Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
-
21-04-07, 00:06 #11
fT3 var på 5,7 (ref 2,6 - 5,7).
Opprinnelig skrevet av nora
Dette var altså før jeg økte med 37,5µg. Det jeg synes er så rart er at jeg skal få slik reaksjon på økning av T4. Ã…rsaken til økningen var bare at jeg ville få opp fT4-verdien. Derfor Levaxin. Trodde det var opplest og vedtatt at det tar flere uker før den blir omdannet til fT3 og dermed også virksomt...
Jeg vet ikke hvilken "oppskrift" som er best for å komme ned igjen fortest mulig, men jeg har tatt bort 1 grain Armour nå disse siste dagene. Mulig jeg bør være helt medisinfri i noen dager?
Lisa - Hva mener du med tilskudd? Kosttilskudd?
Takk for svar!
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
21-04-07, 18:25 #12
Klart det er flere ting som betyr noe annet en ft4, din ft3 er jo høy men jeg innrømmer at det er pussig at ft4 ikke gik opp i ditt tilfelle. Men rare ting skjer. Deiodinaseenzymene spiller mye inn også, og når kroppen mener det er for mye, går RT3 opp og ft4 kan også bremses....
-
21-04-07, 20:10 #13
Beklager litt uklar formulering.
Det var kosttilskudd jeg mente. Tenkte inne i hodet at det gjaldt alt og slik kom det ut som tilskudd.
Tran, vitaminer, mineraler, rosenrot, har prøvd et tilskudd av selen i kombinasjon med sink; det gikk ikke bra.
Etter å ha prøvd forskjellige vitamintyper har jeg nå bare lagt det på hylla og spiser mye grønt i steden.
-
22-04-07, 11:53 #14
ft3 går ofte opp når man begynner på selen, så man kan få hyper-reaskjoner av det. Går vanligvis over etter noen få dager. Hvis ikke, må man redusere enten selen eller thyroxin....
-
30-04-07, 20:10 #15
hæ?? jeg for min del ser omtrent bare på t4, det der den som svinger og angir formen min.
tsh er så og si lik hos meg mens t4 kan være altfra 8 til 15.
jeg trodde det varierte fra person til person hva som er mest "utslagsgivende"?
ntf kan si hva de vil - dette blir jo bare for dumt og generaliserende. eller?
-
01-05-07, 00:04 #16
Tror ikke det er den generelle holdningen til NTF som kom frem her, men heller hva en av lokallagene tenker.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
Hjelp! Møte med nav og lege
Av vødrun i forumet Hos legenSvar: 6Siste melding: 11-10-07, 15:25 -
Første møte med enokrinologen...
Av Line i forumet Hos legenSvar: 7Siste melding: 03-11-06, 19:27 -
Mitt første møte med en PC
Av Stina i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 0Siste melding: 06-07-06, 21:48 -
møte lillestrøm 23. mai
Av nora i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 2Siste melding: 24-05-06, 11:09
Svar med sitat

Bokmerker