Viser søkeresultater 11 til 20 av 27
Tråd: Hjelpestoffer i Levaxin
-
14-06-06, 22:27 #11
Du skriver at du har trent mer i det siste. Det kan jo være at du har fått flere muskler og muskler veier mer enn fett at det kan være derfor du veier mer?
-
14-06-06, 23:31 #12
Nei jeg har ikke trent noe mer enn jeg pleier. Har jeg skrevet det? Da har jeg uttykket meg litt feil. Treningsmengden min er ganske stabil og har vært bortimot den samme gjennom 22 år. Vet det fordi jeg har ført "logg".
Men jeg er fortsatt på jakt etter synderen da dette henger ikke på greip.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
14-06-06, 23:48 #13
Hvis matinntak og aktivitetsinntak ikke er endret, må uønsket vektendring skyldes mer eller mindre saltinntak - eller endret stoffskifte. Selv erfarte jeg vektnedgang ved å spise mer frossenpizza, men drikke mindre Farris. Farris inneholder salt, og binder således mer vann enn springvann. Trolig ville jeg gått mer ned i fettvekt dersom jeg hadde unnlatt å spise frossenpizza fremfor å redusere Farris-inntaket.
Opprinnelig skrevet av Yvette
Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.
-
14-06-06, 23:53 #14
Frossen pizza kan da umulig smake godt, Jon?
:P
(Unnskyld, det er sent...)
-
14-06-06, 23:58 #15
JA nettopp! Og når det ikke er matinntak, ei heller aktivitetsnivå så MÃ… vektøkning skyldes ett_eller_annet_stoffskifteproblematikk. (Stjæler stilen din baremei. Synes du får understreket sterkt når du skriver slik). Men jeg finner ikke nåla i høystakken! Tempen er ok stort sett hver dag. Derfor jeg begynte å "tygge på" disse hjelpestoffene, men kommer ingen vei - ennå. Gir meg ikke - ennå.
Opprinnelig skrevet av Jon
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
-
15-06-06, 00:00 #16baremei Gjest
Farris inneholder "salter" som i "mineralsalter". Ikke vanlig salt, i det minste ikke mye. Og det er ikke tilsatt.Farris inneholder salt, og binder således mer vann enn springvann.
Og hypo-kropper klarer faktisk å øke i vekt på tross av lavt næringsinntak. Når alle prosesser i kroppen går på lavgir må man spise nesten ingenting for å unngå å øke. Og det gjør vondt verre, det må man _ikke_ gjøre. Da blir det desto viktigere med et godt kosthold.
Og mange føler seg bedre på mat fattig på de _kjappe_ karbohydratene. Alle trenger noe karbo, men altså ikke dem i loff, pasta og ris. Hvis ikke det er fullkorn, da. Man da er ikke karboene kjappe lenger.
-
15-06-06, 00:03 #17
Ta av plasten før du hiver pizzaen i ovnen. Da smaker den bedre.
Opprinnelig skrevet av kris
Frossenpizza er noe helt annet enn frossen pizza. Frossenpizza (Grandiosa) stekt på 225 grader i 15 minutter er en forunderlig billig måte å spise seg feit på.
Du gikk her på en orddelingsfeil. Sammensatte ord skrives uten mellomrom på norsk. Hvis ikke ville vi spist pult ost, men det gjør vi ikke, gjør vi vel?Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.
-
15-06-06, 00:04 #18
*vrææl* Jeg spiser BARE langsomme karbohydrater også. Iallefall veldig bevisst på det. Kornprodukter i frokostblanding. Ikke brød med hvetemel. Allikevel...
Opprinnelig skrevet av baremei
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
15-06-06, 00:05 #19
Helst ikke!
-
15-06-06, 00:06 #20

Nei, selvfølgelig gjør vi ikke det.
*tørker tårer*
(Er du medlem i AMO...?)
Svar med sitat
Bokmerker