Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard

Det kan se ut som at 14 er for lavt for meg også. Dette er andre gang at legen ikke reduserer dosen i tide med det resultat at stoffskiftet blir for lavt.

Man skal jo ha tatt noen blodprøver over tid før man kan se et mønster i galskapen og hvis det er slik at blodprøveresultatet ikke slår til før etter noen uker så kan det være ganske vanskelig å finne ut av det hele.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Så du, Anne Ma, mener at den lave FT4'en godt kan være årsak til at jeg er ganske deppa og tom innvendig. Legen min er nok uenig med deg i dette da han sier at man kjenner ikke en FT4 som går litt opp og ned så lenge den er noenlunde innenfor normalen. Man blir kanskje bare litt trøtt hvis den blir for lav, men det fikses jo lett med å redusere doseringen litt. Sier han.

Jeg har sittet på en stol og stort sett glodd tomt inn i pc'en i dag. Det til tross for at været er nydelig og jeg har ferie. Den planlagte langweekendturen er avlyst og alt er bare pyton - igjen. Nå er det bare å vente på at FT4 skal stige igjen.

Hvis jeg hadde fulgt legens råd om å fortsette med 10 mg, så hadde jeg vel vært helt i koma nå. Egentlig burde jeg vel redusert enda litt til, men det vet jeg ikke om jeg tørr.
    Ja jeg mener uten tvil at din lave T4 kan gjøre deg både deppa og initaivløs! Det er slik det er hos meg. Jeg blir helt ute når T4 synker. Og tomhet og fjernhet hører til hos meg... Og han har vel rett i at T4 varierer litt. Men ikke ned utenfor (12* er uten for på labben vår!) referanseområdet. Han burde holde det mye høyere enn det!

Når det kommer til å redusere enda litt til så lytt til kroppen din. Ã… gi råd om dosering er jo litt skummelt (likemann og alt), særlig siden jeg ikke har tatt neo.m selv. Men om du tror kroppen din vil ha det bedre med litt mindre så gjør det!

Hva er det verste som kan skje? At du blir dårlig andre veien. Ja da er du jo like langt ;-) Men har i hvertfall prøvd!
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

baremei Gjest

Standard

Uavhengig av resten må jeg ha en FT4 på over 16 for å fungere. Rundt 18 er ideelt. Og det har både fastlegen og Ingrid Norheim på Aker akseptert, og lar meg styre doseringen deretter. De SER det jo på meg - utvetydig.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Svar: 49
    Siste melding: 03-03-11, 23:41
  2. Svar: 27
    Siste melding: 10-03-09, 13:19
  3. Oppdatering samt spørsmål om Aker
    Av Nettverk i forumet Hos legen
    Svar: 15
    Siste melding: 24-04-08, 17:43
  4. Svar: 55
    Siste melding: 06-01-08, 10:28