Viser søkeresultater 11 til 17 av 17
-
04-09-10, 21:19 #11
Sv: Soyabaserte produkter! ikke bra??
Min lege (kjent i "stoffskifte-miljøet" som ein svært flink lege) meinte soya var ok. Etter at eg tok opp dette med han, har eg ete soya dagleg. Prøvde ei stund utan kaffe, men nå nyt eg min daglege kaffe med soyamjølk. Begrenser meg til ein kopp, da, pga. binyrene.
Det er jo uasett så mykje ein ikkje skal at eg måtte ta eit val. Eg ikkje mat med gluten og mjølk, så dette krev jo sitt. Så proteinpulver laga av valle, myse, kan eg berre gløyme. Tolar det ikkje. Bruker risprotein. Men kosar meg altså med soya i kaffen på jobb og på kafè. Dessutan et eg kanskje 2-3 gonger i veka (periodevis) alpro naturell soya-yoghurt.
Forma er god, betre enn på mange mange år. Bruker Erfa thyroid 90 mg og Levaxin 25 mcg. Vurderer å trappe opp Erfa, og kanskje etter kvart fase ut Levaxin.
-
04-09-10, 21:50 #12
Sv: Soyabaserte produkter! ikke bra??
Interessant! Det viser bare, hvor forskellige, mennesker er. Jeg tåler mælk men bliver dødssyg af soya!
Her endnu en tråd om soya:
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=10702
Nielsigne
-
04-09-10, 23:23 #13
Sv: Soyabaserte produkter! ikke bra??
Kjempeflott at du tåler soya. Selv har jeg aldri reagert på soya, men velger nå å holde meg unna, siden jeg egentlig ikke vet hvorfor jeg har følt meg så dårlig det siste året.
Jeg kan også trygt anbefale havremelk istede for soyamelk, (kjempegodt i kaffe), hvis det er flere her som ikke kan drikke melk og som savner det.
Lykke til med overgangen til ren thyroid
-
04-09-10, 23:33 #14
Sv: Soyabaserte produkter! ikke bra??
Havremælk indeholder solsikkeolie, og det er vist ikke så godt for alle:
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=7946
Nielsigne
-
05-09-10, 22:10 #15
Sv: Soyabaserte produkter! ikke bra??
har bare så ufattelig mye produkter hjemme med soya
(kjøpte inn maaasse sjokolader med soya og soyaprotein) til bruk etter trening osv
etter jeg leste det ikke var bra ville jeg forsikre meg om dette stemte,
vil gjerne spise dem, men vil ikke bli verre heller!
dillemma. men ser da ut til jeg bør gi de til noen som kan nyte dem

ja Fedon tjener nok godt på sitt, ingen tvil, reagerte bare på det innlegget han hadde skrevet og måtte legge d ut!
nå har jeg fåt påvis insulinresistens så jeg får lese meg frem til det og.
jammen godt vi har dette forum.
og alle dere med den flotte kunnskap. vi må utdanne oss selv i dette.
-
15-03-11, 21:05 #16
-
24-03-11, 18:06 #17
Sv: Soyabaserte produkter! ikke bra??
Jeg kom innpå soya og navn med soya i seg i denne tråden (under) og fikk svar av Anisa - som jeg legger her:
Og så håper jeg at noen kan fortelle meg om "phospholipids (soy)" er greit eller ugreit;
hvis man vil holde seg unna Slem Soya

Dette er en bestandel i nows D3&K2-spray.Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Lignende tråder
-
Strålende (les: radioaktive) produkter
Av Kevlin i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 1Siste melding: 20-12-11, 11:38 -
Soyabaserte produkter! ikke bra??
Av Linni i forumet Helbred og kostholdSvar: 16Siste melding: 24-03-11, 18:06 -
Viktig om soya/soyabaserte produkter og unge kvinner!
Av rosaelefant i forumet Biblioteket / Diverse artiklerSvar: 0Siste melding: 28-10-10, 13:37
Svar med sitat

Bokmerker