Viser søkeresultater 11 til 17 av 17
-
04-03-13, 13:30 #11
Sv: Kan noen se på symptomene og prøvene mine?
Hei. Det stemmer at jeg la tråden inn på ny fordi jeg ikke fant ut om jeg kunne flytte den. Følte den var på feil tråd.
Nå tok legen nye prøver som ble sendt til Haukeland og Stavanger sykehus, og når alle svar foreligger vil hun be sykehuset om å se på dem.
Idag var jeg hos legen igjen og kun fått svar på noen prøver
Anti tpo er ennå 1300, s fritt t-4 er 13, s fritt t-3 er 5,7 ( red 2,6-5,7) og tsh er nå plutselig 2,0- den går tydeligvis opp og ned....
Legen fikk alle symptomene mine nå. Nytt siste uken er at det stikker/ vondt når noen tar på huden min(rygg, ben, armer) og når jeg fryser og prikking i hendene starter så bli leddene i hendene stive/hovne og får ikke gjort noe nyttig til de blir bra igjen.
Har ikke ønske om å bytte lege nå da jeg har gått der i mange år og er trygg på henne. Hun har lovet at vi skal komme til buns i dette. Skal inn igjen neste uke å se om flere resultat er kommet. Hadde håpet å få begynne på medisin idag, lav dose, for å se om plagene går bort, men må vente på alle prøvene.... Og nå går jo tsh ned så vet ikke hva jeg skal si nå... Uansett så er jeg utrolig sliten av situasjonen jeg har vært i nå i månedsvis
-
04-03-13, 15:51 #12
Er alle blodprøvene dine tatt om morgenen?
TSH varierer utover dagen, og for og få et rett bilde av dens verdi, skal prøvene tas om morgenen, helst klokken åtte.
Fritt T4 på 13 er forresten veldig lavt; jeg ville fælt meg rimelig halvdød med så lave verdier.
-
04-03-13, 17:11 #13
Alle prøvene er tatt ut på dagen.
Så en f-4 på 13 kan gjøre deg slakk? Jeg er rimelig tiltaks- og energiløs...
-
04-03-13, 19:58 #14
Du bør absolutt ta prøvene dine klokken åtte om morgene, og hvis du bruker nikotin, prøv og unngå nikotin 48 timer før blodprøven tas. Nikotin senker falskt TSH, og TSH synker utover dagen.
Med så høy anti-TPO, så lav FT4 og så svigende TSH + alle symptomene du ramser opp, så hadde jeg faktisk krevd (og ikke gitt meg) og få i det minste en 6 måneders prøveperiode med Levaksin.
Hvor dårlig skal du måtte bli før legene hjelper?
Om du ikke våger og kreve hjelp av legen din, anbefaler jeg på det varmeste og finne en annen lege, f.eks. en av disse https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=10439
Dustesystem vi har, der leger låser seg fast i TSH-verdien og er blind for pasienten.
Vet ikke om du har lest om TSH-tyranniet? Anbefaler og lese litt her https://www.stofskifteforum.dk/forumdisplay.php?f=228
Det er trist og måtte si dette, men som stoffskiftesyk er du faktisk nesten avhengig av og ha kunnskap om stoffskiftet selv, om du skal ha håp om og bli bedre.
-
05-03-13, 07:01 #15
BenteR, du slutter ikke å imponere meg. Du er selv så syk, hundesyg som de kaller det i Danmark. Likevel gir du av dine krefter til andre i ren empati og solidariet. Takk for din varme og omsorg, den bølger utover og kjennes av andre
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
05-03-13, 14:32 #16
Tusen takk for svar. Skjønner jeg må ha litt tålmodighet her, skal til legen igjen neste uke og si jeg skal ta prøven på morgenen før mat og nikotin (snuser)
Forstår også jeg må lese en del, men blir mye og sliter med å holde konsentrasjonen når det er lange artikler osv....
Takk for alle svar så langt!
-
05-03-13, 15:25 #17
Lignende tråder
-
Hashimoto og jod
Av Sharon i forumet Hashimoto's Thyroiditt og jodSvar: 10Siste melding: 27-12-11, 11:39 -
Hashimoto og jod
Av Sharon i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 8Siste melding: 27-08-11, 21:44 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44 -
Mononukleose (kyssesyke), ME og Hahimotos
Av Siven i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 6Siste melding: 30-11-09, 11:51
Svar med sitat

Bokmerker