Viser søkeresultater 11 til 20 av 36
-
28-03-07, 22:58 #11baremei Gjest
Jada, noen av dem gjør det. Selv tar jeg Armour med overlegens velsignelse. Hun SER resultatene, både på meg og på prøvene, og er så behjelpelig som bare det når jeg lurer på om dosen skal opp eller ned osv, regner og råder og pludrer og sier stillferdig "ha det brra" når vi avslutter, mens hun tar meg i lanken.
Opprinnelig skrevet av pandalakris
-
29-03-07, 15:17 #12
Det er sikkert sant som dere sier, men jeg er fortsatt uenig i mye av fremgangsmåten. Og f.eks at det står på nettsida til NTF at diagnostisering skjer ved hjelp av blodprøver og ikke noe annet, er ikke bra nok synes jeg. Det er mange av oss som ikke ville fått hjelp hvis blodprøven er det eneste man skal ta hensyn til. Og at behandling skjer bare v.h.a medisiner er ikke noe bedre. Hva med livsstil, kosthold etc. Hva med alternativ behandling?
Ja, Oftebro tar mye betalt, men det er vel egentlig ikke det som er hovedproblemet i hans forhold til NTF. Og til tross for at han tar så godt betalt har han jo hundrevis av pasienter. Det sier vel endel om helsevesenet......
Slik NTF fremstår utifra det jeg leser på nettstedet deres er jeg veldig uenig, og jeg ser derfor ingen grunn til å bli medlem der. Ja, vi kan sikkert påvirke litt. Men hvor mye egentlig? Kunnskapen eksisterer jo, pasienter forteller jo om hvordan de får hjelp av medisiner til tross for at det ikke kan påvises noe galt biokjemisk. Hvorfor tar det så lang tid før de tror på det, og hvor mange historier må de høre....? Jeg har generelt veldig liten tiltro til legemiddel industrien og helsevesenet så jeg svartmaler kanskje litt. Men slik er ihvertfall min meining....
-
29-03-07, 19:48 #13
Sant det pling! Enig med deg!
Som selvmedisisnerende Armour-bruker så fikk jeg nedslående blodprøveresultater i dag:
fT4 = 10 ( lavere enn da jeg startet behandling for 2 1/2 år siden) Ref (9-24). Jeg startet på 12
fT3 = 5,7 (heller ikke så høyt i forhold til dose Armour+Levaxin) Ref (2,6-5,7)
Men - jeg har det fint!!!
Bedre enn noensinne! Forstå det den som kan....
Så spørsmålet om symptromer kontra blodprøvesvar er ennå en utfordring for foreningen og hele legestanden...• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
29-03-07, 21:48 #14pandalakris Gjest
"Ja, vi kan sikkert påvirke litt. Men hvor mye egentlig? "
Alle kan bidra. Og er man veldig engasjert,er det mulig å påvirke mye. NTF er et ungt forbund hvor det er mulig å jobbe seg opp temmelig fort. Og når man har kommet seg opp i organisajonen,har man stor mulighet til å påvirke. Men det fordrer selvfølgelig at man har krefter til det.
Jeg er enig i at nettsidene til NTF kunne ha vært bedre.
Men de er under revisjon,så vidt jeg vet. Jeg anbefaler at du sender en mail,med de synspunkter du har,og så håper jeg at sidene etterhvert får et innhold som er bedre enn i dag.
-
29-03-07, 22:27 #15
Så fint at noen er enig med meg, og kjekt at du er bedre Yvette

Pandalakris, jeg har dessverre liten tro på denne forandringa du skriver om. Selvfølgelig kommer det til å måtte skje ting etterhvert, men jeg tror det vil ta lang tid.
Baremei: Jeg tenker faktisk at det er litt naivt å anta at den støtten som sykehus, leger og evt legemiddelfirma gir til organisasjonen er helt uegennyttig. Det vil vel uansett oppstå et slags gjensidighetsforhold som ikke ALLTID er helt bra. Om støtten er økonomisk eller på andre måter betyr ikke så mye.
Det viktigste bør være pasientene sin interesse, ikke legenes.
Men ok, jeg skal sende en mail til NTF, så har jeg ihvertfall prøvd litt!
-
29-03-07, 22:38 #16
Men det står jo ikke oppført noen adresse eller mailadresse på sida til NTF. Ikke har de noe forum, gjestebok lignende ting eller telefonnummer heller. Er det en lukket klubb for spesielt innvidde?!
Hehe...fra spøk til revolver: Er det noen som har mailadressa deres?
-
29-03-07, 22:42 #17
medlem@stoffskifte.org
Opprinnelig skrevet av pling

Flere e-postadresser: http://www.stoffskifte.org/hovedside/frame.html (klik på Kontaktudvalg)• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
29-03-07, 22:48 #18
Takk, Anisa. Det var visst ikke hovedsiden jeg hadde funnet....
-
29-03-07, 22:53 #19
Her er siste nytt altså:
http://www.stoffskifte.org/hovedside/frame.html
Klikk på "Aktuelt" i venstre kolonne.
Kroatia-tur i påsken og hva ellers......????
Tja....man kan lure...
Opprinnelig skrevet av pling
Hvis nettsiden gjenspeiler aktiviteten...er det ikke så mye som foregår....
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
29-03-07, 23:05 #20baremei Gjest
Når det gjelder legemiddelfirma og leger er jeg enig med deg - der kan det være mye snusk vi ikke aner omfanget av, for der er pengene som snakker.
Opprinnelig skrevet av pling
Når det gjelder sykehusene kan jeg ikke helt skjønne hvilken skjulte agenda det skulle kunne være... For det er jo ikke enkeltleger som i det skjulte støtter noe, det er jo hele avdelinger og åpne regnskaper og dårlig betalte leger. Og de får ikke akkurat bedre råd av å leftle med pasientorganisasjoner...
Hvis noen har noen gode konspirasjonseteorier vil jeg gjerne høre.
:P
Lignende tråder
-
Skal vi treffes 2. Mai?
Av Jeanette Ws. i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 05-04-11, 12:13 -
Du Skal Være Tro
Av Hansen i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 2Siste melding: 16-07-10, 17:09 -
Bekymret for om mine jenter arver min hypo. Hva skal jeg være obs på?
Av mokki i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 3Siste melding: 21-01-08, 11:33 -
Skal vi engasjere oss...?
Av pling i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 35Siste melding: 05-04-07, 21:04 -
Jeg skal på skole
Av skaye i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 5Siste melding: 10-03-07, 11:39
Svar med sitat

Bokmerker