Viser søkeresultater 11 til 12 av 12
-
12-06-12, 11:05 #11
Sv: Hvis noen har sett livet mitt et sted, kan dere be det returnere hit?
Hei Anisa,
Jeg tror kanskje du misforstår meg?
Jeg skrev "mange veier fører til Rom", noe du uten videre oversatte til "alle veier fører til Rom".
Det er mulig det er noen erfaringsmessige eller språkmessige forhold som gjør at du tolker disse to likt, men for meg er det i hvert fall en vesensforskjell på de to uttrykkene.
Det jeg mener med at "mange veier fører til Rom" er at det noen ganger er nødvendig å ta en annen vei for å komme til Rom (for å bli bedre/frisk) siden ingen av oss er like.
Jeg har jo i tidligere innlegg sagt meg enig med deg i at man ikke nødvendigvis kan bruke den samme behandlingen til alle pasienter og forvente et like godt resultat hos alle.
Når man har blitt møtt med en slik holdning om at "alle veier fører til Rom" og at man derfor bare må følge standardregimet fordi det "skal" man jo bli frisk av, og man så ikke blir bedre, så blir man fortvilet og ganske sint. Det har jeg opplevd, så er det noe av det samme som du gir uttrykk for? I så fall forstår jeg det godt.
I skriftlig kommunikasjon som f.eks. på forum, kan det være vanskelig å forstå hverandre fullt ut. Jeg tror det er viktig å tolke ting i beste mening. Jeg er ikke ute etter å krangle med noen. Peace and love, man! Har vi fått avklart misforståelsen nå?
Hypo med anti-TPO. Pernisiøs anemi. Komplisert sykdomsbilde.
Dagboken til Evensen.
-
12-06-12, 11:17 #12
Sv: Hvis noen har sett livet mitt et sted, kan dere be det returnere hit?
Takk for fint svar, Vigdis.
Hos meg er det ferritin som er lavt. Legen mener det er helt ok (!). Jeg har nå skjønt at det antageligvis ikke er det, så jeg har kjøpt jerntilskudd på apotek som jeg skal begynne på.
Jeg får regelmessige b12-sprøyter. Jeg spiser D3. Jeg tar 1 g c-vitamin pr dag.
Folsyre og multivitaminer skal snart også gjeninnføres.
Det er utrolig dyrt med alle disse tilskuddene som man bør ha, det kan fort bli både 1000 og 2000 kroner i måneden. Jeg kan ikke kjøpe alt jeg trenger bestandig, må prioritere mat til barn først, og så kjøpe tilskudd etterpå om det er noe igjen. Det er synd at dårlig økonomi fører til dårligere behandling, men slik er det dessverre. Jeg håper jeg får mulighet til å utvide repertoaret etter hvert.
Kan jeg spørre deg om en ting som er uklart for meg?
Hvis man ikke omdanner nok T4 til T3, vil det da synes på blodprøvene, slik at f.eks. ft3 synker?
Siden noen faktisk får hjelp av T4 alene, så er det kanskje ikke alle som trenger tilskudd av T3?
Jeg begynner gjerne med lio om jeg må. Likevel vil jeg finne ut hva som indikerer at man trenger lio, og om det gjelder for meg.
Det er en god ide med en slik logg. Jeg har prøvd å føre en slags oversikt jeg også, men det fungerer kun noen dager, så er det igjen slutt. Er som om hjernen min ikke liker tabeller for tiden, den løper sin vei hver gang jeg forsøker å lage struktur på noe. Skulle ønske jeg var flink til å få til dette, men akkurat nå føler jeg meg som et håpløst tilfelle. Og jeg må belage meg på å lese og holde styr på alt selv. Etter en så lang sykdomsperiode er det ingen venner igjen, noe jeg godt kan forstå. De jeg hadde har også sitt å stri med, og blir vel lei sykdom og en som aldri klarer å gjøre noe gøy.
Ellers ga du en veldig fin og nyttig oversikt. Den virker litt overveldende på meg akkurat nå, det er derfor jeg ønsker å finne ut om det virkelig er nødvendig for meg. Hvis det viser seg å være det, får jeg prøve å begynne med en ting om gangen og håpe at jeg klarer mer og mer etter hvert.Hypo med anti-TPO. Pernisiøs anemi. Komplisert sykdomsbilde.
Dagboken til Evensen.
Lignende tråder
-
Har dere sett denne før? Om lavt stoffskifte på Vg.no
Av Destiny85 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 26-04-09, 11:17 -
Litt på siden: Hvis noen har lyst til å lese...
Av Sonja Midtlien i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 3Siste melding: 28-01-08, 23:26

Udtrykket "Alle veier fører til Rom" benyttes i alminnelighet i situasjoner hvor man mener alle løsninger er like gode eller alle fremgangsmåter vil gi et godt resultat.
Svar med sitat

Bokmerker