Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
  1. #11
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Nøtterøy
    Meldinger
    103

    Standard

    Fikk svar på de nye blodprøvene idag. THS hadde gått kraftig ned til 24 (fremdeles alt for høyt men endog...føler meg i alle fall noe bedre), T3 var 3,4 og T4 14 (begge innenfor normalen - jeg fikke ikke referanseområdene, får høre med lege på onsdag).

    Er det store variasjoner på referanseområder for T3 og T4?

  2. #12
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

    Standard

    Ved vurdering av TSH må en huske på at følsomhetskurven oppfattes som noe nær logaritmisk av kjertelen.
    Det vil si at kjertelen ikke oppfatter 2 som dobbelt så kraftig stimulans som 1. Kurven er visst ikke helt jevn, men om den er helt logaritmisk så er 10 dobbelt så mye som 1. (om grunntallet er 10 da)
    Men det går jo likevel fint da !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

  3. #13
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

    Standard

    det må jo vere veldig lavt,24 ths
    s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

  1. Skjoldbrukskjertelen lage tyroksin
    Av Bille i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 01-11-07, 20:02
  2. Kan betennelse endre prøveresultatene..
    Av Tussa i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 25-03-07, 14:38
  3. Kan en betennelse gå over?
    Av Ekeberg i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 31-01-07, 17:55

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn