Viser søkeresultater 11 til 12 av 12
-
22-10-10, 18:54 #11
Sv: Forskellen på medicinen ?
Hei Finn
Må si meg enig med deg. Har jo skjønt at det du (og jeg) sier her er som å banne i kirka
Men jeg har sagt det samme i min tråd (not in so many words). Alle tabletter som skal svelges (er laget for dette fra farmasøyten) skal skylles ned med rikelig vann, nettop for å kunne absorberes godt nok. Hva skjer da når man løser den opp i munnen og "halvparten forsvinner" i en blanding av mat eller ut sammen med morgentannpussen. Poenget mitt, og som du også sier, er ikke alle molekyler bygget for å passere cellemembranen på denne måten Og nitro tabletten, som du nevner, er laget i en form som er beregnet for sublingual bruk. For meg er dette like merkelig som om man skulle svelge en tablett som er beregnet for å settes i endetarmen.
Men spøk tilside kanskje har noen så dårlig tarmabsorbsjon med både hypothyreose i bunn sammen med andre tarmproblemer? Jeg vet ikke best, men jeg anbefaler alle som er på høye doser som smelter tabletten under tungen å prøve å svelge tabletten noen uker og dermed se om dosen kan reduseres.
-
23-10-10, 07:06 #12
Sv: Forskellen på medicinen ?
Hvis Kristian fra Glostrup Apotek siger at pillerne ikke er egnet til at smelte under tungen lader jeg være - det tog også meget lang tid før den blev opløst
n`Finn din forklaring gør også at jeg fremover bare vil synke pillen/pillerne med et glas vand - jeg er overbevist 
Jeg vil smutte ind og se hvordan i har fået Erfa og Thyroid-S - så er jeg forberedt hvis Thyrid ikke er noget for mig. Men de skal lige have en chance.
Tager 120 mg i dag - føler godt at jeg kan forsvare det overfor lægen da jeg jo kun har fået ordineret 2/3 af den dosis jeg fik før på Euthyrox
Der jo ingen grund til at gå ned i dosis og vente 1 måned på nye blodprøver som sansynligvis vil vise at jeg er gået ned i værdierne, og så først derefter sætte den op - det er mit liv altså for kort til 
Kærlig hilsen
Cirkeline
Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
Begyndende knogleskørhed?
Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske
Lignende tråder
-
Når man forøger medicinen
Av Rogi i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 5Siste melding: 14-01-10, 16:19 -
Kvitte medicinen?
Av ofelia i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 25Siste melding: 05-06-08, 05:07 -
Forskellen på Eltroxin og Amour
Av ofelia i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 30-04-08, 20:23

Svar med sitat

Bokmerker