Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Om registreringsfritak, det er legemiddelfirmaene som bestemmer om de vil betale registreringsavgiften som er et femsifret tall hvert år.

For eksempel er Narcanti avregistrert nå i Norge. Skjede ifjor. Det må skrives ut på registreringsfritak....
    På sykehusene brukes det daglig også store mengder medisiner på registrerigsfritak.
    Thyroxin.natrium uten laktose er også på registreringsfritak, og andre vanlige ting.
    Fortecortin som de bruker postoperativt på sykehus for visse inngrep, også. (man slipper å bli så kvalm av narkosen da)

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Om godkjent, så har Norge underskrevet en gjensidig avtale om at alle medisiner som er godkjent i USA og visse andre land er automatisk godkjent her.
    Ã…rsavgiften koster altså flesk, og avhenger også av hvor mye de selger hvert år.
    Det står vel mer pålegemiddelverket sine nettsider.
    Og jeg fant også et sted hvor mye de må betale .
    Og vi har en avtale med EU også tror jeg.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Artikkelen fra sverige er omtale av den berømte Bunevicius-artikkelen som ble antatt i NEJM. Etter den var det flere leger som forsøkte liothytonin på pasienter.
    Og det fine en annen berømt artikkel, den med rottene, at de ikke ble euthyreote med t4 alene.
    Den er berømt.

medline-link til Bunevicius sine artikler:
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... BAuthor%5D

Du finner den nede under 1999

Jeg vet om en bra studie fra russland, hvor de ikke brukte så små doser som den australske studien og Dayans studie brukte, men den fins bare som innlegg på en større konferanse. Istanbul tror jeg. Mar den på en annen datamaskin, men den kan være tatt av internett også (fant den som abstract på konferansenettsiden)
    De meldte fra om veldig bra effekt i den russiske studien.
    Bunevicius burde kjenne til den.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Slapp av påkjenninger
    Av Bille i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 5
    Siste melding: 22-01-08, 16:30
  2. Nykomling som søker svar
    Av HeiDisign i forumet Presentasjoner
    Svar: 6
    Siste melding: 13-01-08, 09:46
  3. Gode endokrinologer i Oslo?
    Av MB i forumet Endokrinologer
    Svar: 11
    Siste melding: 15-11-06, 11:43

Bokmerker

Regler for innlegg