Viser søkeresultater 11 til 12 av 12
-
11-09-15, 19:28 #11
Sv: Viljen er vejen til et blivende vægttab
Takk for tiltroen, Bellis.
Men jeg tror du har sagt det meste? Jeg vil bare legge til at jeg mener å ha fått med meg at goitogener er så mangt. De som kommer i grønnsaker som også har positive sider (jeg tenker da kålfamilien, jordbær, en del frø og nøtter ... i motsetning til gluten og soya og rapsolje, som jeg anser som i større grad negativer) så er det nok antakelig i sum bedre å spise av dem, men spre dem utover og ha i bakhodet at de også bør balanseres med jodholdig mat eller tilskudd - for å demme opp mot noe av den negative effekten.
Dessverre tror jeg ikke lenger at man mener at varmebehandling hjelper - noen mener at det kan gjøre soya mindre problematisk, men jeg vet sannerlig ikke.
https://www.womentowomen.com/thyroid...the-good-news/
Jeg kan bare si at for min egen del så spiser jeg kålfamilien (som grønnsaker) fritt og uhemmet, jordbær så mye som magen tåler i sesongen, unngår soya og går lange omveier rundt gluten. Har tatt en god del jodtilskudd, nå tar jeg det i mindre grad, men "dann og vann" - som selen. For meg fungerer dette tilsynelatende bra. Jeg har kun merket positive virkninger med å gå mer i retning paleo/LCHF enn "norsk kost". P.T. spiser jeg altså ris og potet, men ikke gluten og forsøker å holde fokus på rene proteiner og grønnsaker. Jeg måtte også kutte ut vanlig melk, men laktosefri /smør/ ost og rømme (i mindre mengder) går greit i maten.
Det er viktig å huske at å opprettholde en god fordøyelse også bidrar til omdanningen av fT4 til fT3....Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
23-09-15, 09:08 #12Uregistrerte Gjest
Sv: Viljen er vejen til et blivende vægttab
Tusind tak til jer begge! Jeg er ubeskriveligt taknemmelig! Jeg er en tand mindre forvirret nu :-) Tak, tak tak! :-)
Lignende tråder
-
Vægttab & motion har fået mit stofskifte til at crashe
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 9Siste melding: 09-02-11, 20:29

Svar med sitat

Bokmerker