Viser søkeresultater 11 til 20 av 29
Threaded View
-
19-04-11, 19:28 #1
Etter 1 år på Levaxin... hva skal jeg gjøre videre nå?
Nå har jeg brukt Levaxin i et år, etter at legen fant det for godt å begynne å behandle meg for lavt stoffskifte. Har i mange år ligget i grenseland, aldri over 13 på T4 mens TSH har ligget under 5 (og derfor er jeg ikke blitt behandlet).
Men så plutselig begynte TSH å stige og T4 sank til 10. Da startet jeg med 50mikrogr Levaxin, og endte tilslutt i høst på 125. Da hadde T4 gått radig oppover og TSH på et lavt nivå.
I høst følte jeg meg veldig bra, og følte formen ble bedre og bedre. Likefør jul var T4 på 21 (lå på 20 i september). Har da hatt samme dose hele tiden. Etter jul begynte formen å dale og har vært mye sliten. Takler stress dårlig, og føler meg ofte stressa uten å kunne klare å slappe av. Jeg trodde jeg var overdosert, for føltes som om jeg haddde hjertebank.
Tok nye blodprøver nå, og da viste T4 seg å være på 15.
Hva skjer?
Legen ville ikke endre noe på dosa siden jeg har følt hjertebank. Skal se det an noen uker til før jeg tar nye blodprøver.
I tillegg øker vekten. Jeg lever relativt sunt og er bevisst på å få i meg nok mat og riktig mat. Prioriterer også trening. I høst klarte jeg gå ned 3-4kg (etter å ha trent fast i et år uten at noe skjdde!), men disse kom på igjen i vinter og vekta står bom fast.
Kan det være at Levaxin ikke er det rette for meg? Tar ikke kroppen det opp? Hva bør jeg gjøre?
Lignende tråder
-
Jeg er 27 år og har Graves-hyperthyreose. Har fått diagnosen i 1999
Av irina i forumet OperasjonssalenSvar: 14Siste melding: 10-08-10, 22:45 -
Hva skal jeg gjøre? Hva har jeg rett på?
Av Frustrert i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 6Siste melding: 11-05-08, 20:23 -
Graves. Vi ønsker oss barn. Er så usikker på hva jeg skal gjøre...
Av El-Ella i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 20Siste melding: 16-12-07, 19:36 -
etter inntak av levaxin
Av pusur i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 11Siste melding: 20-02-07, 17:55

Svar med sitat

Bokmerker