Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 25
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Men - neimen nosy da - har sliter vi med tall og så kommer du med et slikt regnestykke?

Høy dose? Jeg tar 175µg (mcg) pr dag med Levaxin og 4 x 5µg Liothyronin pr dag. Høyere enn deg? DET får du regne ut altså!

Jeg driver å eksperimenterer altså. Pga vektøkning!! Grrrr...... :evil:
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Men hvordan har du det ellers, Yvette?

Når du kikker på symptomlista for hypotyreose, og ser bort fra vektøkning, hvordan ligger du ann ellers?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Marianne
    Men hvordan har du det ellers, Yvette?

Når du kikker på symptomlista for hypotyreose, og ser bort fra vektøkning, hvordan ligger du ann ellers?
    Ellers har jeg det vel ok mht hypothyreosen. Sliter med konsentrasjon og hukommelse. Jeg var før en lesehest. Har meter på meter med bøker. Nå greier jeg ikke å huske hva jeg leste i går, så det er ikke mulig å komme gjennom en bok lenger. DET er et savn må jeg si.

Er ikke slapp og trett. Greier å trene. Får ikke sove, men søvnproblemene kom lenge før hypothyreosen.

Har "deigaktig" hud rundt midjen. Vet ikke om det har mest med alder å gjøre eller om det er et hypo-fenomen?

Siden du er her Marianne - hvor handler du Armour? Fra England leste jeg i et innlegg. Gidder du legge ut link? Jeg synes jeg går på for høy dose med Levaxin og kunne tenke meg å prøve Armour. I allefall for en periode.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

Standard

Dette er et fantastisk forum: her kan vi både lære mye nyttig om hyothyreose og få oss en god latter! Baremei: takk! Nå har jeg gjort som du befalte: slettet, lagret på nytt og tatt i bruk den nye kunnskapen,- supert!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Takk Cathrin!

Først angående det du skriver om armour; Vi er da voksne mennesker, og slik jeg ser det: Så lenge legen ikke har noe bedre å diske opp med enn levaxinen sin, har de med å respektere min selvbestemmelsesrett og gi meg de hormonene jeg ber om!

Så lenge jeg viser legen mine (hittil 4) tomme bokser armour, samt forteller om bedringen min, finnes det ikke akseptable grunner for å nekte meg den medisinen som hjelper meg. eller deg. eller hvem som helst andre. At legeforbundet er tilknyttet legemiddelindustrien, og at det er økonomi det hele bunner i, skal ikke få lov til å påvirke min hverdag, iallfall.

Det blir som disse matvarebutikkene som produserer egne produktmerker, de trenger ikke være like gode som de orginale, men kjøpmannen ved det aktuelle matvareutsalget vil gjøre alt for å selge oss det produkt som kommer fra hans samarbeidpartner. Litt forenklet forklart, men du skjønner budskapet.

Et annet point of wiev er jo at flere og flere leger begynner å få øynene opp for armour og dens virkning på enkelte pasienter.

Tipsene om kiwi og linfrø, takker jeg for. Jeg har ingen problemer med magesmerter eller luft etc., bare synes jeg går litt sjelden på do i sammenligning med de jeg omgåes. Innbiller meg at dette henger sammen med forbrenninga, og at hvis hadde hatt behov for å gå litt oftere, ville det også vært enklere å miste de par ekstra kiloene jeg har til overs. hmm. 8)

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    162

Standard

Takk Cathrin!

Først angående det du skriver om armour; Vi er da voksne mennesker, og slik jeg ser det: Så lenge legen ikke har noe bedre å diske opp med enn levaxinen sin, har de med å respektere min selvbestemmelsesrett og gi meg de hormonene jeg ber om!

Så lenge jeg viser legen mine (hittil 4) tomme bokser armour, samt forteller om bedringen min, finnes det ikke akseptable grunner for å nekte meg den medisinen som hjelper meg. eller deg. eller hvem som helst andre. At legeforbundet er tilknyttet legemiddelindustrien, og at det er økonomi det hele bunner i, skal ikke få lov til å påvirke min hverdag, iallfall.

Det blir som disse matvarebutikkene som produserer egne produktmerker, de trenger ikke være like gode som de orginale, men kjøpmannen ved det aktuelle matvareutsalget vil gjøre alt for å selge oss det produkt som kommer fra hans samarbeidpartner. Litt forenklet forklart, men du skjønner budskapet.

Din lege er ikke ansatt av noe legemiddelfirma. Din lege tjener heller intet på å velge det ene legemidlet fremfor det andre. Legens inntekt er upåvirket av forskrivningen. Inntekten er den samme, uansett hvilket legemiddel denne forskriver, eller ikke forskriver. Legen tjener ingenting - absolutt ingenting - på å forskrive en resept. Parallellen du trekker til dagligvarebransjen er ikke gyldig her.

Legenes inntekter ved sine ulike handlinger overfor pasientene finner du her: http://www.legeforeningen.no/cocoon/leg ... =&kap=kap2

Det som står under "Hon" er det legen mottar. "Ref" er det staten betaler, og "Egen" er det du betaler før du får frikort.

Ã…rsaken til at visse legemidler er reseptbelagt, er at legemiddelfirmaet eller helsemyndighetene mener at legevurdering av den enkelte pasient er nødvendig for å sikre at legemidlet blir brukt riktig. Det er en grunn til at du ikke får kjøpt morfin reseptfritt på apotek eller i nærbutikken. Ingen kan kreve at legen forskriver det en selv vil ha.

Er det grunn til å mistro sin egen lege - som man kjenner navnet på og møter ansikt til ansikt - mer enn nickene man møter på internett? Kan noen med sikkerhet vite at de som argumenterer for visse legemidler her på forumet ikke er salgsrepresentanter for samme produkt?

Jeg anklager ingen her for noenting. Jeg bare henstiller til bruk av kritisk sans. Legen er ikke nødvendigvis din fiende.
    Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

"Legen er ikke nødvendigvis din fiende"

Det har jeg da heller aldri sagt.

Jeg vet godt alt det du sier, og jeg vet også at legen gjerne vil hjelpe meg. Det er nettopp derfor jeg har såpass stor tillit til at han, at jeg regner med at han, så snart jeg kommer meg dit, vil være enig i meg i at jeg kan bruke armour.

Jeg synes du er uhøflig som tolker ting slik "på spissen" som du åpenbart gjør, og jeg synes at jeg har vært flink jente til å finne ut av ting og sette meg inn i ting og få helsa mi tilbake, etter at jeg ble syk og dårlig. Jeg synes faktisk det står respekt av alle som klarer det.

Jeg er enig i at sammenligningen min med matvarebutikker var litt dårlig, men det synes jeg da vitterlig paralellen din til morfin også er.

Og ellers så stiller du noen viktige spørsmål som alle kan bruke noen minutter til å tenke litt over.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Marianne
    jeg går litt sjelden på do i sammenligning med de jeg omgåes. Innbiller meg at dette henger sammen med forbrenninga, og at hvis hadde hatt behov for å gå litt oftere, ville det også vært enklere å miste de par ekstra kiloene jeg har til overs.
    Gjett om jeg er enig med deg ;) Men du kommer ikke på do av pilsen da? Jeg får diare av øl.

Ang forumet og legene: Jo flere steder vi får informasjon fra, jo mer har vi å sammenligne med og kan vurdere og trekke slutninger fra. Legene ønsker nok pasientenes beste, men jeg kan skrive under på at det er utrolig ensformig informasjon man får derfra (selv om min lege er "snill" - og så er jo selvfølgelig alle leger også forskjellige, akkurat som oss). Dette forumet representerer et mangfold - vi hører om andres erfaringer med leger og produkter.

Selvfølgelig må vi alltid ha en kritisk sans og tenke nøye gjennom de valg vi tar - vi er jo selv ansvarlig for det vi velger å gjøre. Det er godt at vi fra tid til annen blir minnet på det. Kanskje lett å følge noe som høres ut til å ha virket bra for andre uten at vi har foran oss hele bildet av denne historien/personen.

Babler jeg? Vil i alle fall si at jeg er veldig glad for dette forumet og folks uttalelser, for det har gjort verden litt større ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Til Jon

Jeg er enig med Marianne at du er ganske drøy slik du uttaler deg om Armour og at enkelte av oss på forumet er selgere derfra. Det ville jo være de samme som å påstå at du selger Levaxin da.

Legen min er kanskje ikke min fiende, men han har sannelig ikke vært til noen hjelp for meg heller, snarere tvert i mot. Det at jeg har måttet streve for å kunne forsøke Armour har ført til at jeg fikk stressår i munnen.

Jeg ønsker deg lykke til Marianne når du møter opp med dine tomme Amour bokser og håper at du har en lege som er annerledes enn min.

Jeg har prøvd å ha med en boks jeg, men det hjalp ingen ting.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

Standard

Jeg synes du er uhøflig som tolker ting slik "på spissen" som du åpenbart gjør, og jeg synes at jeg har vært flink jente til å finne ut av ting og sette meg inn i ting og få helsa mi tilbake, etter at jeg ble syk og dårlig. Jeg synes faktisk det står respekt av alle som klarer det.
    Du har min respekt Marianne! Jeg synes at du og alle andre som strever og finner ut av måter å leve med denne sykdommen på har all rett til æresbevisninger, fanfarer, mm. Når tåka legger seg i toppetasjen kan vi få hjelp her inne i plenumsalen i Sonjas hus. (Jmfr. milligram-mikromgramdebatten).

Jeg opplever at det er en solidaritet her som er viktig. Vi sliter med mye av det samme og det er derfor nødvendig at vi er rause overfor hverandre. Har reagert på noen skarpe innlegg, har vært såret på vegne av andre. Men er enig i at dette ikke skal være en "koseklubb".

Javisst er det viktig å være kritisk, men de aller fleste voksne mennesker er vel det? Det er vel ingen som f.eks. begynner med Armour uten å sette seg grundig inn i dosering, bivirkninger, osv?

Vel, denne tråden handlet opprinnelig om streik i toppetasjen og vandret videre til "diverse temaer", men det er helt ål reit!

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn