Viser søkeresultater 11 til 20 av 50
Tråd: Noni
-
20-11-06, 21:54 #11
Tror ike man drikker så mye av den at det gjør noe for blodsukkeret....
Uansett mener jeg at Elaine Moore har skrevet om det om graves, at det er en av de tingene som kan gjøre noe positivt.
Best å sjekke hva hun skriver.
Jeg ville prøvd hos en som driver med helhetsterapi, hun kan bruke kinesologi og teste om jeg trenger det. Og så driver noen med vega-test, de tester om middelet er nyttig for en. det fins mange tilskudd som ikke er bra for den enkelte, passer ikke med blodtypen , eller noe.
Testet en rad med ting når jeg var der.
-
07-12-06, 18:05 #12
Må man ikke drikke ganske mye hver dag for at det skal ha noe virkning da? Min mor gjør ihvertfall det.
Når det gjelder frukt skal man vel ideelt sett ikke spise noe av det hvis man har lavt stoffskifte. Jeg var hos Oftebro nettopp og fikk beskjed om bla. å ikke spise frukt.
-
07-12-06, 23:15 #13baremei Gjest
Det der har jeg ALDRI hørt før!
Opprinnelig skrevet av pling
Og hvorfor ikke det?
Vi trenger variasjon i kosten, vi som andre, og det inkluderer frukt og grønnsaker.
Den forskningsrapporten som klarer å overbevise meg om noe annet skal jaggu være god.
At enkelte bør styre unna enkelte ting er så, men det er høyst individuelt.
Akkurat som at jeg ikke drikker melk lenger. Og styrer unna røde, saftige og deilige biffer, enda så godt det er.
At "alle" med lavt stoffskifte ikke skal spise frukt tror jeg ikke noe på. Ikke i det hele tatt.
-
08-12-06, 09:28 #14
Jeg tror dette med å begrense inntaket av frukt henger sammen med å få ned andelen "raske karbohydrater", altså å unngå raske svingninger i blodsukker. Men jeg har trodd at dette spesielt gjelder dem som er i faresonen for å utvikle diabetes II...?
Uansett skader det nok ikke å være obs på hva man spiser av frukt med høy glykemisk indeks - og kanskje finne ut litt om hvilke typer frukt som er "verst" og "best" i så måte. Kanskje man kan erstatte litt frukt med grønnsaker - avocado, tomat og gulrøtter, for eksempel, er jo ting som lett kan erstatte ulike typer frukt?
-
08-12-06, 10:20 #15baremei Gjest
At man passer på blodsukkeret sitt er greit nok, og det betyr et litt begrenset innak av den mest sukkerholdige frukten.
Derfra til at lavt stoffskifte betyr niks frukt er det et laaangt stykke.
Tomat er også frukt...
-
08-12-06, 12:47 #16
Jeg vet ikke, forteller bare det Oftebro har sagt til meg og et par andre jeg har snakket med. De skulle heller ikke spise noe frukt. Jeg tror ikke jeg har noe probelm med blodsukkeret egentlig, men er ikke heilt sikker....
Men han sa også at det ideelle var å ikke spise noe av det, men at jeg ikke skulle være fanatisk liksom. Er jo ikke allergisk eller noe slikt....
Men noni juice bør man vel drikke hver dag for å få noe utbytte av, eller?
-
08-12-06, 12:50 #17
Er ikke de fleste med lavt stoffskifte i faresonen når det gjelder å utvikle diabetes da? Jeg vet ikke, bare spør....
-
08-12-06, 14:12 #18
Legen min sier jeg bør spise 6 forskjellig typer frukt om dagen, f eks til lunsj og ikke etter kl 17, og ikke sammen med annen type mat siden det da er vanskelig fordøyelig. Fruktose øker energien og stoffskiftet. Dette har jeg holdt på med i to år og har ikke antydning til diabetes eller insulinresistens.... Candidaen er også borte ;). Faktisk så er bananer og poteter veldig gavnlige kilder for produksjonen av stoffskiftehormoner.
Ingen av oss er like, selv om vi har problemer med stoffskiftet, så ikke alle tåler alt eller det samme. Det kan jo være en fodel å teste ut hva en kan ha og ikke, f eks hos en kinesiolog. Dette gjelder jo for all mat. Kanskje du også kan teste ut om du kan ha noni, pusur, og om det ev vil ha noen virkning på deg??
Det er viktig å variere for ikke å utvikle allergi.
-
08-12-06, 19:53 #19
Seks forskjelleige typer frukt, Ada? Og poteter? Dette skulle jeg helst holde meg langt unna. Ikke fordi jeg ikke tåler det, for det gjør jeg. Dette er en generell anbefaling for alle med lavt stoffskifte så vidt jeg har forstått det. Fra Oftebro altså.
Hvis du spiser frukt til lunsj, da spiser du det vel sammen mad annen mat da? Eller?
-
08-12-06, 21:25 #20baremei Gjest
Og her har vi den andre ytterligheten. *gulp*
Opprinnelig skrevet av Ada
Svar med sitat
Bokmerker