Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 25
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

Benga,
    Jeg har hatt det slik du beskriver med at du er ganske våken helt til du spiser frokost. Jeg har det slik i perioder. Dette er en av symptomene jeg ikke klarer å fatte hva er for noe. Da jeg nevnte det for fastlegen min sa hun at det kunne være insulinresistens. Jeg har nevnt det for spesialiten og hun tar prøver for det også. Jeg har ei venninnes om har diagnose insulinresistens og hun sier at man får gjerne sånne perioder ca kl 10 - 14 - 16. Husker ikke hvorfor, men hun hadde en fornuftig forklaring. Det er også vanlig å få økt sultfølelse og sukkerhunger.

Kan det hende at du sliter med noe sånt?
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    alta
    Meldinger
    158

Standard

Har tenkt litt på det med insulinresistans.
    Det er gjerne slik at når jeg har spist frokost, som oftest er flere timer etter å ha stått opp, så blir kjempe trøtt igjen.

Vet at jeg burde spise tidligere, men jeg eier ikke matlyst om morran. Av og til klarer å tvinge meg å spise en yoghurt.

Så, når jeg endelig er sulten, da må jeg ha mat med en gang! Ellers " dør" jeg.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg går på allergimedisiner (Kestine), men det virker ikke på denne trettheten. Jeg har ikke pollenalleri så jeg tror ikke det har noe å si. Heller varmen og lyset da...
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    39

Standard

hmmm sukkerhunger, kjenner meg litt igjen der ja, men jeg føler jeg spiser for å holde meg våken ;-) For så å bli søvning med en gang jeg har tyggd ferdig he-he For å gi kroppen noe å jobbe med. Etter at jeg startet på Levaxin i Mars, så har jeg gått ned 12 kg, så det er vel kanskje ikke så rart at jeg er trøtt...

Jeg håper at vektnedgangen stopper, for jeg er 173 høy og veier nå 59 kg. Har ikke råd til å miste mer

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

Benga,
    12kg siden Mars er ganske mye! Har du nevnt det med vektnedgangen for legen?
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    39

Standard

Ja, jeg har nevnt det til legen, uten å få særlig respons, er nå oppe i 100 milligram levaxin til dagen, og må si at visst dette fortsetter, så er det vel bare ramma igjen av meg

Jeg har byttet lege idag faktisk, fordi jeg er så usikker på om jeg får rette behandlingen. Har ikke hatt noen form for utredning, kun stoffskifte og hormon prøver...Jeg har en venninne i USA som er lege, og hun sier at der borte er det helt uvanlig og sette folk på levaxin uten utredning, så lenge andre hormoner enn bare stoffskifte er i ulage....

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    39

Standard

Hei, Nå har jeg nettopp stått opp etter 3 timer hvile etter jobb, er jo fortsatt like trøtt men, men....Jeg har idag vært hos ny lege, og han har henvist meg til endoktrinolog (skikkert feil stavet) og MR av hodet (halsen var helt fin), så nå skjer det iallefall noe :-D Men jeg må vel belage meg på en del venting ja;-)

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

skulle gjerne ha bilde av hue jeg og. Har aldri hatt det.

Leste her om dagen om Sheenah og emty sella gpo slikt. Det er mange på forumene etter hvert med empty sella.

I legetidsskriftet er det noe lesning om slike saker bår man elser om prolaktin, jeg har postet noen liker i prolakti.tråden. Den ene om empty sella er også interessant http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_L ... _ID=453580

Probmelet emd oss kvinner er at vi ofte har tall som ikke er så ekstreme, vi har dem såvidt innnenfor referanseområdene , eller godt innenfor, men ikke tilstrekkelig for oss.
    Endokrinologene befatter seg helst med de helt ekstreme tilfellene og vi har også hørt at de avviser pasienter som har det ille og har tall utenfor.....

Men bilde av hodet er bra å få, håper de tar bilde av hypofysen.

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    39

Standard

Ja, det er av hypofysen de skal ta MR, så det er jo bra. Jeg har ikke forventninger om at jeg skal få komme inn til endoktrinolog, for jeg har hørt at de avviser de fleste,som de sier som har verdier som ikke er så ekstreme.

Men jeg venter i spenning :-D

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Men de avvviser ikke de fleste, nødvendigvis- men vi som er hypo kommer etter dem som er hyper og først kommer vel de med diabetes.

Endokrinologer blir man sendt til hvis det mistenkes flere hormonproblemer og det er egentlig betryggende å bli sendt dit. Men man må heller gi tilbakemeldig snere(hvis de sier alt ser såvidt normalt ut) at man ikke har det noe bra allikevel og om man kan få en time til.
    Nå vet endokrinologer mer om vitamin D også og flere andre ting som kan gjøre en dårlig. Høy PTH er enda en ting, og insulinresistens en annen som kan gjøre en dårlig men lavt cortisol er ikke så lett å oppdage.

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Myndigheter - medisiner og helse
    Av Stina i forumet Nyttige linker
    Svar: 1
    Siste melding: 24-08-07, 12:51
  2. Farlige medisiner
    Av Stina i forumet Nyttige linker
    Svar: 21
    Siste melding: 03-07-07, 04:51
  3. EN DAG UTEN MEDISINER KAN DET MERKES?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 5
    Siste melding: 06-04-07, 15:59
  4. Medisiner som går ut i sjøen og naturen
    Av Sonja Midtlien i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 0
    Siste melding: 10-03-07, 11:48
  5. usikker på bruk av medisiner
    Av pling i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 7
    Siste melding: 07-02-07, 21:45

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn