Viser søkeresultater 11 til 20 av 51
Tråd: svimmelhet
-
25-04-06, 12:07 #11
-
25-04-06, 13:55 #12
Jeg var også veldig plaget av svimmelhet før jeg begynte på liothyronin. Det er faktisk en stund siden jeg har merka noe til det nå.
Jeg kunne sitte helt i ro og plutselig føle at hele verden bare snurra rundt og begynte å gynge, akkurat som om jeg var ombord i en båt, opplevde flere ganger at jeg stod oppreist og var nær ved å dette fordi jeg plutselig ble svimmel...
Min kortisol har aldrig vært lav, men når jeg var på det værste, var faktisk da jeg fikk diagnosen Hashimotos.
-
25-04-06, 14:16 #13
Kortisol, er det det man måler enten kl 8 om morgenen eller kl 20 om kvelden??
Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
25-04-06, 14:43 #14
jatakk - begge deler
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
22-08-06, 11:02 #15
svimmelhet
Hei alle der ute
Har hatt lavt stofffskifte i noen år nå og har klart å leve med det. Men nå har jeg begynt å få andre og nye plager ved siden av de andre, som svimmhelhet, sinne, aggresjon og søvnløshet.Går på en relativ høy dose med levaxin 150 mikrogram daglig. Som jeg forstår er den anbefalte dosen 1,6 mikrogram/kg og jeg veier ca 75 kg. FØler meg kraftløs og dvask i kroppen, det å gjøre noe hjemme eller gå i butikken er et sant helv----. Det er noe som ikke stemmer. Legen min er håpløs, han forstår ingenting. jeg fikk sobril sist jeg var der- det hjalp mye!!! Ny runde med prøver er tatt og jeg er nå meget spent på resultatet av den. Etter tips fra forumet prøver jeg å spise lav karbo og ta kosttilskudd. Spent på dette!!
Er det noen som har overskudd og lyst til å hjelpe meg med tips eller råd så er jeg takknemlig!!!For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
22-08-06, 11:17 #16
Glemte å ta med de gamle prøvesvarene
S-FTH( fritt T4) 21 (11- 23)
S-TSH 0.28 (0.35-5.0)
B- leucocytter 11.5 (3.50-11.0)
å så klart så ble det ikke tatt noe blodtrykk eller bl.s for sikkerhet skyld. tror jeg må bytte lege!!For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
22-08-06, 15:09 #17
Tror også at du må bytte lege. Legen min har målt blodtrykket og pulsen hver gang i det siste, men det er nok fordi jeg har hatt litt høyt stoffskifte i det siste. Svimmel kan du bli ved for lite søvn, høyt og lavt blodtrykk. Dersom legen ikke klarer tenke dette selv ville jeg spurt om han/hun kunne gjøre det.
Lykke til med bytte av lege.
-
22-08-06, 15:42 #18
Når prøvene mine var på det værste, kunne jeg ikke stille en gang uten at jeg følte at ting gynget som om jeg var ombord i en båt på sjøen(vanskelig å forklare)
Nå som jeg nærmer meg mer riktig dosering, så er jeg så og si helt kvitt dette problemet. Jeg var nok overdosert når dette var på det værste, men fikk i samme perioden også konstantert at jeg hadde hashimotos og har hele tiden lurt på om det var noen sammenheng her også.
Hadde jeg vært deg, så hadde jeg byttet lege, det gjorde jeg og først da ble jeg tatt skikkelig seriøst med problemene mine.
-
29-08-06, 18:54 #19
Heisann- kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg har fått otosclerose på ene øret, men lurer på om det kan være meniers i tillegg. det gir svimmelhet som du beskriver. Har ikke hørt at svimmelhet henger sammen med hypo symptomer. Men det kan jo stemme for min egen del. Har ofte følelse av lavt blodtrykk.
Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14
-
30-08-06, 13:39 #20
Er også svimmel i perioder. Det er ikke der hele tiden, men dukker opp jevnt og trutt. Jeg kobler det til stoffskiftet for jeg har aldri hatt det før!
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
Svimmelhet generelt
Av rexxy69 i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 0Siste melding: 13-07-10, 08:30 -
Svimmelhet?
Av Qa i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 23-04-10, 16:54 -
Svimmelhet
Av madonna i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 24-11-06, 08:32 -
svimmelhet
Av Linroed i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 06-09-06, 21:20
Svar med sitat
Bokmerker