Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg tenker sånn at det er ikke sikkert jeg blir så gammel at jeg får osteoporose en gang. Det er nå jeg lever og jeg vil ha et bra liv HER OG NÃ…. Så får jeg ta osteoporosen om den kommer.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Oi blir litt matt jeg!

Skjønner at jakten på bedre helse får oss til å ha dårlig tid, men det vi snakker om på dette forumet er veldig komplekse problemstillinger og alle er vi så utrolig forskjellige. Vær heller føre var enn etter snar sier nå jeg! Undersøk masse før du hiver deg på noe som i fremtiden kan gjøre deg enda sykere...

Kanskje jeg trør noen på tærne med dette, men jeg tror på å bruke tid og resurser på å være sikker før man hiver seg ut i noe som kan ha ukjente virkninger.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

baremei Gjest

Standard

Joda, det er en avveining hver enkelt må finne ut av selv.

Men hva skal man gjøre da, når zombietilværelsen gjør livet ulevelig, medisinen omsider virker, og man har en så lav TSH som f.eks. meg? Som forøvrig var akkurat like lav før jeg begynte på medisin.
    Og den andre blodprøvene er fine, hvis FT3 kryper over toppen får jeg også hyper-symptomer, og da reduserer jeg.

Mer enn det er jeg ikke i stand til. Jeg nekter å gå med på en liksom-tilværelse med for lite medisin av frykt for å feile noe annet om 20 år. Det kan det hende jeg får uansett, kanskje jeg ikke lever lenge nok. Eller kanskje jeg har rett, og det er ubehandlet hyper som forårsaker det, ikke en lav TSH av andre årsaker.
    TSH er kun og ene og alene et signalstoff fra hjernen - den har ingen annet funksjon i kroppen. DET vet vi med sikkerhet. Det er T3 og T4 (og sannsynligvis T1 og T2 + noe annet) som faktisk gjør jobben.

Hvem vet? I hvertfall ikke legene...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Ja vi er forskjellige og legene har ikke peiling. Jeg har kommet i ovegangsalder i tillegg til hypothyreose, og er vel i faresonen for osteoperose bare av den grunn. Jeg har ikke opplevd zombie-tilværelsen, men etter som jeg har forstått - etter mye lesing her - så er det et helvete! Jeg forstår at valget mellom to onder er lett her.

Osteoperose kan vel komme uansett. Jeg forstår bare ikke at jeg nå har fått "diagnosen" osteopeni når jeg trener som en gal, og teoretisk skal ha en sterk beingrind! Derfor er jeg lettlurt når legen hevder at dette skyldes lav TSH! Hvorfor sier de dette når det ikke er sant?? Og hvorfor prøver de ikke å finne ut årsaken?? Jeg blir utrolig frustrert av sånt.

Har hormonsprett til alle kanter og ingen kan hjelpe? Men det finnes jo verre "sykdommer". Prøver å huske på det iallefall. Ingen menneskerett å gå sykdomsfritt gjennom livet. Men jeg vil gjerne har riktig informasjon!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Det er mange som MÃ… ha lav TSH, de med kreft i skjoldbruskkjertelen.
    Her er en artikkel som viser at man først er i fare med en dose over 2,6µg/kg.
    http://www.medscape.com/viewarticle/456961
    (gratis å melde seg inn)

En til om at hypo gir "brittle bones"
    http://www.squidoo.com/coldfeet

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Lege i Bergen
    Av mohaienne i forumet Hos legen
    Svar: 0
    Siste melding: 09-10-07, 14:28
  2. Lege
    Av Rafael i forumet Hos legen