Viser søkeresultater 11 til 20 av 25
Tråd: Litt om meg og mitt....
-
22-08-06, 16:13 #11
Dagens legebesøk
Hmm, det ser ut som om jeg kommer til å bruke dette litt som en dagbok for meg selv fremover - håper det går greit Sonja !!
Ferritin 58 (15-200)
Kobber 19,5 ( 12,0-25,0)
Selen 0,8 (0,6-1,8 )
Mikrocrp 8 (<5)
Hb 12,4 (11,7-15,3)
MCH 27 (27-33)
MCV 83 (82-98 )
Kortisol morg 313 (250-750)
Folat 12,6 (>5,7)
Vitamin B12 294 (170-650)
Fritt T3 4,3 (2,3-5,7) - Ned fra 5,3
Fritt T4 16,4 (9,0-22,0) - Opp fra 15,8
TSH <0,01 (0,20-4,0) - Samme
Jeg fikk beskjed om at folat og B12 var litt lavt og fikk resept på noe tilskudd jeg skal ta. Jeg fikk også beskjed om å senke dosen med Levaxin litt, til 75mcg hver dag, men fortsette med 60mg Armour. Hun vil gjerne prøve å få opp TSH'en min litt også. Lars Omdal var helt enig i dette. Godt legen min kan snakke med han også når jeg hører
Føler meg ellers i topp form, så jeg klager ikke om dagen. Litt sammenheng med at jeg har ferie også er det nok, men føler med faktisk veldig på topp
-
08-09-06, 13:12 #12
Æsj, fra å være på topp er jeg på vei ned.... Det var vel for godt til å være sant...
At det kan være så stor forskjell på å senke dosen så lite, men nå har jeg gitt opp, jeg har økt dosen igjen og håper at formen blir bedre igjen ganske så fort. Håper ihvertfall at det er fordi levaxin dosen er for lav at formen har blitt så dårlig.
-
25-09-06, 12:44 #13
Etter litt over fjorten dager på kun Armour, kan jeg si at formen er på riktig vei igjen. Føler meg bedre igjen, men er redd for at det ikke vil vare denne gangen heller.... Jeg kommer til å øke dosen med armour pytte litte grann og se hvordan kroppen reagerer på det
-
05-10-06, 10:30 #14
Nå nærmer det seg en mnd siden jeg startet på kun armour og jeg må si at jeg føler meg merkbart mye bedre.
Jeg går nå på 2 grain Armour og formen er stort sett veldig mye bedre, selv om jeg er litt trøtt på ettermiddagene, men ikke så trøtt at jeg ikke holder ut.
Det var morro å treffe en tidligere kollega på bussen forrige dagen, som fortalte meg hvor godt jeg så ut og at jeg så bedre ut enn på leeenge !
Noe av det beste, er faktisk at jeg ikke har like vondt i kroppen lenger, selv om smertene ikke er helt borte, er de nå sånn at jeg kan leve med de og sånn jeg "alltid" har hatt det.
Jeg håper bare at vekta plutselig bestemmer seg for å rase litt, hadde vært så utrolig deiligt å komme under 100 tallet igjen....
Jeg spiser 4-5 ganger om dagen, med ca 4 timers mellomrom, ikke så veldig usunt heller, men vekta den står jo stille allikevel. *Harff*
-
13-11-06, 13:44 #15
Har gått ned fra 2.5G til 2.25G og nå ned til 2G, men svimmelheten blir ikke borte, jeg blir snart tullete av denne svinginga i hodet...
Jeg snorker som ett H..... :evil: om dagen og mannen min tar snart livet av meg.... Ikke føler jeg meg spes. uthvilt om morningen heller..
Jeg har bestemt meg for å starte med en liten dose levaxin igjen, 25mcg, og se hvordan formen blir fremover, håper det kanskje blir litt bedre.
Skal forøvrig ta blodprøver imorra, så det blir spennende å se hvordan de er nå, har jo eksperimentert ganske mye selv de siste månedene
-
14-11-06, 15:41 #16
Hei Leya,
har akkurat oppdaget denne siden der dere presenterer dere :-)
Reagerte litt på at du fikk vite at VitaminB12 var altfor lav på 290 og Folat på 12,9.
Min B12 er 270 og folat 5,9 men jeg får beskjed om at det er fin-fint...
Blir glad for din kommentar til det :-)
-
21-11-06, 09:57 #17
Heisann MB
Legen min synes ikke jeg skal ligge i nedre sjiktet, så det har vel noe med det å gjøre. Tror også sammenhengen har noe med disse to prøvene å gjøre, for disse har med b vitamin å gjøre, hvis jeg husker riktig.
MCH 27 (27-33)
MCV 83 (82-98 )
Vet du om du har tatt disse prøvene ? Som du sier så er b12 og folat innen normalen på meg også, men b vitamin er vist så mye mer enn bare de to standard prøvene.
-
21-11-06, 10:08 #18
Syk - igjen.... Æsj !
Hele forrige uke lå jeg hjemme med halsbetennelse og nå når jeg endelig er tilbake på jobb, så har jeg blitt så veldig forkjøla.... Hoster til jeg kaster opp og har mista stemmen ! :evil:
Nå er det 3. gang jeg er dårlig med forkjølelse siden august. Jeg som sjelden blir forkjøla, skjønner nå ikke noen verdens ting. Hoster fra langt nede i bronkiene og har veldig vondt i brystet.... Mistenker broniktt ja..
På jobben sier de at jeg burde være hjemme, men jeg føler meg ikke såå dårlig heller da, selv om jeg kjenner at jeg er "litt" varm :P
Er på siste dagen med antibiotika idag og håper jeg slipper mer, for jeg blir så dårlig i magen av disse tablettene...
Er det flere som blir lett forkjøla om dagen ?
Glemt å ta blodprøver har jeg også, så jeg må vel utsette legebesøket en stund så jeg er sikker på at de har fått svarene...
Nå har jeg også endret doseringen min igjen. Er nå på 2G Armour og 0,50mcg Levaxin. Føler det ganske greit, foruten at smertene i armen så smått er tilbake. Det virker som om det er Levaxin som gjør at smertene kommer tilbake, for den perioden jeg nå har vært uten og bare brukt Armour, har jeg ikke hatt smerter i det hele tatt. Snodig.
n'Finn og Nora hadde sikkert hatt noen meninger om det tenker jeg
-
30-11-06, 16:05 #19
Og nå har jeg F**** i H***** gått OPP 5 forbanna Kilo !!!!!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Nå vil jeg ikke mer ! Den vekta skal NED ! Ble advart når jeg skulle begynnte på armour at pga insulin resistensen, så kunne armour gjøre at jeg gikk opp i vekt ! Hva i H***** gjør jeg nå da ???????? Jeg hadde liksom håpet på at armouren skulle få meg NED i vekt og ikke OPP ! Nå er jeg skikkelig :evil: og veldig
Noen som har noen råd ??
-
30-11-06, 23:24 #20
Jeg går heller ikke ned i vekt på Armour, men det har stoppet opp. Jeg vil også ned noen kilo!
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
Lignende tråder
-
Håper noen kan hjelpe meg litt...veksler stoffskiftet mitt??
Av Marina73 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 03-04-08, 19:55 -
lurer litt på stoffskiftet mitt
Av evius i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 01-05-07, 20:36 -
Ny i forumet. Litt om mitt sykdomsforløp...
Av Thyr i forumet PresentasjonerSvar: 6Siste melding: 04-05-06, 22:32
Svar med sitat
Bokmerker