Viser søkeresultater 11 til 18 av 18
-
01-02-11, 18:35 #11
Sv: normale blodprøver...eller?
Hvordan har T3 innvirkning på psyken? Finnes det noen artikler jeg eventuelt kan ta med neste gang som forklarer dette?
Legen sa litt indirekte syns jeg at han visste ikke hvordan han skulle tolke T3 prøvene så da tok han de ikke. Iallfall sånn som jeg forsto det.
Jeg har jo en del symptomer som alle til en viss grad kan skyldes på depresjon sånn som tiltaksløshet, konsentrasjonsvansker, vil bare sove, av og til hjertebank og tungt for å puste (angst), ingen kjønnsdrift, lettere irritert, gråter lettere, vektøkning, føler meg treig-vanskelig for å følge med når folk snakker til meg. Og bare generelt så sliten at jeg noen ganger syns det er slitsomt å sitte oppreist. Noen ganger går det fint å gå på trening, men da orker jeg ikke så mye resten av kvelden...
Men har også merket en del andre ting som at jeg har væske i kroppen og er oppblåst, men føler meg dehydrert, det "klør" i fingre og bein, stive fingre om morgenen, influensaverklignende vondt i kroppen, mye syk som går veldig seint over...
men alt i alt så blir en jo bare utrolig sliten av å ikke kjenne igjen seg selv lenger uten at en vet hva som skjer... så det gjør jo ikke noe bedre.
hm, ble litt langt dette visst.
men nå tok jeg jo fri T4 og TSH i dag også, så får en se om de har forandret seg på en måned iallfall.
og jeg kommer nok ikke til å gi meg. kanskje jeg skulle be han sende meg til både psykiater OG endokrinolog og se hvem som fikser meg best...
-
01-02-11, 19:11 #12
Ta et søk her inne på forumet du. Anisa har lagt ut en kjempetråd med medisinske referanser til sammenhengen mellom lavt stoffskifte og depresjon.
Edit - her er linken
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=9368Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
01-02-11, 21:25 #13
Jeg syns dette høres mer ut som hypotyreose enn depresjon, jeg.
Immunrelaterte sykdommer har en stygg tendens til å henge i hop, du burde også sjekke for revmatisme, om du ikke allerede har gjort det. Det svekker almentilstanden, kan gi diffuse smerter i kroppen, etc. - og stive fingre om morgenen høres ikke bra ut. (Men alt dette kan også være tegn på lavt stoffskifte. Det skal ikke være lett!)
-
01-02-11, 21:55 #14
tusen takk for svar og link. skal lese nøye gjennom.
-
01-02-11, 22:09 #15
Jeg har sjekket hva slags blodprøver legen har tatt. Om ikke referanseverdiene varierer for mye her, så ser det egentlig greit ut.
Det ser ut som legen har vært opptatt av å sjekke om du har hypotyreose, pluss nyreproblemer (pga vannansamlingene, kan jeg tenke meg), og så er det glukoseprøven for diabetes, og så er det senkningen, som kan brukes i forbindelse med polymyalgia rheumatica. Akkurat det siste ville jeg ikke gjettet på ut fra symptomene - men nå skal jeg ikke late som jeg er ekspert, heller.
Det hadde nok ikke skadet med litt grundigere utredning, for å si det slik.
-
02-02-11, 07:47 #16
disse prøvene ble tatt da jeg bare sa jeg ville sjekke stoffskiftet mitt. ikke noe mer. sa ingenting om symptomer. (jeg var hos legen for noe annet da og forklarte ikke noe mer enn det)
i går tok jeg en del fler, så får se hva de viser.
-
02-02-11, 08:20 #17
Da høres det ut som senkningen ikke er brukt for å finne en spesiell sykdom, men snarere for å fiske etter flere ledetråder.
Håper du finner ut mer nå. Det er ikke kjekt å vite med seg selv at "noe" er galt, men ikke hva det er.
-
15-02-11, 17:26 #18
da har jeg fått svar på nye blodprøver...
jeg fikk ikke noe referanseverdier denne gangen heller, selv om jeg spurte om det... :( prøvene er iallfall analysert på SUS (stavanger)
B-TRC: 260
B-LEUK: 5,7
S-K: 4,1
S-CA: 2,20
S-KREAT: 63
GFR: 96
S-KOL: 5,2
S-HDL-KOL: 2
S-TG: 1,3
S-ASAT: 29
S-ALAT: 21
S-KOBAL: 192
S-FOLAT: 22
på de neste svarene står det; nb, nytt referanseområde... men fikk jo ikke vite hva det var da...
S-FERRI: 59
S.TSH: 2,2
FRI-T4: 15
denne prøven er analysert på aker;
S-ANTI-TPO: <10kIU/I<35
testet også d vitamin men har ikke fått svar på denne ennå.
prøvene er visstnok fine, men er det noen som kan hjelpe meg til å bli litt klokere...? jeg føler meg jo ikke frisk... selv om jeg heldigvis har hatt et par greie uker nå i det siste...
Lignende tråder
-
"Flotte og normale blodprøver"
Av queenie i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 11Siste melding: 04-03-09, 15:27 -
Armour eller levaxin, eller begge deler?
Av trude.lutt i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 12-11-07, 19:37 -
Forstørret Thyroidea med normale blodprøver
Av Cam i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 20-02-07, 15:26
Svar med sitat

Bokmerker