Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
-
25-09-06, 09:50 #11
Fikk svar på de nye blodprøvene idag. THS hadde gått kraftig ned til 24 (fremdeles alt for høyt men endog...føler meg i alle fall noe bedre), T3 var 3,4 og T4 14 (begge innenfor normalen - jeg fikke ikke referanseområdene, får høre med lege på onsdag).
Er det store variasjoner på referanseområder for T3 og T4?
-
25-09-06, 12:26 #12
Ved vurdering av TSH må en huske på at følsomhetskurven oppfattes som noe nær logaritmisk av kjertelen.
Det vil si at kjertelen ikke oppfatter 2 som dobbelt så kraftig stimulans som 1. Kurven er visst ikke helt jevn, men om den er helt logaritmisk så er 10 dobbelt så mye som 1. (om grunntallet er 10 da)
Men det går jo likevel fint da !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
25-09-06, 12:27 #13
det må jo vere veldig lavt,24 ths
s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.
Lignende tråder
-
Skjoldbrukskjertelen lage tyroksin
Av Bille i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 01-11-07, 20:02 -
Kan betennelse endre prøveresultatene..
Av Tussa i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 25-03-07, 14:38 -
Kan en betennelse gå over?
Av Ekeberg i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 31-01-07, 17:55
Svar med sitat
Bokmerker