Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 29
    Medlem siden
    Mar 2011
    Meldinger
    15

Standard Sv: Behandling i Trondheim. Hjelp, jeg er desperat!!!

Tusen takk for alle svar.

Da tok jeg 100 mikrogram i dag, som var den dosen jeg tok tidligere. Takk for informasjonen omkring binyretretthet og behandling av hypo.

Har akkurat bestilt time i Oslo førstkommende fredag. Vanskelig å velge. Har vært innom Balder èn gang, men nå ser jeg at de ikke anbefales lenger. Valget falt på OsloAkutten og en kvinnelig lege som het (ja, se så var det alt glemt. blir helt redd av hodet mitt om dagen). Kan jeg spørre hvilken klinikk du fikk hjelp på BeritM?

Har også lest om lavkarbo disse dagene, og tenkte kanskje det også var verdt forsøket. Erfaringer noen?

Ellers er formen ELENDIG. Bruker mye krefter bare på å skrive denne mld. Bokstavene på tastaturet flyter og jegsliter med å finne rett bokstav på rett plass i ordet. Gikk på kjøkkenet og åpnet kjøleskapdøren, ble stående å lure på hva det var jeg skulle der. Etter flere sekunder kom jeg på at jeg jo skulle inni skapet for å sse om vi hadde hermetiske tomate til middagen. Det er nydelig vær ute, men jeg ligger her på soafan, og sliter meg inn på kjøkken eller på do.

Kjenner depresjonen kommer snikende. Lurer på hvordan jeg skal komme meg til Oslo.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Hei igjen,

jeg var også hos Balderklinikken. Nå er ikke forumansvarlig veldig happy over at vi anbefaler denne. Og det gjør jeg heller ikke da det er mange som har rapportert om dårlige erfaringer der. Min lege er imidlertid grei, hvilket jeg mener må være tillatelig å si. Rosin og Rufus her inne bruker/har brukt samme lege vet jeg. Om vedkommende ikke har inngående kjennskap til hormonsystemet, stoffskifte etc, så er vedkommende sympatisk i seg selv, og-slik jeg oppfatter det- velvillig til å skrive ut Erfa tyroid, samt hydrokortison, dersom det viser seg at du har veldig slitne binyrer. For meg var dette i alle fall en bra start, når utgangspunktet mitt var så dårlig. Så kan man evt gå videre når man har kommet nogenlunde i vater. For sikkerhets skyld bør du be om test av binyrer. Om du ønsker legens navn, kan du sende meg en personlig melding.

En del er for øvrig fornøyd med Dag S. på Heggelig Helhetsmedisin, og det er nok litt mer aksept her inne for å anbefale han. Vær uansett obs på hvilken dose stoffskiftemedisin du blir satt på. Den viser seg ofte å være for lav, uansett hvilken klinikk man går til.

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Sitat Opprinnelig skrevet av BeritM Vis post
    Jeg var også hos Balderklinikken. Nå er ikke forumansvarlig veldig happy over at vi anbefaler denne.
    Vi beder dig bare senere om at hjælpe dem, det ikke går så godt for på denne klinik. Det er helt i orden, hvis du også er parat til at stille op for dem med støtte og gode råd. Desuden er det ikke sikkert, at de som du anbefaler din læge til, har samme viden og kapacitet som du har - til selv at lære sig op i alt det, denne læge ikke kan vurdere. At h*n skriver recepter er fint, men h*n skal også kunne samle op på behandlingen. Ellers vil det gå galt for de patienter, der ikke selv kan lære sig op i både medicinen og tilskud, som du har måttet og gjort.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Det jeg tenker på, etter min erfaring med Balder, er at det virker ikke som om de har inngående kunnskap om hormoner. Jeg ble halvbra av å gå der. Jeg har blant annet slitt med søvnproblemer i tretti år. På Balder ble jeg bedt om å kjøpe dagslyslampe, ta tryptophan og melatonin. Det hjalp ikke noe særlig. Da jeg kom på Heggeli, var legen veldig bestemt på at søvnproblemet var hormonelt. Etter å ha økt pregnenolone til 100 mg nå en stund, økt DHEA til 25 mg, fått testosterongel, østrogengel og progesteron sover jeg som en stein om natta. det er ytterst sjelden at jeg sover dårlig.

Jeg tror at vi er mange som har gått på Balder som blir halvbra. Rufus er en av dem. Og det er ikke nok å bli halvbra! det kjenner jeg nå, hvor formen er helt annerledes enn den var da jeg gikk på Balder. I dag har jeg trent beinhardt i halvannen time. Det er to år siden sist..Og jeg tror ikke dette blir siste gang. Og disse hormonene jeg har fått de gjør noe med min metale tenkning, med mitt gå-på-mot, mn opplevelse av velvære og å føle meg som et helt menneske.

Jeg lurer også på om det at vi er så mange som har endt opp med skyhøye doser med thyroid og hydrokortison handler om at kroppen skriker etter andre hormoner den også mangler. Når vi kjenner at vi ikke er blitt bedre, og fortsatt kjenne ross på felgen, pøser vi på med thyroid og hydrokortison i den tro at dette skal gjøre susen. sannsynligvis minsker det slett ikke den hormonubalansen vi har i det hele tatt. Du får ikke testosteron (damer trenger også dette hormonet!!!) nivåene opp ved å ete hydrokortison.

Kjære missmulatto. jeg er redd du kan gjøre en feil ved å ikke dra til heggeli til legen med initialene D S. han kan hormoner. han vil hjelpe deg med det han kan. det vil koste penger. men det vil være verd det. Om dine problemer handler om hormoner vil du komme deg raskere og bli friskere der enn noe annet sted i Norge. For min egen del beklager jeg at jeg somlet bort ett år med behandling på Balder.

Jeg anbefaøer jeg å lese. Jeg har nå fjernlånt Det handler om hormoner av Hertoge. du kan sikkert fjernlåne den etter meg. Biblioteket er fantastisk! les og bli klok. Les for å argumentere med legene. les for å bli frisk. Husk at de færreste leger kan noe om dette. Han på Heggeli kan. Lykke til!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    45
    Meldinger
    332

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Det jeg tenker på, etter min erfaring med Balder, er at det virker ikke som om de har inngående kunnskap om hormoner. Jeg ble halvbra av å gå der. Jeg har blant annet slitt med søvnproblemer i tretti år. På Balder ble jeg bedt om å kjøpe dagslyslampe, ta tryptophan og melatonin. Det hjalp ikke noe særlig. Da jeg kom på Heggeli, var legen veldig bestemt på at søvnproblemet var hormonelt. Etter å ha økt pregnenolone til 100 mg nå en stund, økt DHEA til 25 mg, fått testosterongel, østrogengel og progesteron sover jeg som en stein om natta. det er ytterst sjelden at jeg sover dårlig.

Jeg tror at vi er mange som har gått på Balder som blir halvbra. Rufus er en av dem. Og det er ikke nok å bli halvbra! det kjenner jeg nå, hvor formen er helt annerledes enn den var da jeg gikk på Balder. I dag har jeg trent beinhardt i halvannen time. Det er to år siden sist..Og jeg tror ikke dette blir siste gang. Og disse hormonene jeg har fått de gjør noe med min metale tenkning, med mitt gå-på-mot, mn opplevelse av velvære og å føle meg som et helt menneske.

Jeg lurer også på om det at vi er så mange som har endt opp med skyhøye doser med thyroid og hydrokortison handler om at kroppen skriker etter andre hormoner den også mangler. Når vi kjenner at vi ikke er blitt bedre, og fortsatt kjenne ross på felgen, pøser vi på med thyroid og hydrokortison i den tro at dette skal gjøre susen. sannsynligvis minsker det slett ikke den hormonubalansen vi har i det hele tatt. Du får ikke testosteron (damer trenger også dette hormonet!!!) nivåene opp ved å ete hydrokortison.

Kjære missmulatto. jeg er redd du kan gjøre en feil ved å ikke dra til heggeli til legen med initialene D S. han kan hormoner. han vil hjelpe deg med det han kan. det vil koste penger. men det vil være verd det. Om dine problemer handler om hormoner vil du komme deg raskere og bli friskere der enn noe annet sted i Norge. For min egen del beklager jeg at jeg somlet bort ett år med behandling på Balder.

Jeg anbefaøer jeg å lese. Jeg har nå fjernlånt Det handler om hormoner av Hertoge. du kan sikkert fjernlåne den etter meg. Biblioteket er fantastisk! les og bli klok. Les for å argumentere med legene. les for å bli frisk. Husk at de færreste leger kan noe om dette. Han på Heggeli kan. Lykke til!
    Det er lige før at JEG overvejer at ta turen til Norge, for at komme på Heggeli, for der er INGEN læger her i DK(så vidt jeg ved) der kan nok om denne problematik.
    Jeg tænker jo også på om jeg er en af dem der kun bliver "halvbra" ved stort set at stå med behandlingen selv(+ alle de fantastiske råd og erfaringer jeg får her fra selvfølgelig) Og jeg vil ikke være halvbra, men HEL BRA
    Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig

Medlem siden
    Mar 2011
    Meldinger
    15

Sitat Opprinnelig skrevet av Honeyhob Vis post
    Det er lige før at JEG overvejer at ta turen til Norge, for at komme på Heggeli, for der er INGEN læger her i DK(så vidt jeg ved) der kan nok om denne problematik.
    Jeg tænker jo også på om jeg er en af dem der kun bliver "halvbra" ved stort set at stå med behandlingen selv(+ alle de fantastiske råd og erfaringer jeg får her fra selvfølgelig) Og jeg vil ikke være halvbra, men HEL BRA
    Åh, som jeg skjønner deg. Kjenner jeg nesten får panikk ved tanken på å ikke bli helt bra. Jeg vil jo være meg selv igjen -full av energi, tilstede mentalt ved enhver anledning, ha energi til å leke med jentene mine, være intim med min mann, gå på jobb. Listen fortsetter.

Jeg vil ringe Heggeli i morgen, så er det å håpe at det ikke er så alt for lang ventetid. Følg etter du også Honeyhob, om du har mulighet. Tusen tusen takk for alle inspill i denne tråden, er så takknemlig.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    45
    Meldinger
    332

Sitat Opprinnelig skrevet av missmulatto Vis post
    Åh, som jeg skjønner deg. Kjenner jeg nesten får panikk ved tanken på å ikke bli helt bra. Jeg vil jo være meg selv igjen -full av energi, tilstede mentalt ved enhver anledning, ha energi til å leke med jentene mine, være intim med min mann, gå på jobb. Listen fortsetter.

Jeg vil ringe Heggeli i morgen, så er det å håpe at det ikke er så alt for lang ventetid. Følg etter du også Honeyhob, om du har mulighet. Tusen tusen takk for alle inspill i denne tråden, er så takknemlig.
    Forstår dig så godt missmulatto og har det på præcis samme måde. Jeg ved ikke om man som dansk statsborger kan blive behandlet der, men jeg må indrømme at jeg overvejer det ganske kraftigt lige nu! Så må det koste det det gør
    Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig

Medlem siden
    Mar 2011
    Meldinger
    15

Da har jeg pratet med Heggeli. Time er bestilt, men intet ledig før 06.06. Nå kjenner jeg at den optimismen jeg kjente i går bli borte, og desperasjonen kommer snikende igjen. Hadde jo egentlig bestemt meg for å avbestille timen på OsloAkutten. Kan jo ikke gå slik i flere mnd. Må vel jobbe mer med den fastlegen min i mellomtiden. Jeg kan vel kreve å få en henvisning til spesialist?

Honeyhobs: Skulle jo tro at du også kan komme inn på time der. Det er jo en privatklinikk som ikke er under det norske trygdeverket i forhold til refusjon.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Du kan kreve spesialist. men det er ikke sikkert han hjelper deg så mye videre med det du sliter med. har du mild binyrebarksvikt, behandles ikke det av spesialister i Norge. Har du mer enn 10% restevne i binyrene, anses det som tilstrekkelig og ikke noe du skal ha behandling for.

jeg skjønner følelsen din av frustrasjon. Men trøst deg med at den behandlingen du nå får, vil sannsynligvis gjøre deg hurtigere frisk enn denn du ville fått på Osloakutten.

I mellomtiden kan du sette deg ned og lese og se hvilke tiltak du kan sette inn for å bedre situasjonen din?
    mine stikkord, 2-3 gram vitamin C hver dag, kutte ut all sukker og syntetisk sukker, vurdere å kutte ut gluten, kutt ut kaffe og svart te, ta 100 mg selen hver dag, sjekke alle vitaminer, mineraler, teste insulin fastende, antistoffer etc hos legen og ta med alle blodprøver på timen på heggeli. kanskje er legen villig til å ta blodprøver av ting som østradiol, progesteron, testosteron, SHBG, DHEA-sulfat, thyreoidahormoner, ikke glem FT3, magnesium, jern, selen, sink, kobber. ta alltid blodprøve på morgenen. samme tid.

og det er sikkert enda mer du kan gjøre for å bedre situasjonen din i mellomtiden. Jobb med avspenning, avstressingsteknikker. Lytt til kroppen, skriv det ned hvordan u har det, symptomer etc så du har et bra materiale og er forberedt når timen din kommer. les og lær!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2011
    Meldinger
    15

Hjelp!!!! Kan noen se på dissse prøvene for meg. Jeg skjønner ingen ting.

Jeg ble altså lagt inn på nevrologisk avd. torsdag 02.03 pga svimmelhet, ustø med falltendens, kval, lett hodepine, til tider tåke- og dobbeltsy, obstipasjon, konsentrasjonsvansker, distre, brain-fog, mistet ting i gulvet. Prøvde å si at jeg trodde dette var mitt stoffskifte, noe e ikke trodde på da blodprøver var "ok". Ble spinalpunktert og tatt MR caput. (snakk om å koste samfunnet!!!). Hadde da i en lengre periode slurvetveldig med medisinering. Dessverre (skal aldri gjenta seg).

Blodprøvene viste da:
    * Fritt tyroksin 11,3 (12-22)
    * TSH 3,79 (0,27-4,20)

Ble utskrevet uten at noe ble gjort, stoffskiftet ble ikke nevnt. Kom hjem i panikk og startet opp med Levaxin 200 mikrogram. Kanskje ikke så lurt. Etter 10 dager tok jeg nye prøver. Fremdeles samme symptomer, dog ikke så svimmel og stor falltendens, men ellers i elendig form.

Blodprøvene viser da:
    * Fritt tyroksin 27,2 (12-22)
    * Fritt T3 7,4 (4-6,8)
    * TSH 0,04 (0,27-4,20)

Hva i all vedn skjer? Kan jeg bli overdosert på så kort tid? Om så, hvorfor har jeg da INGEN symptomer på overdosering (og de kjenner jeg godt fra tenårene da jeg overdoserte)? Jeg tror også jeg har en binyrebarktretthet, kan dette ha noen betydning i denne sammenheng? Noe som kan lese noe ut fra disse prøvene? Er helt desperat! Fastlegen mener mine symptomer skyldes annet enn stoffskifte, og har ikke nevnt det med et ord, ikke henvist spesialtist. Bestilt time på Heggeli i dag, men ikke time før 06.06. Kan jo ikke gå slik. Føler hodet blir verre og verre, henger ikke med i det hele tatt.

Kjære min, dette er jo meg jo. Fant dette på en side om binyrebarktretthet.
    http://web.archive.org/web/200804201...e_adrenal.html

ved hypothyreose ikke uvanlig at TSH ikke er forhøyet når FT4 er lavt
    ved hypothyreose tåler ikke doseøkning, får overdosesymptomer med en gang og har fremdeles hypo symptomer
    ved hypothyreose blir pas. fremdeles ikke bra tross thyroxinbehandling
    Sist endret av Mod; 19-03-14 kl 10:51 Begrunnelse: länk korrigerad (en side om binyrebarktretthet)

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Desperat mann på let etter hjelp!
    Av BerKath i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 77
    Siste melding: 21-05-16, 22:30
  2. Jeg er ved at være desperat.
    Av Ditte i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 4
    Siste melding: 08-08-10, 10:49
  3. Hashimoto's. Desperat rop om hjelp
    Av johanne72 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 26
    Siste melding: 14-03-10, 12:28
  4. Uten diagnose - begynner å bli desperat.
    Av Evita i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 5
    Siste melding: 31-10-08, 14:48

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn