Viser søkeresultater 11 til 20 av 26
Tråd: Som en hundehvalp...
-
25-05-18, 15:11 #11
Sv: Som en hundehvalp...
Hej M,
Jeg synes også, at du skal prøve at tage kontakt til din læge igen og få tjekket, fx for diabetes, som smgj foreslår. Men som Admin siger - tag din mand med - eller en anden du har tillid til. Og jf. Admins artikel-henvisning, er det nok en fordel, at det er en mand, hvor grotesk det end lyder.
Jeg ved, at psykiske symtomer kan skyldes fysiske problematikker - især hormonelle - men mange læger vender desværre alt for ofte årsagssammenhængen om og argumenterer for, at vores fysiske symptomer snarere er psykiske - som du jo også selv påpeger.
Men det lyder helt sikkert som om, der er hormonel ballade i din krop; humør, energi, appetit, temperatur, søvnproblemer, akne, hovedpine, blødningsforstyrrelser indikerer i hvert fald det. Det er næppe noget, der foregår i dit hoved.
De første par år med lavt stofskifte troede jeg også, at jeg havde stress. Og hormonelle ubalancer kan jo nemt komme til at ligne stress, fordi kroppen ér stresset, når den er syg (og fordi stress-symptomer jo kan være stort set alt). Men hvis rodårsagen er noget helt andet, vil du aldrig kunne fjerne den stress, din krop oplever, før du fjerner rodårsagen! Før behandling vågnede jeg fx konsekvent kl 3 om natten og var lysvågen. Klassisk stress-symptom. Det er først efter, jeg har fået rettet mit stofskifte, at jeg sover tungt og godt hele natten, hver nat.
Få fortalt alle dine symptomer - jeg har ofte fortrudt, at jeg ikke fik beskrevet flere af mine symptomer til min første læge, fordi jeg altid havde følelsen af at skulle skynde mig, af at være til besvær og ja, hypokonder. Men din læges mening om, hvorvidt du er hypokonder eller ej skal ikke afholde dig. Læger er bare mennesker og de har samme tendens til bias og fejl-rate som alle os andre.
Jeg ved det ikke, men nogengange kan det måske være en hjælp at snakke med lægen mere direkte om jeres samarbejde og fx sige, at du jo kun bliver ved med at komme, fordi der bliver ved med at være noget galt(!). Det kan måske minde ham om den ulige magt-relation, der er indbygget i læge-patient-forholdet, og som giver ham et kæmpe ansvar.
Hvis relationen bliver for “betændt” og præget af mistro, kan det jo ende med at sidste udvej er at skifte læge. Det har jeg selv gjort og selvom det ikke er optimalt og man ikke ved, hvordan relationen til den nye læge bliver, så kan det jo blive sådan, at man ikke har noget at tabe. Hvis du ikke får nogen svar ud af at gå til lægen igen (hvadenten det er fordi, han ikke vil lave flere undersøgelser eller fordi undersøgelserne viser sig at være “normale”), kunne det måske være en ide at spare sammen til en privatlæge.
Hvor længe har du været helt medicinfri? Jeg tænker på, om nogle af dine ubalancer kan være udtryk for, at du har fået alle mulige præparater, som skal ud af systemet?
Jeg håber, at du snart får noget medvind.Ubehandlet lavt stofskifte (uden antistoffer) fra 2010. Erfa siden 2016. I ventetiden på Erfa (2016) + Fra Erfa Thyroid til jod (og tilbage til Erfa) (2017)
-
30-05-18, 11:30 #12
Undskyld!
Undskyld jeg ikke har responderet i nogle dage. Havde en helt skør weekend som har taget mig nogle dage at komme ovenpå (stadig ikke frisk) og midt i alt går min tlf i stykker, som er min eneste adgang hertil. Nok om det.
Jeg svarer jer lige hver især med citat og tak for jeres tid <3Tidligere gjestebruker. Gjester kan få tilgang til å skrive på nettsiden vår ved å få en midlertidig gjestekonto. Gjestekontoen utløper automatisk etter ett år.
-
30-05-18, 11:32 #13
Sv: Som en hundehvalp...
Tidligere gjestebruker. Gjester kan få tilgang til å skrive på nettsiden vår ved å få en midlertidig gjestekonto. Gjestekontoen utløper automatisk etter ett år.
-
30-05-18, 11:37 #14
Sv: Som en hundehvalp...
Kære Helen.
Tak fordi du deler dine erfaringer.
Jeg har været uden abilify i et år, og uden...åh jeg fik noget stemningsstabiliserende som egentlig var antiepileptisk...hed det måske topimax? Det tror jeg
Det har jeg også været foruden i et år. Quetiapin (seroquel) har jeg taget som PN i over 5 år, og senest en halv 25 mg igår i håbet om en enkelt uafbrudt nattesøvn.
Jeg har været på lave doser da jeg reagerer kraftigt på medicin.Tidligere gjestebruker. Gjester kan få tilgang til å skrive på nettsiden vår ved å få en midlertidig gjestekonto. Gjestekontoen utløper automatisk etter ett år.
-
30-05-18, 12:06 #15
Sv: Som en hundehvalp...
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
02-06-18, 11:14 #16
Sv: Som en hundehvalp...
Hej M,
Ja, du har jo været ude af medicinen en rum tid, så tænker ikke, at det er den, der skaber al balladen.
Jeg synes også, du skal prøve blodsukkermåleren. Apparatet er tit billigt, men de "strips" man bruger er desværre ofte lidt pebrede. Men i dit tilfælde, tror jeg, de kunne være givet godt ud. Jeg har selv en herhjemme, som jeg har brugt i de perioder, hvor jeg oplevede blodsukker-ubalancer. Mit blodsukker har ikke været kritisk, men ofte i den lave ende, så jeg brugte det til at tjekke blodsukker inden sengetid fx, for hvis det var for lavt, ville det tit betyde, at jeg vågnede om natten. Det fungerede helt fint og det er smart, at du kan tjekke det flere gange i løbet af dagen, for at få et indtryk af, hvordan det svinger.
Hvis du ikke får noget ud af lægen eller blodsukkerapparat, kan du også overveje hormon-spyttests og få tjekket, hvordan dine kønshormoner ligger. Det kan måske også give en fornemmelse af, hvad der er los. Læger bruger blodprøver og dem kan man efter sigende ikke bruge til så meget, når det gælder kønshormoner. Det koster selvfølgelig også, så tænker det er en mulighed, du kan tage, hvis ingen af de andre giver pote.Ubehandlet lavt stofskifte (uden antistoffer) fra 2010. Erfa siden 2016. I ventetiden på Erfa (2016) + Fra Erfa Thyroid til jod (og tilbage til Erfa) (2017)
-
06-06-18, 10:56 #17
Indlagt
Igen må jeg bekalge at jeg ikke har vendt tilbag. Jeg er kommet hjem fra neurologsij fordi jeg sejler rundt. Kan ikke holde balancen. Hjerne scannet og ører tjekket. De ved ikke hvad det er. Fik nok og skred hjem. Bad dem tjekke stofskift men de tjekke igen kun tsh. 1.28.
Beklager jeg skriver elsndigt men jeg kan ikke f okuser, så prøver optiker igen. Læge mekt jeg skeler, har være til optiker med dt før man han memte ikke der var noget.
Prøver nu idag.
Vender tilbage Brå jeg kan.
Tak for jetTidligere gjestebruker. Gjester kan få tilgang til å skrive på nettsiden vår ved å få en midlertidig gjestekonto. Gjestekontoen utløper automatisk etter ett år.
-
06-06-18, 10:57 #18
Ang blodsujjer
Det tjekked de også. Fint sagde de.
Tidligere gjestebruker. Gjester kan få tilgang til å skrive på nettsiden vår ved å få en midlertidig gjestekonto. Gjestekontoen utløper automatisk etter ett år.
-
06-06-18, 17:43 #19
Hvordan hænger I i?
Jeg opgivet mange ganhe. Men rejser mig hver gang. Lige nu er jeg i et hul igen. Hvad er det værd at rejse sig for når igen lytter? Jeg er så træt...
Kan man ingen hjælp fp?
Padler for at holde hovedet over vand y men kan snart ikke mere...Tidligere gjestebruker. Gjester kan få tilgang til å skrive på nettsiden vår ved å få en midlertidig gjestekonto. Gjestekontoen utløper automatisk etter ett år.
-
06-06-18, 21:03 #20
Sv: Som en hundehvalp...
Hei
Jeg er så lei for at du ikke får hjelp.
Det er jo bra at det ikke ser ut til å være diabetes, men synd at de ikke finner noe å sette fingeren på. Jeg har dessverre ingen andre forslag enn at du må prøve videre og se om om du kan finne noen som er mer interessert i å se på helheten.
Klem.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Svar med sitat

Bokmerker