Viser søkeresultater 11 til 12 av 12
Tråd: Hypotyreose og pcos.....
-
25-11-06, 09:51 #11
jeg har hypothyreose og pco.
og de to går ofte hånd i hånd.
begge deler er hormontull. så man får ikke pcoo av å være overvektig, men pco gir ofte overvekt. og er man da hypo på toppen baller det jo på seg....
jeg har regelmessig eggløsning, og også regelmessig mens, men slipper mest sannsynlig umodne egg.
det beste tipset for pco er vektredusksjon som de fleste vet ikke bare er enkelt. de sier at pcoere skal befolke verden ved hungersnød, for bare en vektredusksjon på 10% er veldig gunstig (ved overvekt såklart).
mange med pco er insulinresistente og har fare for å utvikle diabetes. derfor anbefaler de f.eks fedon sin kost...
i forhold til graviditet er jo også pco et problem. det er jo ikke greit i forhold til uteblitt eggløsning, men det gir også litt økt fare for tidlig spontanabort. desverre gjør jo hypo det også.
men når det er sagt.. jeg er mamma til en jente på 15 måneder, og nå gravid igjen (men foreløpig 9 uker på vei)....
-
25-11-06, 21:53 #12
Jeg har hatt PCO , men det gikk bort igjen, så det kan det altså gjøre.
Lignende tråder
-
Hypotyreose og trening
Av Thomas W H i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 12Siste melding: 21-09-09, 19:21 -
Sykmelding og hypotyreose
Av Elly i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 27-10-08, 22:15 -
Kan jeg ha subklinisk hypotyreose?
Av lemurpiken i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 2Siste melding: 04-06-08, 12:19 -
PCOs - nytt fra forskning
Av Merete i forumet Lavt stoffskifte, insulinresistens og PCOsSvar: 3Siste melding: 16-11-07, 16:16
Svar med sitat
Bokmerker