Viser søkeresultater 11 til 20 av 29
-
30-05-07, 19:04 #11
Hesisann. da har jeg vært på utredning hos spesialist og på fredag er det treuker siden jeg var hos han og har ikke hørt noen fra han ennå så fastlegen min skal ringe til han for å høre hva som skjer.
Etter samtale med endoen ble vi enige om at jeg skulle forsette på Levaxin(sykehus vil jeg skal slutte) ,men at jeg skulle trappe ned fra 75 til 50 mikrogram. Skulle nok aldri ha gjort det for nå er jeg helt glømsken og trett igjen og føler meg ikke i slag i det hele tatt. Har snakket meg fastlege og nå har jeg økt opp til 62,5 mikrogram, men jeg føler ikke det hjelper. Men hvis jeg øker til 75 mikrogram igjen er jeg tilbake tilutgangspunktet og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.Trodde kanskje at jeg var litt hyper på 75 mikrogrram men nå vet jeg ikke det lengre.
Endoen spurte meg ut om forskjellige ting og var en meget imøtekommende lege
, han sjekket håndflatene mine og spurte om jeg hadde brune flekker på kroppen osv. Han målte blodtrykket mitt x antall ganger både sittende og stående og etter endte målinger sa han bare ..hm" dette var pussig,dette må jeg notere. var bare så gla at han var så imøtekommende at jeg glemte helt å spørre hva han mente om blodtrykketsiden han kom med en slik uttalelse,men slik er det når vi er så takknemlige for å komme til leger som lytter og ser pasienten
Han tok en masse blodprøver som gikk på binyrene og diverse og disse har jeg ikke fått svar på. han sa når jeg gikk at han måtte få tenke på dette noen dager og så var besøket over. men føler at jeg er kommet til en lege som tar pasienten på alvor det er bra. Han uttalte også at når det gjaldt stoffskifte så var det viktig å se på mine symptomer og ikke bare blodverdiene -og det var noe nytt for meg fordi faslegen ser bare på verdiene - så en applaus for det utsagnet
-
30-05-07, 20:45 #12
Høyt nivå av styringshormonet ACTH kan gi brune flekker, så kanskje det var kontrollspørsmål for binyrebarken. Viktig å sjekke !
Håndflater blir svakt gulfargete ved ekstremt lavt stoffskifte.
Dosen din høres minimal ut, hvorfor så liten ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-05-07, 21:25 #13
Hei

Kan jeg få navnet på din flotte spesialist?
Bor ikke så langt unna Hordaland...
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
31-05-07, 08:27 #14
-
31-05-07, 08:41 #15
n Finn: jeg tror at de mener at med mine nye verdier på 50 mikrogram(du ser de i begynnelsen av innlegget) så mener de at jeg ikke trenger mer Levaxin. Har snakket med legen om å sjekke T3 og eventuelt medisinere hvis den er i ubalanse.
Noen leger ville valgt å ikke medisinere meg siden første prøven på T4 var på 8,5(referanseverdi 7,6-19,6)altså innenfor normalområdet(FAVORITTSETNING TIL MANGE LEGER
), men siden jeg slo ut på Anti TPO og pga av symptomer valgte fastlege å medisinere.
Men jeg skjønner fremdeles ikke hva sykehuset mener med at jeg er hyper. Kan man ha lavt stoffskifte med hyper symptomer?
Legene er veldig opphengt i skjelvingene mine som kommer å går og har nok fokuset på disse den symptomen nå. Fikk beskjed om at trøttheten min som jeg sliter meg kunne også komme av min kroniske bihulebetennelse(pansinusitt) ,så den skal jeg inn å operere snart.Problemet er er at jeg får ikke brukt Rhinocort(kortisonnesespray) fordi jeg får reaksjoner på denne ,blir enda mer skjelven.Så legen er begynt å undersøke om jeg har fått hyperkortisolisme av nesesprayen.
I tillegg har jeg fått påvist polycysiske eggstokker, noen som kan også være hormonelt. Så denne kroppen er her virkelig på tur for tiden og lever sitt eget liv
En fin dag til dere alle
-
31-05-07, 09:22 #16
Du har jo mye på gang da og en får da håpe de klarer å finne ut noe.
Skjelvinger kjenner jeg noen som har på Levaxin, men ikke på Armour.
Hun kan ikke blande inn litt engang. Legen nekter likevel å skrive ut Armour, men det kan jo skaffes.......
At symptomer er i utakt med den aktuelle stoffskiftesituasjonen tror jeg mange opplever. Kanskje særlig når det som hos deg er noe som ikke stemmer.
Har man anti-TPO antistoffer så er et jo en degenerering av kjertelen pågang. FT4 og den nødvendige dosestørrelsen kan gi en pekepinn på hvor langt den er kommet.
Hvis ikke medisineringen retter forholdet ville man i andre helsemessige sammenheng skiftet til et annet medisinmerke. Når bivirkniger også oppstår er det vel uforståelig hvis man ikke gjør det ?
Men du er vel ennå i en tidlig fase og kan håpe ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
31-05-07, 10:28 #17
Høres ut som om du er hypo, av flere grunner,
du har anti-TPO,
du har PCOS hvor man ofte er svakt hypo
du får hypo-symptomer tilbake når du reduserer dosen levaxin.
Men du kan ha en sjelden ting som heter dysautonomi.
Ellers kan du ha feokromatozom (altså noe å binyrene som sender ut adrenalin og/eller cortisol)
Du kan ha pseudocushings (som er stress...)
men du er neppe hyper.
Men hvordan er din Ferritin?
Man får "hyperadrenergic symptoms" alstå adrenalinanfall ved for lavt ferritin, står til og med i medline.
-
31-05-07, 16:05 #18
Takk Munch

Jeg skjelver som et ospe-løv og er kjempe lav. Så det går absolutt an å ha slike symptomer. Det er bare en av tingene som gjør at symptomene mine ikke helt stemmer overens med lavt stoffskifte, men jeg har jo for det
Desverre kan man vel si
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
31-05-07, 16:06 #19
Merkelig nok skjelver jeg mye mer på høyre side enn på venstre. Men det henger vel med at jeg føler meg sykere på høyre side av kroppen. Merkelig, men sånn er det bare.
Hilsen Anne Ma
-
31-05-07, 20:03 #20
n finn: det var på grunn av skjelvingene mine at jeg oppsøkte lege første gangen og på grunnlag av dette ble det da tatt blodprøver på stoffskiftet.Så jeg tror ikke skjelvingene har noe med Levaxinen å gjøre. Når det er sagt trappet jeg ned på Levaxinen når jeg brukte 75 mikrogram fordi jeg følte skjelvingene ble verre,hvorfor vet jeg ikke.
Jeg begynte behandling i feb-mars nå i år så jeg er nok nettopp i startfasen med å finne min dose-noe som jeg trodde skulle bli lett :(
Nora : Ferritinen min er på 70(referanseverdi 15-150). Fikk nettopp svar på døgnurin-kortisol og den var fin sa fastlegen. Hva er dysautonomi?
Anne ma : jeg er og verre på ene siden enn den andre ,jeg sliter med mer skjelvinger på venstre side, men er keivhendt og jeg bruker jo denne siden mer og har derfor tenkt at det er derfor det gir mer utslag i min venstre side.
Kiropraktor som har behandlet meg i 6 år for ulike betennelstilstander i kroppen mener at det pågår en prosess i kroppen som gir seg utslag i disse betennelsetilstandene som hun behandler meg for. Når hun behandler meg spesielt i nakke gir det seg utslag i at kroppen for et av disse "skjelveanfallene" og hun mener at det kommer fra det parasympatiske nervesystemet. Det siste året har jeg fått betennelse og en liten hevelse i mellom brystene inn mot brystbeina .nei nå er det nok mas fra min side i kveld,får bare håpe at de finner ut av dette.
Takk for svar alle sammen
og et kveldssmil til dere alle tre.
Lignende tråder
-
Endo-time
Av Vimseliten i forumet Hos legenSvar: 3Siste melding: 30-09-08, 04:41 -
Et til spørsmål angående Anti-TPO, og levaxinøkning...
Av gretal i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 18-03-08, 22:02 -
NTF er "negativ" til enkelte medisiner?
Av isa1 i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 13Siste melding: 05-04-07, 20:59
Svar med sitat
Bokmerker