles slik ?
    Ikke så rart at dette er ustabilt når dosen din ikke er stabil ?
    Jeg ville prøvd med 150 alle dager.
    Eventuellt prøvd å øke denne til 175 alle dager om noen måneder hvis din situasjon ikke bedret seg.

Pass også på å ta dosen på en måte så maten ikke skaper ustabiliteten.
    Best før du står opp eller etter at du har lagt deg.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2006
    Meldinger
    15

Standard

Jeg tar 150 Levaxin pr dag og 1 annen hverdag Liothyronin. Som jeg ser nå, skal jeg trappe ned all medisin på 3 uker og slutte med alt. Hvorfor egentlig det?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Ã… ??
    Det må det en meeeget god forklaring til - så god at den nok ikke blir særlig logisk.

Må bare si at jeg kjenner igjen disse avgjørelsene ! Dem drev på slik med meg også - og skulle senke dosen min.
    Nå tar jeg en dose som er tre ganger høyere enn den de mente jeg skuløle senke !

Nå er sikkert ikke våre situasjoner dønn like, men tenk deg om - og la dem ikke få herje med deg og eksperimentere for å øke sitt eget erfaringsgrunnlag.
    Kjør DITT eget løp. Bruk dine egene erfaringer - eller skaff deg noen - og bygg ditt eget stoffskifte slik at det gir deg minst mulig symptomer.
    Uten å ta hensyn til laboratorieverdier som er framkommet med friske menneskers blodverdier.

Thyroxinseponering er det vel kun amatører som har hjerte hardt nok til å foreslå.
    Det er dønn lævlig - for å si det mer diplomatisk enn jeg normalt ville......

Medlem siden
    Dec 2006
    Meldinger
    15

Standard

cSelv om jeg synes det er tull at jeg skal pludselig slutte med alt, så har han sikkert en grunn til det. Selv om jeg føler meg helt forferdelig fortiden. Men hvis jeg ikke gjør det som han sier og jeg går tom for medisiner, så stor jeg der med skjegget i postkassen. for jeg tror neppe han skriver ut nye, når han vil at jeg skal slutte med dem. Skal til legen igjen i august og da for jeg høre hvorfor han vil jeg skal trappe ned og slutte med medisinen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Tipper igjen : Han vil at du skal slutte fordi fT4 er ustabil.
    Han tror at grunnen til ustabiliteten er restproduksjon i kjertelen, og at det kan være mulighet for at denne er iorden.

Hvis så er tilfelle vil TSH stige høyt og kjertelen stimuleres da kraftig til å produsere. Om den ikke klarer det vil TSH bli kjempehøy.
    Forlang blodprøver hver uke !

Og du da..........nemlig !
    Du vil ha det jævlig, men ikke la dem leke mer enn en måned med deg !
    Da skal det bli bedre om teorien han vil teste på deg holder da ........

Kan bare si deg at jeg var svært ustabil på Levaxin.
    Det er borte nå . . . på Armour.

Men DET får du ikke en lege til å tro.
    Min lege tror det - han har sett dette med egne øyne.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. redd for prøveresultat
    Av cathrin i forumet Hos legen
    Svar: 16
    Siste melding: 01-02-07, 11:47
  2. Nye prøveresultat og tilbake til bare levaxin.
    Av kira i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 15
    Siste melding: 07-06-06, 21:07

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn