Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
-
23-05-11, 14:29 #11
Sv: Legen sier jeg er frisk, men gir meg likevel Levaxin...
Jeg skal til Øverbye 16.juni for første gang etter å ha blitt tipset om han her inne.
Har en fastlege som mener at "stoffskiftet er en ukomplisert tilstand så lenge man husker å ta medisinen"......stemmer ikke på meg og nå begynner jeg å bli deseprat. Fastlegen min mente jeg skulle komme og ta nye blodprøver i midten av juni "selv om det ikke er så mye vits i det, siden de ikke klarer å stabilisere prøvene mine". Ikke mye hjelp i en slik lege, nei.
Kommer til å skrive i dagboka mi her inne hvordan det er på Arendal Helcesenter.
-
23-05-11, 18:34 #12
Sv: Legen sier jeg er frisk, men gir meg likevel Levaxin...
Dette har de vel lært på doktorskolen. Og så lenge de ikke har en kone, datter eller opplever på egen kropp hvordan det kjennes når Levaxin ikke strekker til, blir det jo vrient for oss å overbevise om det motsatte. Men det hender jo at noen forstår og tror på pasienten. Så fortsett å belær legen din, BenteR!Stoffskiftet er en ukomplisert tilstand så lenge man husker å ta medisinen• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
11-06-11, 13:19 #13
Sv: Legen sier jeg er frisk, men gir meg likevel Levaxin...
Hei Sarah.
Leger burde absolutt lese seg opp om sykdom i thyroidea. Det er skrevet en god del litteratur i USA som tydelig forteller at blodprøver ikke gir svaret på om man har hypothyreose. Hypothyreose, også kalt type 2 påvises nemlig IKKE i en blodprøve!!
Visste du for eksempel at hypothyreose gjerne går i arv? Har legen spurt om du kjenner til sykdommen i din familie?
Dr. Mark Starr gir en meget utførlig beskrivelse med illustrasjoner i boka "Hypothyroidism Type 2: The Epidemic" (fåes kjøpt på www.capris.no).
Journalisten Per-Egil Hegge ga i 2000 ut boka "Og så må du ikke stille spørsmål!" om hans møte med arrogante leger som ikke hadde det fnugg peiling på de enkleste opp-i-dagen symptomer på langt fremskredet hypothyreose. Den er dessverre utsolgt fra forlaget.Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
Lignende tråder
-
Grei T4 sier legen, men lav TSH. Føler meg allikevel sliten!
Av minus i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 05-06-13, 20:19 -
Legen sier jeg er OK
Av kurt i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 33Siste melding: 25-06-11, 07:16 -
Legen min sier jeg er overdosert
Av Siven i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 58Siste melding: 17-03-10, 18:09 -
Nå optimalt behandlet med Levaxin, men blir likevel litt for mye trøtt på dagen
Av minnie i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 27Siste melding: 09-05-08, 08:39
Svar med sitat
Bokmerker