Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
-
04-02-08, 21:22 #11
Det henvises antageligvis til ent råd hvor Stina forteller langt ut i tråden sin om hvor skuffet hun var etter å ha vært hos en endokrinolog. Jeg støttet henne (bekreftet hennes følelser eller hva man kan kalle det ) ved å skrive at det var mange slike postinger på nettet og jeg postet en link elelr to hvor pasienter i USA beklaget seg over samme. Skulle jeg skrevet tilbake og sagt, nei, du tar feil, du hadde ikke en dårlig opplevelse? Du tok feil? Du misforstod endokrinologen? Jeg ser som in oppgave elelr ideologi å støtte pasienten.
Og ifølge sykepleierens etiske prinsipper så kal sykeåleieren alltid støtte pasienten hvis det er uenighet mellom pasient og lege. Nå er jeg ikek sykepleier men har vært i timene og hørt på pensum om etiske spørsmål og sånt. Hvorfor skal jeg som medmenneske og felles pasient støtte legen fremfor pasienten? Når det er uetisk for noen i helsevesenet? De legger ut på forsiden på hjemmesiden for sykehusenen sine-pasienten i fokus osv nettopp pga sine etiske forpliktelser. Jeg vet hva de mener pga timene jeg har tilbrakt i autditoriet. Vet ikke hva visse andre har som etiske prinsipper når de reagerer så høylytt på at jeg og forumene støtter pasienten foran legene. De burde opplyse om det synes jeg slik at vi vet hva de står for og hvem de er her for å støtte.
-
04-02-08, 21:59 #12
Hmm... det lader til, at jeres norske forening har lige likvideret sig selv hvad angår formålet med sin eksistens.
Opprinnelig skrevet av nora
For hvis der kun varetages patienter, der i forvejen går fint i spænd med alle læger - er der slet ikke brug for en patientforening.
Desuden undrer det mig voldsomt, hvordan mon det kan gå til - at en forening kan finde på at stille krav til personer, der befinder sig udenfor foreningen?!
Nu ved jeg ikke, om Sonja er medlem af foreningen, men selv hvis hun er - betyder dette så at forummet må så kun rumme, hvad der er i overensstemmelse med foreningens holdninger?
Hvilken ret har en hvilken som helst forening, til at diktere andre mennesker udenfor foreningens medlemsgruppen - hvad de må eller ikke må ytre sig om eller mene?
Denne "sag" er lige til Hegge, hvis nogen skulle spørge mig 8)• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
04-02-08, 22:08 #13
Nettopp nora !
Og, om jeg kan få spørre, skal ikke en pasientorganisasjon støtte pasienten. Jeg mener - uansett og ufravikelig !
Selv en morder har krav på en forsvarer - tilogmed en forsvarer har stoler på.
Har ikke en hypothyreosepasient samme behov for støtte ?
Vi får ikke oppnevnt noen forsvarer, men savnet er ikke mindre for det.
Støtten fra medmennesker i liknende situasjon er både bra og nødvendig.
Og en støttende pasientorganisasjon er ikke å forakte den heller.
Man forventer seg bare ikke at en pasientforening går ut mot støttende medmennesker bare for å ri ett eller anne prinsipp eller hva det nå er.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-02-08, 20:32 #14
Fortsetter historien:
Jeg var altså i tråden til stina og postet en link fra thyroid.about com forumet hvor de beklaget seg over et lignende legebesøk som tilfeldigvis het I hate endos eller noe sånt. (det er flere slike tråder vanligvis der og andre steder hver måned og det har vært sånn i årevis og jeg kan ikke huske at noen har reagert.)
Jeg fikk da epost av B. og så skrev hun til alle lokallag at jeg og noen andre kappes om å skrive negativt om endokrinologer og leger eller noe sånt. Hun fortsatte til Finn og hvem vet hvor mange til.
For å gjøre et tankeeksperiment, hva hvis det oppstod en forening som hadde som formål å forsvare allmenleger og som gikk etter og skrev epost eller ringte til alle som beklager seg over behandlingen hos fatlegen. Det ville vært skikkelig passé. Det står jo for lengst slike pasienthistorier i lærebøkene og Reisen til Karlsvognen er blitt pensum og ikke oppsiktsvekkende lenger.
Jeg har ikke noe imot en forening som vil samarbeide slik som det var under den forrige lederen.
Jeg kunne sagt mye mer men det trengs ikke.
nora
-
14-02-08, 11:58 #15
Enda et tankeeksperiment...tenk om nora, n'Finn, Sonja, Yvette og flere dyktige, kunnskapsrike, taleføre, MEDmennesker/MEDpasienter hadde stått på i ntf, jobbet innenfra og endret styre og ledelse. Det hadde vært noe det!
Anisa: Jeg er så enig!Hvilken ret har en hvilken som helst forening, til at diktere andre mennesker udenfor foreningens medlemsgruppen - hvad de må eller ikke må ytre sig om eller mene?
Har hele tiden, når jeg har lest om utmeldinger her inne, ment at det ikke er veien å gå hvis man ønsker endringer. Men når man har med en forening som ikke bare ønsker å kneble sine medlemmer, men også ikke-medlemmer, begynner jeg å vurdere utmelding sjøl. :x
Nora og n'Finn - dere har min fulle støtte!Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
-
15-02-08, 20:53 #16
Hei, jeg er innenfor men jeg orker ikke å forandre styre og ledelse, det må da være en demokratisk prosess eller noe som gjør. Jeg tipper at de jobber mer mot viktige ting slik som den nye loven som Manuela Osmundsen jobbet med, mange andre land har tydelige lover som beskytter mot diskriminering av folk med funksjonshemming, slik som England og USA har. De jobber for funkjsonshemmedes rettigheter i lovverk og trygdesystemet og slikt for tiden. Jeg vet ikke noe om detaljer og det står lite informasjon noe sted.
Om hvem som sitter i Faglig Råd, de opplyser sikkert hvis man slår på tråden til dem. Synes jeg husker det er noen leger og noen andre.
Jeg personlig synes at det godt kunne være med en som har studert sykepleieteoretikerne eller sykepleieteori (jamfør det jeg skrev om etiske retningslinjer til sykepleierne)(å få fram pasientenes egne oppllevelser om skdommen og hvordan mestre den er nettopp også definert et virkefelt for sykepleiere uten at det skal oppfattes som "mediskne råd "som skal liksom være forbeholdt leger.....det manger liksom den tanken eller ideologien til sykepleierteoretikerne...)
(sykepleieren skal jobbe for best muligopplysning om sykdommen til pasienten slik at han skal kunne gjøre et best mulig valg ang. behandlingen sin)
Her på forumet representerer jeg alltid meg selv,mine personlige betraktinger med mindre jeg presiserer noe annet. (siden jeg nevner at jeg er innenfor)
Lignende tråder
-
Bente Bakke retter en advarende pekefinger...
Av Hansen i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 17Siste melding: 15-11-11, 19:26
Svar med sitat

Bokmerker