Viser søkeresultater 11 til 20 av 23
Tråd: Kombinasjonsbehandling
-
20-02-07, 13:05 #11
Takk alle sammen!
Tatt nye prøver i dag. De ville ikke ta antistoffene mine, for det gjorde de i januar....
Vil enhver betennelse i kjertelen føre til forhøyede antistoffer?
På torsdag skal jeg til legen, og snakke om hva som skal skje videre med meg!!
Mvh MaiaJeg ble født med hypo, og har aldri egentlig aldri visst at mennesker sliter med denne sykdommen, fordi jeg aldri har vært plaget
(...bortsett fra at jeg alltid har vært litt lat
)
-
21-02-07, 00:18 #12
Nora og Anne Ma
Dere er så geniale!
Hjertet mitt har jobbet hardt. Dunket tungt og strevsomt i mange år (spesielt uka før menstruasjon). Og det på en dose på bare 100 mikrogram Levaxin, og til og med når jeg veide opp i 110 kg. Jeg tenkte da at hjertet måtte jobbe så innmari tungt for å forsøke å få ting rundt i kroppen (inn og ut av celler - næringstoffer/avfallsstoffer), og at kroppen ikke hadde det den trengte å jobbe med.
Men når jeg ble "hyper" på 150/20, så fikk jeg også veldig tung hjertebank - egentlig ikke hurtig, så vidt jeg husker. Men jeg sov enda dårligere, og ble veldig kvalm og sulten.
Uansett, har nå nettopp hatt menstruasjon, og på tross av mange ulike hjelpemidler for å støtte binyrebarken, så hadde jeg veldig tunge hjertebank - på dosen 125/10 som jeg trodde jeg hadde stabilisert meg på.
Hvorfor klarer ikke kroppen min å nyttiggjøre seg hverken Lev eller Lio - det spørsmålet dukker opp nå. Det kan jo være pga slitne binyrer, men jeg støtter jo dem, så hvorfor da?
Skjønner altså ikke dette jeg.
Kan amalgam/kvikksølv spille inn her?
Kan det være antistoffene mot eggestokkene? For mye/for lite østrogen?
Nora, jeg kan godt ta fjerdedeler, gjorde det når jeg begynte på Lio igjen (gikk tilbake til 100 Lev, etter hyperopplevelsen) - gikk på 5 mikrogram lenge. Men det er litt tungvint. Og kanskje hverken 10 eller 15 er riktig for meg. Kanskje 8, 12 eller 14 eller noe. Vet jo ikke, men ting kommer jo ikke på plass hos meg, så jeg vet søren meg ikke...."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
21-02-07, 09:26 #13
Stina, det var en som het Larrian Gillespie som pleide å poste på thyroid.about.com forumet. Hun hadde mistet legelisensen (var kirurg før, spsialiserte seg på urologi) og gikk til å skrive bøker. Hun har selv noen autoimmune ting og studerer alt det nyeste innen forskning, for eksempel var hun flere år foran med å skjønne at det ikke var østrogen som var farlig, men gestagenene i behandling av kvinner med overgangsalderproblemer. Det hadde jo blitt skrevet om i små forksningsrapperoter i årevis før, og hun hadde fulgt med. Så ble det jo bekreftet i den siste studien.
Nå til antistoffer: Hun selv tar en-altså en eneste 5 mg-tablett hver måned like før mensen, for å slå tilbake antistoffene, og de tar 21 dager å komme tilbake sier hun. Hunmå ha lest det et sted og så prøvd og det virket.
Jeg har også lest lignende, en klinikk som behandler infertile som spesielt ser etter diverse antistoffer og så behandler dem med prednisolon, så ddt er ikke uvanlig å gjøre det. Men vrien med en tablett hver fjerde uke er vel ny.
Det svarer også på ditt spørsmål om antistoffene kan komme tilbake så fort.....
Ellers generelt om hjertebank og levaxin, det henger oftest sammen med lavt ferritin. Hva er din ferritin?
-
22-02-07, 13:41 #14
Nora ;)
Mener du da at 5 mg prednisolon hver fjerde uke slo ned hennes antistoffer? (Sorry, jeg er så treg av meg...)Nå til antistoffer: Hun selv tar en-altså en eneste 5 mg-tablett hver måned like før mensen, for å slå tilbake antistoffene, og de tar 21 dager å komme tilbake sier hun. Hunmå ha lest det et sted og så prøvd og det virket.
Jeg har også lest lignende, en klinikk som behandler infertile som spesielt ser etter diverse antistoffer og så behandler dem med prednisolon, så ddt er ikke uvanlig å gjøre det. Men vrien med en tablett hver fjerde uke er vel ny.
SFERR 82 (12-165) - 13.06.06
Kom til å tenke på at de tunge hjerteslagene oppleves absolutt verst når jeg får lagt meg ned for natten. Vet ikke om det betyr at de er verre da, eller at jeg bare legger så godt merke til det da, spesielt siden det også ser ut til at hardere slag henger sammen med dårligere søvn."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
22-02-07, 16:52 #15
Ja.
Ang. diverse med hjertet, i trådene om ME står det at det kan være et kronisk-tretthtssymptom. Vet ikke om det passer.
-
23-02-07, 22:08 #16
NORA!!!
Atter er du genial
Jeg er jo så klar over at "noe med hjertet" kan være et ME-symptom. Og jeg kjenner ei som nettopp har fått diagnostisert ME. Men hun fikk anfall hvor hun ble likblek og hjertegalopp, eller noe slikt. Jeg har ikke satt mine hjerte-symptomer i forbindelse med ME. Trodde det var stoffskifte-symptomer av en eller annen vri (evt noen slags vitaminmangel eller andre hormoner). T.o.m. folk som har snakket til meg om at den og den har ME, har jeg svart at jeg også tror at jeg har ME. Men så har de sagt at nei det har jeg nok ikke, for jeg har jo ikke noe med hjertet. Og da har jeg lurt på om de har hatt rett. Har dog sjekket det opp, og det er ikke alle som har noe med hjertet, så vidt jeg har forstått. Men jeg har jo faktisk det. Der ser du hvor ufattelig treg jeg er - har ikke satt dette i sammenheng.
Jammen meg godt vi har deg her inne
Du er til så utrolig stor hjelp for så mange!
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
23-02-07, 23:48 #17
Det med hjertet og ME har jeg lært det siste året..man plukker litt opp her og der. Kanskje jeg burde lære mer om alternativ medisin eller noe, vet ikke helt hva som er meningen med at man plukker opp altmulig....
Noen med ME har vel positive borreliose-tester, eller?
Det er en del skriving om Lyme (de kaller Borreliose for Lyme der over) på forumene og om MS som egentlig er Lyme og om cøliaki som noen ganger har slike symptomer og altmulig.
Gjenstår også å følge myntrull-teorien, de kan vel sees med et vanlig miskroskop.
På det engelske forumet så var det en del skriving om Dr. White ca tre år siden, han så på blodlegemene med mørkefeltsmikroskop og diagnositserte borreliose hoe mange. Teorien var at cellene da får et reseptorproblem, at stoffskiftehormonene er i blodet men reseptorene er delvis inaktive fordi de er tilstoppet eller noe.
Det med mynrullformasjoner og papaya i ME-forumet og her var interessant.
-
24-02-07, 18:49 #18
Ja, nora, en kan lure veldig på meningen med alt du plukker opp. Det er nok helt sikkert at du kan få brukt dette enda videre enn å hjelpe oss her på forumet. Du er jo rene svampen på informasjon, har aldri sett lignende. Og så grei til å hjelpe oss her inne. snill du
Kan ikke huske det med ME og borreliose (det er flått-bitt, er det ikke - eller dvs fra den flåtten som er smittebærer/skogbjønn - kalles den det noen steder?) Personlig har jeg ikke hatt så mange flått-bitt, men nå er det jo bare ett riktig et som skal til for å bli smittet. Jeg tror ikke dette gjelder meg uansett. Da tror jeg heller på cølliaki, selv om jeg slo ut negativt på den enkle blodprøven. Har mye problemer med magen, i alle fall. Smerter, luft, diare, fortoppelse, kvalme, halsbrann m.m. (Halsbrannen blir mye bedre på Herbalife-dietten, med kun 1-2 vanlige måltider om dagen, er vel også bedre når jeg ikke spiser sauser, i alle fall.)
Interessant med sammenhengen borreliose og stoffskiftehormoner. Lurer på om det kan gjelde andre tilstander enn borreliose dette. For sånn som i mitt tilfelle, så har jo legen ikke kunne forstå hvorfor jeg er så dårlig fordi det ser ut til at jeg har masser av T3 og T4 i blodet. Men hvis cellene ikke kan ta til seg dette pga inaktive eller tilstoppete reseptorer, ja så kan jeg jo egentlig ikke nyttiggjøre meg dette. Dette har også ligget i bakhodet mitt lenge. Og da får hjertet kanskje for mye tyroxin å jobbe med, siden jeg egentlig har nok og tilfører meg fordi jeg er like "hypo", men problemet ligger på cellenivå.
Har også hørt om myntrullinformasjon og papaya relatert til ME, men det er vel ikke bare bare å få skjekket om blodet har myntrulleformasjoner, tror du det? Og hvis man sier det er pga ME, så får i alle fall ikke jeg gjort det hos min lege. Kan man få myntrulleformasjoner ved andre tilstander, og får alle ME-syke myntrulleformasjoner?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
25-02-07, 14:46 #19
Angående myntrullformasjonene, se informasjonen om Me som de andre har postet her, og kanskje sjekk ME.forumene. Jeg har ikke fulgt helt med hva man gjør med det, med dem med ME har vært der, fått t-skjorta, osv.....
Interessat tema, det når stoffskiftehormonene ikke nyttiggjøres av cellene. Har ikke facit.
Noen i england (mer enn 1) prøvde å ta Armour i litt større doser en liten stund, og etterpå så følte de seg bedre og noen klarte seg med bare t4 og de følte at det gjorde noe med reseptorene..........har ikke lest om lignede forsøk andre steder men jeg har ikke lest rundt på ME-steder heller....
Det var en interessant diskusjon på eyr en stund siden:
http://www.uib.no/isf/eyr/2006q4/024658.html og man finner mer hvis man søker på ulf maxhall på google . ME-forumet dukker opp også.
-
26-02-07, 00:26 #20
Har lest litt, nora ;)
Spennende dette. Men enda mer å ta stilling til...
Så noe om mykoplasma en annen gang, husker ikke i hvilken sammenheng. Forsøkte å finne ut av mykoplasma var, i alle fall, og hvis jeg ikke husker feil, så er det en mellomting mellom bakterie og virus (men med det hodet mitt, så er det meget mulig jeg at jeg nettopp husker feil).
Lurer på hva legen vil si hvis jeg viste han den linken?/Utskrift.."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Lignende tråder
-
Kombinasjonsbehandling armour og levaxin.
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 28-06-07, 10:20 -
Jeg har startet kombinasjonsbehandling T4/T3 :)
Av Anne Ma i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 31Siste melding: 08-10-06, 21:27
Svar med sitat
Bokmerker