Viser søkeresultater 11 til 12 av 12
-
02-06-06, 17:22 #11
Takk for gode ord Stina.
Håper du fikk noe fornuftig fra forbundet. Noe du kan dele med oss eller er det gammelt nytt?
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
02-06-06, 19:38 #12
Jeg har jo ikke så lang erfaring, så om det er gammelt nytt eller ikke, vet jeg ikke, men jeg kan i alle fall dele noe med dere:
De reagerer veldig på at jeg blir tilbudt antidepressiva.
De nevner en endokrinolog som holdt foredrag for 2 år siden og sa at man nå var begynt også å måle Fritt T3. Og at Levaxinen bør justeres noe i forhold til dette.
Så snakker de om at spesialister som ønsker å behandle pasienten med Levaxin til TSH har kommet ned på rundt 1, selv om referanseområdet er fra 0,2 - 3,6 (tidligere 0,2 - 4,5). Og at noen kan være dårlige med en TSH på 8, noen tåler 200, noen blir bra ved å få TSH ned innenfor normalområdet, andre ikke - og det fatter ikke legene.
Men de advarer mot overdosering pga faren for hjertestans.
Ja, de skriver mye mer nyttig, men orker ikke å skrive mer akkurat nå. Og jeg regner med at alt er veldig godt kjent her inne, men jeg ble positivt overrasket over den utfyllende mailen, og noe er forklart veldig lett og greit. Så nå får jeg kanskje smuglet litt tall forbi informasjonsresistensen - ja, det er jo lov å håpe ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Hvilke symptomer vil forsvinne og hvilke må man leve med?
Av bambi i forumet Lavt stoffskifteSvar: 14Siste melding: 20-04-08, 14:01 -
Norsk Thyroideaforbund og BTF
Av Hansen i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 22Siste melding: 18-12-07, 20:19 -
Noen av dere som har erfaringer med Acth?
Av munch i forumet Cortisol / ACTHSvar: 12Siste melding: 21-04-07, 09:32 -
Hvilke symptom sliter dere mest med?
Av komlå i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 27Siste melding: 12-03-07, 21:49
Svar med sitat

Bokmerker