Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 26
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Halvsidig hodepine er jo et ekte migrenesymptom også, så vær obs. Ellers er det nok mange av oss som først har vært hos ØNH - eller psykologen eller hos andre spesialister. Disse graver seg ofte inn i sitt eget spesialfelt og har ikke følere ute for annet enn å utelukke eller bekrefte tilhørighet til eget fagfelt.
    Men det finnes untak. Flere er beskrevet her.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Joda, jeg har lest flere lister over symptomer, og har vel de fleste. De jeg spør om her er slike som jeg ikke har funnet på liste. Har tatt prøver som alle er heilt fine....
    Jeg har også vært veldig stiv i ansiktet og kjeven. Men det bedret seg litt når jeg begynte å ta magnesium.

Og for de av dere som har noen tro på soneterapi o.l, jeg har fått vite at punkt for skjoldbrukskjertelen sitter bl.a på øreflippen eller like ved. Det kan jo være derfor noen av oss har vondt der....

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

Standard

Det var litt artig, Pling - for jeg har sinnsykt stikkende vondt av og til, ikke i flippen, men den tappen på øret som sitter mot ansiktet. Den er ikke øm eller noe - så muskler er det ikke... Så det er sikkert noe i det du sier her

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

nosy
    Og Stina - det du skriver om å være sår og øm i halve hodet - ja, det har både jeg og mannen min innimellom. Har aldri hørt om noen andre, så jeg trodde det "lå til familien"( hi, hi ). Det varer gjerne noen dager og er skikkelig ubehagelig! Til orientering så har han IKKE lavt stoffskifte
    Jeg oppfatter det som noe muskulært. Og jeg har det mer eller mindre hele tiden (i alle fall de siste årene). Det er venstre side av hodet og øret. Jeg har også hatt fryktelig vondt i venstre skulder i mange år. Og så knekker jeg i venstre sida av kjeven når jeg lar kjeven gå fram og tilbake. Jeg er helt sikker på at alle disse musklene er stramme og at de er i sammenheng. Men det kan likevel igjen ha med stoffskiftet å gjøre siden man kan få muskelsmerter av dette.

n'Finn
    Halvsidig hodepine er jo et ekte migrenesymptom også, så vær obs.
    For min del så har jeg også vært plaget av en grusom hodepine i ca 16 år. Når jeg får denne "inni" hodet (selv om smertespesialist påstår at man ikke kan føle smerter i hjernen), så er den vel så og si aldri halvsidig. Det jeg beskriver i denne tråden sitter i hodebunnen, samt alt det andre. Men når jeg får den grusomme hodepinen, så har jeg også ofte vondt i musklene i hodebunnen, men da helst i bakhodet og på undersiden av hodeskallen. Kanskje også i panne og ved øyne. Jeg har så stramme muskler at det lugger helt nede i "rompa" når jeg strekker ut nakkemusklene. Var litt artig at ei venninne som sliter mye med migrene beskrev det på samme måte for litt siden. Pga alt dette synes jeg det kan være veldig vanskelig å avgjøre om jeg har migrene eller ikke, men det meste tyder for spenningshodepine, evt spennings-migrene eller hormonell hodepine.

Ble det mye rot dette? Jeg er som vanlig opptatt av det "store bildet" og alle sammenhengene ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Kan jo mistenke deg for ikke å ha rompa så veldig langt unna nakken da da Stina (HIHI) - men jeg syns faktisk jeg kjenner igjen beskrivelsen din. Var ett av mange symptomer jeg slet med - og som ble borte på Armour. Jeg hadde smerter i hodebunnen - nærmest av elektrisk karakter. Om jeg prøvde å massere, så var smertene inntense med det samme jeg kom borti hodebunnen - og så ga det seg.
    Slik oimtrent ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Kan jo mistenke deg for ikke å ha rompa så veldig langt unna nakken da da Stina
    Hmpf... Jeg er altså 178 høy! Og bare fordi jeg er litt "groggy", er det ingen grunn til å bli ufin...

Men det kan godt være at det sånn ca som du beskriver. Det er så rart - er "hårskjær" på den ene siden av hodet, men ikke den andre. Det gir en merkelig fornemmelse når man greier håret ;) Jeg kan ikke si at smertene går bort når jeg masserer hodebunnen, men det hjelper.

Det kommer fram gang på gang at du har jo hatt (evt har) mange av de symptomene som jeg sliter med. Er du kvitt det meste nå?
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Og så glemte jeg (trodde det var i en annen tråd, så jeg ville ikke rote...)

Har så mye vondt i musklene på halsen - har du det?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg er nok både frekk og u-fin da og er vel født slik, men ikke noe vondt ment Stina - var bare fristende å drive litt med deg
    De hodesmertene jeg hadde gikk ikke helt bort med massering, men ble litt bedre. Kan slutte meg helt til din beskrivelse av dem.
    Syns disse lignet litt på smertene jeg hadde i brystet også, beskrevet som condritis.

Og sant - det meste er borte nå. Jeg har problemer med kramper i legga enda. Det og noe tinnitus er det eneste jeg har å plages med - og jeg kan ikke finne noen annen årsak enn Armour.
    I juni og juli prøvde jeg å mixe litt Levaxin inn i Armourdosen og det førte bare til tilbakefall av flere symptomer. Kondritis og obstipasjon var de første som kom.
    Så det går ikke for meg å bruke Levaxin. Ikke litt engang, og desverre får jeg si. Det hadde vært så mye enklere.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

bare fristende å drive litt med deg
    Bare driv litt med meg du, bare gøy med litt humor ;)

Hva er condritis?

Tinnitus - er det sånn kiming for ørene? Det kommer og går en god del hos meg, men ikke slik som mange beskriver det - som en jetmotor i øret. Trodde i mange år jeg hadde skadet hørselen pga mye høy musikk, men jeg tenker ikke på det nå - er så vant til det. Ã… herlighet, ser at du tror det er pga Armour. Er det andre bivirkninger du tror du får av Armour?

Halsmusklene - noe spesielt der?

Leggene skulle jeg også gjerne visst hva jeg skulle gjøre med siden de kramper når jeg sovner. I går fikk jeg også krampe under foten - har vært mye plaget med det, men ikke på lenge nå. Du har vel forsøkt magnesium? Jeg får i meg noe, kanskje jeg skal forsøke med mer. Ulltråd rundt beinet, n'Finn? Et kjerringråd jeg har hørt...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Stina
    Ã… herlighet, ser at du tror det er pga Armour. Er det andre bivirkninger du tror du får av Armour?
    Han skriver at det meste er borte nå, og at han kan ikke finne noen annen årsak enn Armour. Så jeg forstår det slik at: "takket være Armour er det meste borte"? Mener du det ikke slik n`Finn?
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Vondt i halsen - UL
    Av Maia i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 28-03-07, 14:34
  2. Vondt i halsen min jeg!
    Av Shanita i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuter
    Svar: 0
    Siste melding: 04-02-07, 20:29
  3. vondt i halsen...