Viser søkeresultater 11 til 20 av 21
-
21-07-06, 01:00 #11
Grøss og gru!! Jeg har ennå til gode å ta katten på fanget. De stinker jo! Fytt i katta da dere. Vår vil iallefall ikke i dusjen. Er greitt å klappe den litt, men noe mer nærkontakt makter ikke jeg iallefall. Tar den forbaska flåtten, men det er helt ufyselig.
Opprinnelig skrevet av nosy
Plukket flått av meg selv også i går. Bare et a propos. Så nå kikker jeg etter "rød ring" rundt bittet. Har et rødt utslett, men det er visst nok *fare* bare hvis det blir til en rød ring. Borreliose altså. Har googla i hele dag. Ekkelt. Hatt flått dere da?• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
21-07-06, 10:54 #12
Nå snakket jeg om katter UTEN flått, da....

Har hatt flått noen ganger selv, men har fått plukka dem fort av igjen - det er visst viktig for å unngå borreliose.
Min bedre(?) halvdel derimot hadde en flått på leggen som han klorte vekk og det ble rød ring rundt etterpå. Fikk ham til å ta en tur til legen som snittet litt i huden og strødde på noe antibiotika. Tror det har gått greit, selvom det er et arr der etter etpar år.
Katter, ja. Kom hjem fra ferie forleden etter to uker og huset stinket! Fant kattebæsj i kjelleren (jeg har ikke katt selv for tiden) Etter en liten stund kom nabokatten mjauende ned fra loftet, hilste "blidt" og forsvant ut døra...Den har ant. stukket inn da sønnen min var for å vanne blomster dagen før.. Men tenk hvis den hadde vært innestengt i to uker.....? Grøss og gru
-
21-07-06, 13:37 #13
Jeg også!
Opprinnelig skrevet av nosy
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
21-07-06, 20:44 #14
Ja, de kattene, de kattene...
Men det varmer mitt hjerte at det er så mange dyrekjære mennesker her.
Flått er grusomt! Men skill mellom "synden og synderen".
Jeg er glad i mus og rotter jeg, så vel som katter. En fyr sa en dag at mus var skikkelig ekle. De var jo fulle av lus og dritt og lort. Javel
Og hvordan i alle dager skal det være musas skyld?
Har en katt som er hjemme hele tiden. Den har hatt flått en gang. Men så har jeg....
...en katt til. Og den kom hjem i går. Oppspist av flott. Skitten, utsulta, skikkelig dårlig i magen. Har dritt på gulvet 5 ganger i dag. J..... katt? Nei! Det er ikke den sin skyld. Ikke den sin skyld med de avskyelige flottene som setter seg på den og suger blodet ut av den og kanskje gir den forferdelige sykdommer. Ikke den sin skyld at den har matintoleranse - like lite som det er vår skyld at vi har fått lavt stoffskifte f.eks.
Men en prøvelse, det er det ;) Har bare lyst til å si til slutt at denne siste katten har verdens største og skjønneste personlighet. Den er virkelig et unikum
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
22-07-06, 22:30 #15
Tenker noen av dere grøsser når jeg forteller at jeg både har katten min på fanget og sover sammen med den. Det er forresten veldig skjelden at den har hatt flott. Ikke syns jeg at den lukter vont heller. Vi mennesker kan jo også lukte vont av og til.
-
23-07-06, 00:25 #16
Jeg grøsser ikke, og mener at katter er til for å koses med
-
24-07-06, 23:40 #17
Jeg synes katter er veldig forskjellige - noen er så rene og pene, og andre kan være noen griser.
Tror det kommer mye an på om de kastrerte/steriliserte og hvor mange "konkurrenter" de har i nærheten - og rett og slett på personligheten, f.eks. psykisk/fysisk styrke. Er de f.eks. konge i gata og må kjempe for å beholde posisjonen - eller er de en liten ubetydelig nederst på rangordningen som aldri får seg et "nypp" likevel?
Har hatt kongen i gata. Har to kasterte nå - den ene løper fremdeles på skauen. Den andre er skyggeredd og veldig ren. Naboen hadde en hannkatt som pleide å være fosterfar for kjetta som stadig fikk kattunger, men ikke gadd å passe dem selv. Han var veldig ren, tror jeg, og sikkert den i gata som aldri fikk seg noe. Tror noen katter er "offer" for innavl eller kanskje kan være litt mentalt tilbakestående (har en selv - den rene og skyggeredde, han snubler f.eks. i trappa rett som det er):
Tror katter er like forskjellige som mennesker, uten sammenligninger forøvrig ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
25-07-06, 22:30 #18
Tror også at katter er forskjellige. Det har alle mine vært. Noen er klokere enn andre. Den jeg har nå f. eks er veldig bestemt. Og veldig smart.
Jeg tror at kattene også har enkelte andre katter som de liker dårligere enn andre. Min hadde en grå katt som hun sloss så grusomt med som jeg aldri før har sett. Ellers så liker hun ikke naboens spraglete, mens en annen 3 farget katt sloss hun ikke med, men ingen har hun hatet så mye som den gråe.
-
13-10-06, 15:18 #19
Opprinnelig skrevet av sonja
Må man ha resept på Frontline i Norge?
Her i Nederland er det resept fritt og kan fåes hos alle dyrebutikker.
Btw, er det slik at vi med skjoldbrukskjertel problemer for det meste har katt og ikke hund?
Ser veldig mye om Katt her på forumet, men ikke om hund. Jeg har selv to stk puser og de er gode å ha når det er ekkelt å være syk eller føler seg litt nedenfor
-
13-10-06, 19:59 #20
Det stemmer godt i mitt tilfelle, i hvert fall - jeg har tre prakteksemplarer av kattearten boende i huset mitt!
Lignende tråder
-
Jeg er utmattet til de grader. Kan dette komme av det lave stoffskiftet?
Av Vilde i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 111Siste melding: 12-05-10, 13:08 -
Når får man komme til endolkrinolog?
Av Hsn i forumet Hos legenSvar: 8Siste melding: 19-02-07, 14:12 -
Kan laft stoffskifte komme og gå?
Av dolla i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 10-01-07, 22:09 -
Vi har fått vite at jenta vår på 3,5 år har lavt stoffskifte
Av mamma til 4 i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 6Siste melding: 22-12-06, 20:58
Svar med sitat
Bokmerker