Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 26
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    162

Standard Re: få`kke Armorn jeg...

Sitat Opprinnelig skrevet av Marianne
    Sitat Opprinnelig skrevet av heisann
    Da får jeg jo høre med dere ARMORNere da, en eller annen her bestiller det rett fra England.
    Samt hovedpoenget; at det blir registert i systemet at du får armour (i motsetning til om du bestiller selv) - og det er ganske viktig med tanke på fremtiden.
    Det er kun i legens journal dette blir registert. Myndighetene har ingen oversikt over enkeltpersoners legemiddelbruk.

Risikoen ved å overspringe egen lege og handle fra utlandet er at du ikke vet hva du får. Du kan få det du bestiller. Eller du kan få noe annet. Noe annet kan være hvasomhelst. Sjokolade, heroin eller det du bestilte. Ingen vet.
    Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Trodde at alle resepter og de som skal ha dem blir registrert nå for å unngå polypharmasi. (nå så lenge blir alt bare registrert?)

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Sitat Opprinnelig skrevet av Jon
    Det er kun i legens journal dette blir registert. Myndighetene har ingen oversikt over enkeltpersoners legemiddelbruk.

Risikoen ved å overspringe egen lege og handle fra utlandet er at du ikke vet hva du får. Du kan få det du bestiller. Eller du kan få noe annet. Noe annet kan være hvasomhelst. Sjokolade, heroin eller det du bestilte. Ingen vet.
    Kommer tilbake med svar i morra. Ser du har forfattet 3 innlegg på forumet, og samtlige omhandler saksbehandling/lignende. Er du ansatt her inne eller noe?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Fant noe her:

http://www.fhi.no/

men linken til siden ble veeldig lang. Hvis dere skriver "reseptbasert legemiddelregister" i søkefeltet opp til høyre finner dere hva jeg ville lime inn.

Men Jon kan nok svare mye bedre på dette.

Glemte å skrive at dere må scrolle litt ned på siden.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

baremei Gjest

Kommer tilbake med svar i morra. Ser du har forfattet 3 innlegg på forumet, og samtlige omhandler saksbehandling/lignende. Er du ansatt her inne eller noe?
    Ingen er ansatte "her inne". Jon er ansatt (eller var? husker ikke) i det offentlige og er svært god å ha på slike formelle ting som har med medisinene våre å gjøre.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    162

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette
    Fant noe her:

http://www.fhi.no/

men linken til siden ble veeldig lang. Hvis dere skriver "reseptbasert legemiddelregister" i søkefeltet opp til høyre finner dere hva jeg ville lime inn.

Men Jon kan nok svare mye bedre på dette.
    Reseptbasert legemiddelregister er et såkalt pseudonymisert register. Pasienten får et pseudonym. På den måten kan man følge den enkeltes legemiddelbruk, uten å vite hvem denne "enkelte" er. Registret skal brukes til forskning, ikke til overvåking av pasientene. Faktisk kan ikke registret brukes til overvåking. Pseudonymiseringen sørger for det.

Ettersom registret gir anledning til å se på hvilke legemidler den enkelte henter ut fra apoteket, gir den også anledning til å avdekke pasienter som henter ut eventuelle dødelige legemiddelkombinasjoner. Dersom pasienten handler på kun et aptoek, vil trolig apoteket forhindre utlevering av dødelig kombinasjon. Men dersom pasienten henter den dødelige kombinasjonen fra to forskjellige apotek, fanges ikke dette opp andre steder enn i reseptregistret. Men pseudonymiseringen gjør at selv om reseptregistret kjenner til at pasienter har dødelige kombinasjoner av legemidler, vet de ikke hvem pasienten er. Pasienten er pseudonymisert.

Gjennom reseptregistret kan man telle opp antall personer som har en legemiddelbruk egnet til å ta livet av brukeren. Men man kan ikke advare brukeren, ettersom man ikke vet hvem denne er. Brukeren er anonymisert gjennom pseudonymiseringen. Ã…rsaken til dette er personvernhensynet. Forstå det den som kan.
    Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Ja, lavt stoffskifte og lav tålmodighet er ikke noe god kombinasjon, hehe. Det var det med de tre T'ene.
    Men hvilke argumenter hadde Oftebro i forhold til armour? (vil han ikke gi deg det, eller vil han ikke gi noen det?) Det er greit når vanlige leger er i mot, for de har ofte ikke satt seg inn i det.. og har direkte kunnskapsmangler. Men hvis såkalte eksperter ser armour som noe betenkelig, blir jeg litt bekymret, iallfall nok til at jeg vil lytte til eventuelle argumenter i mot. Selv har jeg hatt en veldig bra periode etter at jeg startet med armour, men jeg har kanskje 60 år igjen å leve, så det er klart jeg tenker på eventuelle ukjente ringvirkninger.. ikke veldig mye, men det gnager i bakhodet.
    Hoi. Oftebro er imot medisin som er "ekte", han mener det er bedre med syntetisk for da vet du akkurat hva du får ideg og att du ikke får noen sykdommer som eventuelle dyr har hatt. Han nevnte noen medisiner som var lagd av døde mennesker(hypofysen) som var blitt brukt på voksne og barn her i landet som hadde gjort de demente og noen hadde dødd. Selvfølgelig fryktelig alvorligt. Han hadde jobbet v laboratoriet som lagde medisinen, men ikke m dette preparatet.

Men alikevel, N`finn, det er ikke direkte usannsynlig att jeg sender på en melding. Jeg orker snart ikke å flyge rundt som en grønnsak. Har hatt noen skikkelig dårlige dager nå, (tok ikke LIothyroin på 4-5dager pga hjertebank og fikk ikke tak i legen) og klarer så vidt å konsentrere meg nok til å smøre ei brødskive.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Det var creutzfeld jakob som ble smittet videre med vehsthormon fra tilfeldige døde mennerker, såvidt jeg vet.
    Og samme med noen elektroder som man satte inn i hjernen til mennesker, de ble bare renset i formalin men ikke autoklavert.
    Skjønner godt legens tilbakeholdenhet mot ting laget fra dyr.
    Men de har forsket på kugalskap, og katter kan få det, ikke hunder og ikke griser.
    Faren ved Armour er nøyaktig den samme som faren ved å spise spekeskinke av svin.
    (sauer kan få skrapesyke men vi eter fremdeles spekeskjøtt av sau samt spekepølser. Sauer er mere betenkelige enn griser ang. smitte)

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Du får ha på no`godt på brødskiva så lenge da
    Kan du ikke si til legen din at du kjenner en som har brukt Armour siden mai-04 og han merka store forbedringer iforhold til Levaxin. Så kan du jo be legen ringe meg ? Dem gjør det sikkert ikke, og det begynner å bli så kjent at noen får det bedre med Armour at de vil nok ikke nekte deg hvis du bare står på og krever. Men jeg stiller opp om nødvendig !
    Prøv å argumenter med at du vil prøve dette i 3mnd. Det går de lettere med på, og du får et uslålig argument hvis du trives bedre med dette og vil fortsette.

Det er tullpreik av Oftedal at dette kan overføre sykdommer. Det har vært i bruk i over 100 år og det har aldri gjort det hittill. Dessuten spiser vi tonnevis med mat fra gris som ikke er varmebehandlet (spekeskinker og gravede produkter) og det har gjennomgått en MYE dårligere kontroll enn Armouren har ! Apropos Gilde, legg merke til at det er de bovine dyrearter som er i "skuddet" fortia, ikke grisen. De mener tilogmed å bruke hjerter fra grisen i stor stil.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

hoi N`Finn, skal prøve, men hu hadde ett skikkelig "ikke aktuelt" ansikt da vi snakket om det.

Men jeg skal være en passe grei pasient først, Liothyroin har virket bra på meg til nå og fortsetter det er det jo toppers, så kan jeg bli en "oppesen"-pasient om jeg ikke blir fornøyd i lengden. Har satt meg et mål som jeg mener skal være realistisk, og det er att jeg bør være tilbake i jobb 100% seinest 1.juli og da prøver jeg Armorn om det ikke er sånn, Da har jeg vært en hyggelig pasient først syntes jeg.

Men nå har jeg en tass på 2 år som syntes att mamma skal væe med en tur ut, så jeg får være m på det da.

Ønsker alle Lykke til med sykdommen( det dukket opp mange PIP-navn som ikke einer seg på trykk før jeg skrev sykdommen altså ) fra ei som skal ut på spasertur!!!

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn