Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Om hypothyreose er forbigående:
    Det fins noen artikler om dette, og jeg fant en i jcem hvor legene gjorde ingenting og bare fulgte pasientene over flere år.
    http://jcem.endojournals.org/cgi/conten ... /90/7/4124 merk at bare 4 pasienter fikk en TSH under 2.
    Jeg som pasient ville sagt at jeg mistenker at flere var fremdeles hypo, emna t hypofysen hadde nesten gitt opp å rope høyt.
    Fenomenet er drøftet i bmj også, at lengen på tilstanden ikke nødvendivgvis gjør at TSH blir høyere.
    TSH is a poor measure for estimating the clinical and metabolic severity of primary overt thyroid failure. This is in sharp contrast to the high diagnostic accuracy of TSH measurement for early diagnosis of hypothyroidism.

We found no correlations between the different parameters of target tissues and serum TSH. Our findings are in accordance with a cross sectional study showing only a modest correlation between TSH and the percentage of positive hypothyroid symptoms4 and data showing discordant responses between the pituitary and peripheral target tissues in patients treated with L-triiodothyronine.5 We assume that secretion of TSH is driven by maximal stimulation, with no further increase occurring with greater severity of hypothyroidism. Therefore, the biological effects of thyroid hormones at the peripheral tissuesand not TSH concentrationsreflect the clinical severity of hypothyroidism.
    http://bmj.bmjjournals.com/cgi/content/ ... 6/7384/311

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Takk for svar Nora

Hodet er ikke helt der idag, når det kommer til engelsk, men jeg skummleste og det ser ut som det mye bra der!!
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Til Nora

Ved sykehuset hvor jeg jobber får legen alltid opp prøvesvarene mine.(nevrologen som jeg går hos)

Jeg får opp prøvesvar selv også, og det gjelder jo mine da, men antar at jeg også kan finne andres prøvesvar noe jeg selvsagt ikke gjør fordi det ikke inngår i min jobb som sekretær. For meg er det mulig å finne prøvesvar fra langt tilbake i tid. Hva man har tilgang til på pc avhenger av type yrke så jeg tror nok legene har tilgang til prøvesvar, også sykepleiere. Det er i alle fall slik her, for pasienten kan jo bli flyttet til ulike avdelinger.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg vet at sykepleierne bare kan gå inn på opplysninger på pasienter som er innlagt på avdelingen.
    Legene har mye mer adgang.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Autoimmun tyreoiditt
    Av Maia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 2
    Siste melding: 20-10-14, 14:45
  2. Hjertebank, er det forbigående?
    Av Siri -67 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 3
    Siste melding: 13-03-07, 11:41
  3. Hva betyr dette?? At kjertelen simpelthen er død??
    Av Yvette i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 29
    Siste melding: 18-05-06, 17:46
  4. Forbigående effekt - av alt....
    Av kira i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 3
    Siste melding: 25-04-06, 22:11

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn