Viser søkeresultater 11 til 20 av 41
Tråd: Levaxin og vektøkning
-
17-09-06, 13:44 #11
Æsj, irriterende :twisted: Jeg har hyperthyreose, mere eller mindre vellykket med. behandlet. Nå virker det som om sykdommen har utviklet seg til hypothyreose og vekten går gradvis oppover ser det ut til. Det skal sies at vekten har gått opp og ned de siste 6 årene siden jeg fikk sykdommen. Har funnet ut at så lenge FT4 ligger rundt 20 er jeg og vektnålen stabil. Nå derimot er plutselig FT4 10 og TSH ikke målbar. Hva betyr det da tro??
-
17-09-06, 13:48 #12
Jeg er også såkalt normalvektig men må være utrolig forsiktig, som deg.. Synes er er et ganske stort offer jeg. I tillegg at jeg må slepe meg avgårde til trening eller skogen. Har alltid likt å trene men det er i helv.. tungt når stoffskiftet kryper nedover.
-
17-09-06, 15:10 #13
Helt enig med dere.
Vi har jo både speil og vekt så vi ser jo at vi har lagt på oss. Men jett om vi får høre det av andre da. Så "fin" og rund du er blitt i ansiktet,passer du klærne dine, du har lagt på deg siden sist. Som om man ikkeser det selv.
I våre dager er det skjelden positivt med vektøkning dersom man da ikke er et menneske som andre vet strever med å legge på seg.
Du Yvette trener jo ganske mye. Det er ikke mer muskler du har fått da istedet for fett? Muskler veier jo mer enn fett?
-
17-09-06, 19:23 #14
Neeei. Tror ikke det. Vet at muskler veier mer enn fett, men har ikke mer muskler enn jeg hadde før hypothyreosen slo til. Sier ikke dette bastant, men jeg ser jo bukfeittet da! Har heller ikke alderen MED meg. Overgangsalder i tillegg her så jeg har ikke helt kontroll vil jeg si. Sliter litt med å akseptere naturens gang innser jeg - etter som jeg skriver her. Huff da!
Opprinnelig skrevet av cat
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
17-09-06, 21:21 #15
Skulle kanskje kalt denne tråden for "lavt stoffskifte og vektøkning"..? Levaxinen skal jo gjøre oss slankere, skal den ikke
Yvette: Jeg kjenner frustrasjonen. Hypothyreose OG overgangsalder... Smør på flesk, vil jeg kalle det , ha, ha. Fikk dette samtidig. Gikk fra å være helt ordinær i form og fasong - så POFF!! Ganske frustrerende
-
17-09-06, 22:50 #16
Ikke alle blir slankere av behandling med thyroxin da, men vi skal i alle fall IKKE blir tykkere , da må jo noe være galt mener nå jeg. Jeg ble tykkere av Levaxin.
-
18-09-06, 00:07 #17
AKKURAT slik ja nosy!
Opprinnelig skrevet av nosy
Til cat: Jeg ble tykkere, så tynnere og så tykkere igjen....brrr.... :evil: Enig i at noe må være galt ja! Derfor Armour nå.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
-
18-09-06, 09:18 #18
Det kan være et tips å ha klær i ulike størrelser i skapet hvertfall
Blir jo i prinsippet som jo-jo slanking det her- sukk Tror kroppen også tåler mere Levaxin etter en tid slik at den ikke gir den samme virkningen og man må øke dosen.. Men kan jo ikke øke ubegrenset heller..Og ikke er det vel bra å øke den bare for å gå ned i vekt heller... hm... skulle bare kunne skuffet innpå vet dere
Neida, nå ble det mye tullball. Men, man føler seg jo ganske hjelpeløs. Kan jo ikke gjøre noe med vektøkningen selv om man i utgangspunktet har jernvilje og stor selvdisiplin. :(
-
18-09-06, 19:23 #19
hei på dere som sukker over vekta.
jeg har vært i nøyaktig samme situasjon, vekta bare øker og øker, Levaxin virker ikke å ha noen effekt på hverken det ene eller det andre og alt er bare bånn.
Men...jeg har en veldig ok endokrinolog jeg går fast hos istedenfor til fastlege og han foreslo å kutte ut karbohydrater for å se hvordan jeg responderte på medisinene da. Og gjett hva som hendte!!!! Jeg har gått ned 15 kilo siden mai.!!!
Holder meg under 15g karbo om dagen og vekta minker og energien øker.
Skriver dette for at det kanskje kan være en løsning for andre også. Det er jo kjempemye fokus på lavkarbo om dagen, men jeg har opplevd at det også har en positiv effekt på situasjonen med lavt stoffskifte også.
Det er attpåtil en utrolig enkel kur å følge, en er mett og kan spise masse god mat samtidig som man går nedover i vekt.
-
18-09-06, 20:13 #20
WOW Lisa!
15 kg?! ALL carbo? Absolutt zero blank null carbo??
GRATULERER forresten!
Kan du si litt om hva du spiser og når osv? Hvor ofte?• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
Lignende tråder
-
Vektøkning
Av Bille i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 16Siste melding: 26-02-07, 20:35 -
Ft4 og vektøkning
Av moor i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 11Siste melding: 01-08-06, 07:35 -
Vektøkning...
Av Hsn i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 9Siste melding: 04-07-06, 15:00
Svar med sitat
Bokmerker