Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
-
27-10-06, 23:54 #11
Du fikk visst ikke svar på hva Addison er. Her kan du lese litt om sykdommen:
http://www.addison.no/index.php?P=addison
Kort fortalt er det det samme som binyrebarksvikt eller -insuffisiens, ofte på grunn av en autoimmun tilstand.
-
28-10-06, 09:04 #12
er addison en følgesykdom til stoffskifte? et diabetes, astma og fibomyalgi følgesykdommer også. jeg har disse diagnosene.
-
28-10-06, 10:13 #13
lailabye
Jeg har også astma og fibromyalgi.
Er litt usikker på om astma er en autoimmun sykdom. Det er vel kanskje ikke akkurat det, men går på immunforsvaret den også....????
Uansett. Hvis du først har en autoimmun sykdom, får du lettere flere.
Så hvis din stoffskifte-sykdom er av autoimmun art, så kan svaret ditt være ja.
Diabetes den ene typen (var det type 2, husker ikke....) er visst autoimmun, mens den andre ikke er det.
Reumatolog sa jeg hadde verket så mye pga stoffskiftet at jeg hadde fått fibromyalgi.
Så har jeg to andre autoimmune sykdommer: autoimmun gonadesvikt og latent ITP.
Addison er også en autoimmun sykdom, hvis jeg husker rett.
Kort oppsummert: Har ditt immunforsvar først begynt å lage krøll på seg, har du ofte mer i vente."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Sammenhengen mellom binyrer og stoffskiftelidelser
Av Anne Ma i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 14-11-09, 12:09 -
Antistoffer
Av Maia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 4Siste melding: 20-02-07, 19:53 -
Hva er høye/lave verdier på TRAS?
Av brits i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 26-06-06, 18:29
Svar med sitat
Bokmerker