Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
    baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    Sier samme som baremei, men vil tilføye at jeg dengang når jeg begynet økte alle to-tre uker eller mer med 25µg til 125µg og var aldri hyper unntatt ved første økning. Merket tydelig etter to-tre uker at det var på tide med økning.
    Andre shevder man må absolutt vente i 6 uker og så ta nye prøver og øke med 12,5 µg. Det er stemningen nå på forumene.
    Min, og noen andres, erfaring er at når man har nådd tilnærmet dosering, dvs rundt 100-125mcg, bør økningene skje saktere. Jeg tar totalt 75mcg levaxin og 2 1/2 grain armour, og etter å ha passert det som tilsvarer omtrent 125mcg levaxin og 10mg liothyronin måtte jeg øke saktere for hver gang. Derfra og opp til den dosen jeg tar nå har jeg måttet bruke laaang tid.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Litt off topic men agående de magiske 125µg, det står en artikkel i et tysk legeblad skrevet av en kvinnelig endokrinolog der om at hun har funnet at omtrent alel som trenger mer enn 125 µg har et mage-problem, f. eks. Helicobacter Pylori. (jeg tilføyer cøliaki)
    Har ikke vært mye om dette på forumene.

baremei Gjest

Standard

Et problem med opptak har nok også jeg, siden jeg støtt mangler både D-vitamin, folsyre, jern og B12.

Er utredet for cøliaki, har tatt alle slags blodprøver og har hverken det ene eller det andre.

Likevel rådet legen meg til å droppe melkedrikking, hvilket hjalp godt på doflyingen etter en tre måneders tid. I tillegg fikk jeg beskjed om å drikke litt biola hver dag, men der synder jeg stort.

Jeg unngår ikke melk helt, har bare sluttet å ha den i glass, for problemet som er igjen er til å leve med.

Side 2 av 2 Først 12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn