Viser søkeresultater 11 til 20 av 25
-
15-04-11, 19:52 #11
Sv: Dosering av ERFA under graviditet. Legene mener jeg skal minske dosen. HJELP!
Ok. Så du mener at ditt råd - som anonym person på et forum - er bedre enn alle leger i hele verdens råd? Jeg mener ikke at jeg besitter alle legers kunnskap, men det må du logisk mene at du selv besitter, som a priori avviser alle legers råd?
Hva krangler du om her, egentlig? Om mine synspukter er horrible, eller om OP burde høre på andre leger? Hvis sistnevnte, bør du fremvise dokumentasjon på egen medisinske kompetanse - en kompetanse som bør strekke seg lengre enn å ha tatt en pille selv. Sistnevnte har de fleste av oss gjort, uten at vi blir kompetent av den grunn.
Jeg viste til reglene i forumet, som alle leserne må akseptere. Der står:
"Opplysninger og råd på dette nettstedet må aldri brukes i stedet for kontakt med, undersøkelse hos, eller behandling av lege og annet helsepersonell. Opplysninger og råd på dette nettstedet må heller ikke brukes som utgangspunkt for å stille diagnoser, endre medisin eller dose, eller avgjøre valg av behandling. "
Mitt innlegg må ses i lys av sitatet over.Sist endret av Jon; 15-04-11 kl 20:03 Begrunnelse: Innlegg flyttet til den rette tråden
Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.
-
15-04-11, 20:09 #12
Sv: Dosering av ERFA under graviditet. Legene mener jeg skal minske dosen. HJELP!
Det er præcis det jeg gør: opfordrer til henvendelse til rette lægelige fagkundskab.
Hvad "krangler" jeg om her? Du har citeret mig for at skrive:
Dette er et råd om at henvende sig til graviditet-endokrinologi-relevante medicinske fagfolk. Hvad krangler DU så om?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
15-04-11, 20:20 #13
Sv: Enhver endring i dosering bør skje i samforståelse med legen.
Så du mener at det er "skide trist" at andre er kritisk til at du fraråder gravide kvinner å høre på leger?
Du innleder argumentasjonen ved å vise til at jeg ikke har vært pålogget siden 2008. På hvilken måte diskvalifiserer det meg fra å minne forumdeltakerne om forumets disclaimer? Det er du som har gitt medisinske råd, ikke meg. Jeg har vist til disclaimeren.
Jeg foreslår at moderator flytter Anisas opprinnelige post der hun advarte mot kontakt meg lege, såvel som innleggene som fulgte, til en tråd der man diskuterer forumets grenser. Disclaimeren stiller krav til leseren, ikke til posteren. Kanhende er det grunn til å diskutere dette?Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.
-
15-04-11, 20:31 #14
Næ.. det har jeg ikke gjort - "fraråder gravide kvinner å høre på leger". Jeg har netop rådet en gravid kvinde at finde bedre lægefagkundskab end den som nu skader både hende og hendes ufødte barn.
Det handler ikke om læger og deres tarv. det handler om LIV. Det handler om et barn der gerne skulle fødes sundt og rask, og om barnets mor, der helst ikke skulle blive mere syg under sin graviditet.
Ja, jeg mener at såfremt du ikke "bærer" forummet frem, ved at gøre det forummet er til for - at hjælpe hinanden - at dette diskvalificerer dig, især der de fleste af dine bidrag til dette forum var altid destruktive over for dem, der netop var ofre for lægefejl. På dette forum findes der ikke de lykkelige patienter behandlet af gode læger. De fleste på dette forum er ofre for dårlig lægeskik og dårlig lægebehandling. Derfor er dine bidrag malplacerede og forværrer den allerede eksisterende håbløshed bland de fejlbehandlede.
Gider du snakke videre om det, bliver det ikke med mig.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
15-04-11, 20:37 #15
Ok. Da var det det bare dine råd om ikke å høre på egen lege og endikrinologer som forledet meg til å være kritisk til dine råd. BTW: Kan du dokumentere at du har behandlet pasienter med lykkelig utfall? Og det motsatte?
Kan du dokumentere at dine råd har vært bedre enn helsepersonells råd? I motsatt fall er det like god grunn for leserne å være minst like kritisk til dine råd som legers råd.
Mitt anliggende er ikke å angripe deg som person, men å bevisstgjøre leseren. Du er ikke bundet av forumets disclaimer. Det er det kun leseren som er.
Aldri i verden ville jeg ha basert mitt liv - eller andres - på synspunkter fra anonyme nicks på internett. Og jeg kan ikke se hvorfor det skulle være kritikkverdig å tilgjennegi et slikt syn på dette forumet.
Du ba henne spesifikt om ikke å høre på egen lege eller endokrinolog. Underforstått gir du leseren inntrykk av at du vet bedre enn alle leger og endokrinologer tilsammen.
Om det er riktig å oppsøke de spesialiteter du deretter nevnte, skal jeg ikke ta stilling til. Det kan være riktig eller galt. Men det overlater jeg til leger å avgjøre, ikke anonyme nicks på internett.
Hvis vi skal dra diskusjonen virkelig ut i det absurde, bør du argumentere for at leserne skal høre på deg istedenfor alle legene i verden. En begynnelse vil være for deg å fremvise at du har en mer vellykket behandlingshistorie enn gjennomsnittslegen.Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.
-
15-04-11, 20:54 #16
Jeg kan bekrefte at jeg ikke et øyeblikk nøler med å følge Anisa's råd. For et halv år siden klarte jeg ikke å tømme oppvaskmaskinen uten pause. Nå er jeg i full jobb....etter å ha fulgt Anisa sine råd.
CheckKan du dokumentere at dine råd har vært bedre enn helsepersonells råd? I motsatt fall er det like god grunn for leserne å være minst like kritisk til dine råd som legers råd.
Og BTW...jeg er helsepersonell
-
15-04-11, 21:19 #17
Jeg betviler ikke at du vurderer din situasjon som bedre.
Jeg har aldri fulgt råd her på forumet, og føler meg bedre. Noen har en annen erfaring. Kan man ut fra dette konkludere med at råd på dette forumet er den eneste veien til en bedre hverdag?
Nei. Man kan ikke trekke en slik konklusjon.
De fleste av oss innser at det er tryggere å bruke bilbelte enn å la være. De fleste av oss har en eller annen gang sittet i bil uten å ha festet bilbeltet og likevel overlevd.
Men når vi ser på samfunnet som helhetet, er det åpenbart at færre mennesker ville ha dødd hvis alle brukte det enn ingen.
Utsagn fra en person som en dag kjørte uten belte og overlevde, bør ikke tas til inntekt for å mene at man ikke skal høre på de som argumenterer for å bruke belte.
I dette tilfellet er "bruk av belte" å konsultere med en eller flere leger, og vektlegge disses vurderinger fremfor ukvalifiserte råd.Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.
-
15-04-11, 22:12 #18
Vel, Jon, det var du som spurte, men da er det tydeligvis ikke interessant å få svar når det ikke er det svaret du ønsker.
Slik jeg ser det er dette forumet til for oss som ikke får det vi trenger hos legen. Hvis du finner det du ønsker hos legen og ikke her, så har ikke du og jeg det samme problemet.
-
15-04-11, 22:57 #19
Igjen vil jeg minne om forumets disclaimer. Forumet er ikke til erstatning for lege.
Jeg betviler like mye at du mener å ha hatt nytte av terapeutiske råd på dette forum som jeg betviler at det finnes en lottovinner pr uke. Men at det finnes en lottovinner pr uke betyr ikke at alle som spiller på lotto vinner.
Kanhende bør jeg sitere forumets retningslinjer:
"Opplysninger og råd på dette nettstedet må aldri brukes i stedet for kontakt med, undersøkelse hos, eller behandling av lege og annet helsepersonell. Opplysninger og råd på dette nettstedet må heller ikke brukes som utgangspunkt for å stille diagnoser, endre medisin eller dose, eller avgjøre valg av behandling."
Det er helt utrolig at min anmodning om ikke å avvise legers og endokrinologers vurdering skulle lede til så mange engasjerte innlegg.
Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.
-
15-04-11, 23:58 #20
Jon, det her er noget fis. Har du læst mere end den første linje i Anisas første svar? For så burde du vide, at Anisa jo IKKE har anbefalet Vilje at undlade at høre på en læge. Hun har netop forsøgt at hjælpe Vilje med at finde en eller flere læge(r), som vil være bedre til at hjælpe Vilje i den situation, hun er i lige nu.
Jeg ved ikke, hvor de fossiler, hun ellers har konsulteret, har deres ideer fra, men det går altså ikke. At lade stofskiftet bare falde og falde er dumt, slet og ret.
Mange læger har ikke forstand på medicin, der er lavet på naturligt stofskiftehormon, og det er hele miseren i bl.a. Viljes tilfælde. Disse læger er vant til at justere dosis efter tsh, og den kan ikke bruges som mål, når det gælder medicin, som indeholder t3. Det er som at bruge millibar i stedet for oktan eller omvendt. Det giver ikke mening. Selv læger, der bruger tsh som mål, er, hvis de er dygtige nok, indstillet på også at se på ft4. Under graviditet er dette ekstra vigtigt.
For mig ser det ud som at du ikke har sat dig ind i noget men bare er her for at skælde ud. Hvis du imidlertid skulle interessere dig for graviditet, kan du bl.a. læse her, om hvor vigtigt det er, IKKE at lade stofskiftet falde under graviditet http://www.dsog.dk/sandbjerg/Thyroid..._m_pt_info.pdf Her fastslås det bl.a., at "Hypothyroide gravide har brug for større dosis end ikke-gravide." Og i brochuren som følger nederst i pdf'en hedder det bl.a. "Det er meget vigtigt, du tager behandlingen under din graviditet, da det kan være skadeligt både for dig og for dit foster at lade være. Stofskiftehormonerne er afgørende for en normal vækst og udviklingen af hjernen på dit barn. Der er ikke påvist øget risiko for fostret ved medicinsk behandling af for lavt stofskifte." Risiko er der derimod ved at undlade behandling eller ved at underbehandle.
De læger, som Vilje snakker om, ser bort fra dette, fordi de stirrer sig blinde på tsh og ikke ved noget om behandling med thyroid. Det kan godt være, du mener, man under alle omstændigheder skal lytte til disse læger. Jeg mener, de burde skamme sig, uanset om de så har ret til at kalde sig læger. Der er dårlige, uempatiske læger, der tilsyneladende har glemt deres basale viden, og så er der dygtige læger.
Og så er der behovet for at få ekstra information, også fra udenlandske videnskabsfolk Det får vi her, og det har du åbenbart noget imod. Så ved jeg ikke, hvorfor du er her.
Lignende tråder
-
Endring på blodprøver
Av kita1288 i forumet BlodprøverSvar: 15Siste melding: 07-02-11, 22:02 -
Hvad enhver stofskiftepatient bør vide om Levaxin og Eltroxin!
Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 8Siste melding: 04-01-10, 08:31 -
Av Anisa i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 8Siste melding: 04-01-10, 08:31 -
Av Anisa i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 8Siste melding: 04-01-10, 08:31 -
Det begynner å skje noe
Av JoJo i forumet SolskinnshistorierSvar: 1Siste melding: 07-08-05, 17:20

Svar med sitat
Du bør slet ikke konsultere en endokrinolog! Ej heller din egen læge, i denne situation. Ingen af dem er kvalificeret til at bære "ansvaret" for din graviditet. 
Bokmerker