Side 2 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 50
    baremei Gjest

Standard Re: Utredning

Sitat Opprinnelig skrevet av Marianne
    Kan jeg f.eks skrive brev direkte henvendt til Ingrid Norheim? Ville det ha noen hensikt i det hele tatt, eller ville et slikt brev bli kastet av sekretæren sin? Hva tror dere, folkens? Hvilke sjanser/muligheter har jeg?
    Det er en mulighet. Og hvis du følger norsk standard for brev og setter hennes navn først, deretter navn og adresse på sykehuset, er det lovbrudd for andre å åpne det. Da SKAL det legges uåpnet til henne - noe annet er jevngodt med å åpne andres private post.

Jeg gjorde som deg i sin tid, men skrev til dr. Almira Babovich på Ullevål, som jeg hadde dumpet borti tilfeldig et par år tidligere og via enda merkeligere tilfeldigheter fikk høre navnet på igjen. Så jeg skrev en tre siders klagesang, og to uker etter ringte hun meg, og sa hun kunne ta meg imot. Etter ørten blodprøver sa hun at hun ikke ville behandle meg alene, jeg var ikke noe "lett" tilfelle, og om jeg hadde noe imot at hun avtalte ny time og da tok inn en samarbeidspartner for en "second opinion".
    Og slik ble jeg Ingrid Norheims disippel - fra da av har det gått rette veien, selv om det også tok laaang tid til der jeg er idag. Og hun har ikke noe imot at jeg bruker armour, siden det virker så bra (og den fikk jeg av fastlegen, uten noen dikkedarer).

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Nei, det virker virkelig som at du har skutt gullfuglen med Ingrid Norheim, baremei

Jeg får bruke sommeren på å researche litt jeg også da, så kanskje jeg får en dyktig ny fastlege i Oslo-området. Noe sier meg at de er dyktigere der enn mange andre steder i landet, sentralisering og slikt, men det trenger jo ikke stemme. Finnes nok kunnskapsløse leger i oslo og. så litt heldig (og bevisst) skal man være.

Usikker om jeg skal skrive brev direkte til Ullevåll/Aker eller andre "anerkjente" steder de driver med thyroid utredning, eller om jeg skal avvente til høsten og se om nylegen kan fikse meg henvisning. Skal se an formen noen dager. En plage som nettopp har kommet (kom med finværet) er at jeg etter å ha vært i sola en tur er glovarm innvendig og utmatta av varmen resten av kvelden. og jeg sliter med tiltaksløshet. Ellers er det mange av plagene som har blitt borte med armouren.

Det er nok de som har det verre, og jeg tenker masse på dere

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Takk for svar alle, jeg er treig, jeg vet det :P

Det er visst Aorta Aenose eller noe jeg har, jeg har fått et ark hvor det står ANTIBIOTIKAPROFYLAKSE MOT BAKTERIELL ENDOKARDITT med dataskrift, også står det noen greier under som jeg tolker som at hvis jeg får noen infeksjoner e.l. er det viktig jeg starter på antibiotika umiddelbart ellers kan infeksjonen spre seg til hjertet (eller gangen til hjertet?) og det kan bli farlig.

Men blå penn og kråketær har legen skrevet "Aorta Aenose" der det står "diagnose:". Så Nora, jeg vet ikke om det er gangen fra kroppen eller gangen fra lungene det er snakk om, men jeg tipper det er lungene? Ettersom det var snakk om at jeg kunne oppleve dårligere kondisjon med årene (og da kunne utskiftning av denne gangen bli aktuell).

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard Borreliose - Lymes - Flåttbitt

På den første utskriften av analyser jeg fikk fra prøvene jeg tok på spesialistlegesenteret i vinter, står det nederst under alle "standard"prøver:

Cytomegal negativ
    Cytomegal positiv
    Epstein-B negativ
    Epstein-B positiv

Denne fikk jeg etter at jeg var innom og ba om utskrift.

ved neste møte hos endokrinologen fikk jeg samme utskrift av ham, men her er borrelia med, som negativ. Slik står det:

Cytomegal negativ
    Cytomegal positiv
    Epstein-B negativ
    Epstein-B positiv
    Borrelia negativ
    Borrelia negativ

Hvorfor var ikke borreliaen tatt med på utskriften legesekretæren ga meg?? Endoen var en sær gammel merkelig skrue som helst trodde jeg ikke har noen endokrine problemer (men høyt sannsynlig kom til å få det senere). Kan det tenkes.. nei, glem det. Han kan selvfølgelig ikke ha tilføret "borrelia" mens jeg satt der for å blidgjøre meg/fjerne den bekymringen. Det har han jo ikke lov til. Bare stusser på at denne kun var med på den ene. Jeg ba jo om komplette utskrifter, og fikk dem på samme tidsrom. En av sekretær på venterommet og en inne hos legen. Noen som vet?

Ellers så lurer jeg på hvilken betegnelse ferritin har. Slik at jeg får sjekket hvilken av verdiene mine som er denne.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Var den ikke litt rar og motsigene de rapportene da ? Det er en stund siden jeg tok slike, og da sto da titrerinfsresultatet der ved siden av testtypen og lavest mulige titer.
    Feks. stor det at du både er positiv og negativ for mononukleose ?
    Vet du hvordan det tolkes ?

Ferritin er et protein som brukes i fremstillingen av røde blodlegemer, men det reagerer også på infeksjoner i kroppen. Nesten som en CRP-test. Må derfor tolkes med hensyn på dette.
    Har ikke sett dette benevnt med noe annet enn S-Ferritin.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Da jeg tok testen for kyssesyke hadde jeg 5 forskjellige tester. Det var mest negative, men også positiv. Det positive hos meg var at jeg tidligere hadde gjennomgått infeksjonen.. Kanskje det var slik at de bare gav deg svar på de "viktigste"?? At du ikke hadde det nå, men har hatt det tidligere?
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Aortastenose er det noe som heter, vet ikke om noe heter aorta aenose.... det med antibiotika er viktig for alle som har en klaffefeil eller en kunstig klaff.
    Må ha antibiotiak ved tannlegebesøk hvor de roter i tenner og tannkjøtt, det bor grønne stafylokokker på tannkjøttet og er ufarlige hvis de ikke kommer inn i blodet og kjører rundt og tilfeldigvis setter seg på hjerteklaffene.
    Skal sjekke boka når jeg har tid og se hvor aortastenose kan være når det er medfødt.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

titrerinfsresultatet og mononukleose. her var det mange fremmedord Finn. Jeg vet ikke egentlig hva jeg snakker om skjønner du, jeg bare stusset på at borrelia var med på det ene analysearket og ikke det andre. Fikk meg til å undre om endoen kunne vært så frekk at han bare hadde påført "borrelia = negativ" for å gjøre meg til lags, uten egentlig at prøven var tatt. (Ettersom det ikke sto noe om borrelia på analysearket sekretæren ga meg.

Det endokrinologen gjorde, var iallfall og konstatere at jeg har cytomegal og epstein barr ggi antistoffer i kroppen. I såfall lurer jeg på hvordan jeg kan senke disse antistoffene. (nora har jo kanskje særlig en interesse for senking av antistoffer). En annen ting er at endoen ikke kunne si sikkert om jeg hadde hatt kyssesyken, det var kanskje/kanskje ikke, han visste ikke, jeg forsto det slik at jeg godt kunne ha epstein barr viruset uten å ha kyssesyken. Han var med andre ord ikke særlig oppklarende.

Det med ferritin hadde egentlig ikke noe med saken og gjøre, bare så noen skrev i en annen tråd at det er normalt at ferritin synker til litt under hundre ved hypotyreose, så ville sjekke om dette stemte hos meg. Har en masse "S-alat" og "S-gt" osv. på analysearket, men ingen s-ferritin, så lurte på om denne hadde et annet kodenavn.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg vet ikke hvor vanlig dette er blandt "oss", men jeg har også målt begge disse mer eller mindre hele tia. Jeg er heller usikker på tolking av dette selv, men mener at IGG er stoffer som tyder på gjennomgått infeksjon, men hvis disse er høye kan den visst likevel være pågående - og jeg må legge til, såvidt jeg veit.
    Til virustester bruker man "titrering", en slags filtrering, etter en viss skala og man får da et tall av varierende størrelse, ikke bare positiv eller negativ altså.
    Cytomegalo er et slags forkjølelsesvirus som "alle" har, men for noen år siden herjet dette på en fødestue og et barn omkom, men voksne kan visst ta det med ro. Jeg blei bare sett undrende på når jeg sa at jeg ville bli kvitt det ! sådaså - ikke særlig oppklaring her heller.
    Men slik er dem jo.
    Nesten alle voksne har også hatt EB, men den er verre. De målte et titer på en 7-800 IGG i -02 og jeg masa om oppfølging men det ble ikke gjort tross at jeg var ganske redusert da.
    Borelia er litt anderledes. Tror de microskoperer ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 2 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 70
    Siste melding: 16-05-14, 13:06
  2. Gi ALDRI opp!!!
    Av Jeanette Ws. i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 3
    Siste melding: 01-02-11, 17:58
  3. Noen av dere som har fått Erfa Thyroid?
    Av ella i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 11
    Siste melding: 12-12-09, 21:03
  4. Jeg går ned i vekt som aldri før!
    Av Shanita i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 17
    Siste melding: 17-05-08, 14:33
  5. Bedre sent enn aldri
    Av Lisbeth i forumet Presentasjoner
    Svar: 4
    Siste melding: 25-02-07, 18:56

Bokmerker