Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
Tråd: Kuldesjokk i dag!
-
26-01-07, 19:54 #11
Mandelolje virker veldig bra på min hud. Men du kan også kjøpe babyolje på dagligvarebutikken.
Jeg bruker et produkt fra ACO for tørr hodebunn. Det er noe som blir påført når håret er håndkle tørt. Den ble kjøpt i Sverige og jeg vet ikke om de fører den i Norge, men spør på apoteket. Virker kjempe godt på meg! Jeg vet at apotekene fører andre produkter av ACO i Norge, så det er ikke helt fjernt å spørre etter det.
Apoteket har gjerne andre råd å komme med også. Både i forhold til hårbunn og hud. Du kan også bruke flytende håndsåpe fra Naturgena (tror det er det navnet, i hvertfall noe med Natur.. Blå og hvit flaske. selger også vaskemidler og tøymykner osv ) som shampoo. Det er godt for mitt hår og det blir ikke tørt av det heller. Lactacyd virker uttørrende på meg, men slike ting varierer fra person til person, så forbered deg på litt prøving og feiling!
Jeg bruker ikke parfymefrie produkter, for hos meg betyr det ikke noe. Jeg er ikke ømfintlig for parfyme, men vet om flere som får mindre tørr hud av å holde seg borte fra parfyme. Verdt et forsøk
Kanskje det er mørket du reagerer på? Mange trenger en lyslampe for å ikke bli så trette om høsten og vinteren. bare en tanke i farten..Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
26-01-07, 20:05 #12
jeg ville vært forsiktig med kortisonsalver hvis jeg var deg, huden blir tynn og ømtålelig om du bruker det ofte.
Kanskje derfor du tåler mindre sol om sommeren.
Jeg har hatt noen utbrudd av elveblest, og har når det har vært som værst smurt med Aurax salve som jeg hadde liggende etter barna var syke. dette hjalp litt akutt.
Elveblest forflytter seg ofte rundt på kroppen hvis man klør seg.Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
26-01-07, 20:22 #13
hmmm har brukt kortisonsalver i mange år nå og har ikke merket noe til tynnere hud, men nå er det ikke ofte jeg bruker det heller da...
Mørketidsdepresjon trodde jeg også først det var, men etter en måneds bruk med lysterapi briller slo jeg det fra meg..:(Er en 22 år gammel gutt som for tiden går 3 året på Høyskole.
Det er ikke så veldig lett når jeg sliter med disse symptomene som jeg nå antar i samråd med leger, er lavt stoffskifte.
Svar med sitat
Bokmerker