Viser søkeresultater 11 til 17 av 17
Tråd: Radio-jod- behandling
-
28-09-06, 11:19 #11
Nosy: Vil bare støtte deg i at det nok har sammenheng med stoffskiftet, jeg har lenge vært plaget med øynene, tidvis tåkesyn og de dovner av lengre lesning, av og til våkner jeg med smale innsunkne øyne og hovne lukk, har vært hos både vanlig lege og øyelege men fant ingenting... Og det er jo ikke rart, for når leger vurderer øyne/øyesykdommer har de aldri stoffskifte i bakhodet. Noe de absolutt burde hatt, og jeg kjenner at jeg blir alvorlig irritert her. På andres vegne ikke minst.
Ettert at jeg fant ut at jeg hadde lavt stoffskifte et halvt år etter øyelegebesøkene, leste jeg om sykdommen og skjønte sammenhengen til øyeplagene. Etter at jeg startet på armour har øynene oppført seg MYE bedre. Fortsatt litt småplager, men satser på at tiden vil lege.
-
28-09-06, 11:51 #12
Smetter inn her. Jeg var hos optiker for litt siden for å skifte til sterkere lesebriller. Jeg fortalte om tåkesyn og hypothyreose. Og denne optikeren kjente til problemer med øynene/hypothyreose. Han kunne ikke hjelpe meg selvfølgelig, men jeg ble overrasket over at han var OBS på problemet.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
28-09-06, 12:16 #13
Min optiker var også klar over sammenhengen mellom stoffskiftet og øyeproblemer. Hun sa det vanligvis blir bedre når stoffskiftet stabiliserer seg.
-
28-09-06, 12:59 #14
Ok, flott at det finnes de som er obs på dette da. Er jo sånn det skal være!
Jeg var halvblind, tåkete og med halvveis gjenlukte øyne da jeg besøkte øyelege i Bodø, og allikevel mente han alt var i sin skjønneste orden med mitt syn.. noe det sikket også var, hvis man ser bort fra påvirkningen stoffskiftet hadde.
-
28-09-06, 19:06 #15
Kris, mens jeg har deg her, sendte noen for å kjøpe hydrokortison for meg i kveld! Kom hjem med 1%.. Mildt steroid, står det på pakken. Er denne ok? Tenker å smøre på underarmen, se om det har noen virking på formen eller ei. Hvis noen andre her har lyst til å svare, er det lov det og altså
-
28-09-06, 21:46 #16
Så vidt jeg husker er det bare én styrkegrad på den reseptfrie varianten, så det er sikkert den jeg har snakket om, ja. Så må du altså prøve å regne deg fram til sånn noenlunde hvor mange centimeter salve du må klemme ut av tuben for å få en dose på 5 mg hydrokortison - så vidt jeg husker brukte jeg noe sånt som 7-8 cm; kan det stemme, tro?
Hvis du ikke merker noen forskjell kan du eventuelt vurdere å prøve en litt større dose senere (etter at virkningen av den første er gått ut; 7-8 timer, minimum) - noen må ha 10 mg for å merke noen effekt.
-
03-12-06, 16:32 #17
Radio-jod-behandling
Jeg fikk radiojod for snart to år siden. Før det hadde jeg noe tørre øyne, hadde Graves. Men etter at stoffskiftet er stabiliert har jeg ikke hatt tørre øyne eller andre typiske øyeproblemer.
Har faktisk blitt noe mer nærsynt i det siste, men vet ikke om det har noen sammenheng.
Jeg har også vært hos optiker som er obs på problematikken. Da jeg hadde høyt stoffskifte hadde jeg også problemer med å kjøre bil, gå og handle osv. da blikket virket "svømmende". Optikeren sa det hadde med at musklene i øyet ikke klarte å justere så raskt som vanlig. Dette har også blitt mye bedre etter jeg ble "frisk".
Klara
Lignende tråder
-
Behandling, når man nu kun har den halve kirtel tilbage
Av Helle i forumet OperasjonssalenSvar: 1Siste melding: 07-04-09, 14:53 -
Subklinisk hypotyreose - behandling
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 0Siste melding: 12-09-08, 17:53 -
Naturmedisiner? Alternativ behandling?
Av Zena i forumet Alternativ behandlingSvar: 2Siste melding: 24-11-07, 14:10 -
Behandling med radioaktivt jod
Av LeneN i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandlingSvar: 2Siste melding: 14-08-07, 19:14 -
Artikkel om behandling av hypothyreose
Av Anne Ma i forumet Nyttige linkerSvar: 0Siste melding: 10-06-06, 13:48
Svar med sitat
Bokmerker