Side 2 av 15 Først 123456789101112131415 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 148
  1. #11
    Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    16

    Standard

    Hei!
    Første gang jeg skulle sjekke stoffskifte fikk jeg til svar at verdiene mine lå i nedre normalområdet. Legen min ville derfor ikke gi meg medisin. Måtte krangle meg til det. Heldigvis gav jeg ikke opp. jeg fikk et nytt liv med tabeletter. Nå går det faktisk an å bo i samme hus som meg ;o)
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

  2. #12
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

    Standard problem med øynene

    Tusen takk, catrine. Jeg skal huske på det med endokrinolog og fritt sykehusvalg. Jeg er ikke veldig syk. Ikke nå lenger ihvertfall, så da holder det sikkert med en time uansett...

    Tusen takk til deg Stine.
    Det er jo ikke noe rart i å overlate sykdom og slikt til leger. Det er jo det de er der for. Men jeg føler at jeg har fått god hjelp av andre også. Så nå er jeg litt Ole Brumm og sier:"Ja, takk. Begge deler."

    Surrete er vi nok flere som er her. Jeg er ihvertfall en av dem. Nei, jeg har ikke vært gravid. Jeg har ikke noen i nærmeste familie som har lavtstoffskifte, men har noen tanter og søskenbarn som har det.

    Jo, det er vel ikke så unormalt å bli selvopptatt når man er syk. Og det fins jo ulike måter å være selvopptatt på. Noen som overhodet ikke er sunne. Akkurat nå tenkte jeg kanskje mest på at jeg får så utrolig god hjelp her på forumet, men vet ikke noe om medisinering og slikt så jeg kan ikke bidra så mye selv. Men kanskje etterhvert....

    Tusen takk for ditt svar mina. Det er bra å høre at det er flere i samme situasjon. Jeg var ganske urimelig og slitsom å bo sammen med ei stund jeg også. Går bedre nå. Og nå er jeg klar for evt. å krangle litt med legen min jeg også.

    Er det noen som vet om det er vanlig å ha problem med øynene når man har lavt stoffskifte?

    Jeg er knallrød på begge øynene. Kan ikke lese, se tv el lignende særlig lenge. Det er helt umulig å bruke linser. Lurer på om dette kan ha sammenheng med stoffskiftet, eller om det har en annen forklaring.

  3. #13
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    OSLO
    Meldinger
    57

    Standard

    Hei!

    Jeg har hatt mye svie og lysskyhet. Dette blir imidlertid borte om jeg kutter ut sukker og gjær, så jeg vet ikke om det skyldes mat eller lavt stoffskifte.

  4. #14
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

    Standard

    Ja, jeg tror det har en sammenheng med stoffskiftet - vet om flere som har de symptomene. Jeg har gått i over et år med røde, hovne øyne som svir. (Har skrevet det i et tidligere innlegg her på forumet..)

    Av og til våknet jeg med katarr og "tåkesyn"! Hverken lege eller øyelege mente det hang sammen med stoffskifte - (noe jeg foreslo). Har prøvd allergimedisin på resept uten hell.

    I ren frustrasjon havnet jeg på helsekosten - og tok med meg en liten flaske med Euphrasia pollendråper og det var som å skru på en bryter - jeg er nesten helt fin igjen (Jeg er ikke allergisk mot pollen, for jeg har hatt problemene både sommer og vinter...).

    Prøv den - og lykke til, Pling!

  5. #15
    madonna Gjest

    Standard

    Jeg hadde en periode med høyt trykk på øynene og det ga en verkene, trøtt følelse i øynene. Ble henvist til øyelege og da var trykket flott, og ingen tegn til sykdom på øynene. Men etter som de sa kunne stoffskiftet påvirke synet. Det samme kunne også visse medisiner gjøre f.eks antidepressiva.

    Men be legen din sjekke øyene, måle trykket og evnt henvise deg videre. En tur innom optiker skader nok ikke heller; de måler også trykket og kan se "sykdom", så kanskje like greit å ta turen dit. De kan også henvise videre.

    Jeg har ikke veldig dårlig syn, men har en indre sjeling som skaper en del trøbbel- spesielt når sent på kvelden; foran tv/data. Jeg får en brille som skal hjelpe mot det.

    Små ting kan også skape litt trøbbel, trenger ikke være noe skummelt

  6. #16
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

    Standard

    Tusen takk for svar og gode tips!

    Jeg har bestillt time hos optiker. Kanskje de kan si noe om hva det er. Skal til lege også, så kan jo ta det opp med ham. Men der er ventetiden to måneder....

    Ha en fin kveld!

  7. #17
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

    Standard

    Mente selvsagt at du må sjekke øynene hos øyenlege/optiker. før du går til helsekosten...!! De dråpene jeg anbefalte viste jeg til legen min - de er ufarlige å ta - så hvis du ønsker lindring før legetimen så hjalp de meg...

  8. #18
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Vestfold
    Alder
    67
    Meldinger
    61

    Standard

    Hei Hei.

    Det er jo helt vanlig at vi har problemer med øynene. Lavt stoffskifte fører til tørre slimhinner og man blir plaget med tørre øyne. Dette fører da naturlig til at øynene kan bli røde. Det er også velkjent og står skrevet at vi også kan få tåkesyn så de legene har jo ikke gjort leksa si. Har per i dag problemer med tåkesyn men de røde tørre øynene ble borte da jeg kom på riktig dose levaxin. Legene slutter aldri å forbause meg. Dette var faktisk noe av det første jeg leste om når det gjalt stoffskiftet. 8)

  9. #19
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

    Standard

    Det du sier her var ukjent for meg, sussi - selvom jeg har lest mye om sykdommen! Rart at legene/øyenlegene ikke er mer oppdaterte - IGJEN!!! Øyenlegen påpekte at øynene mine var tørre - og det var bare å dryppe med tårevæske resten av livet...

    Forumet her er igrunnen gull verdt

  10. #20
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

    Standard

    Heilt enig med deg, nosy. Det er gull verdt å få vite disse tingene. Tror jeg skal prøve de dråpene du nevner.

    Tusen takk for nyttig informasjon sussi. Det forklarer ganske mye. Har ofte hatt problem med øynene, og nå har jeg bare ett som fungerer... Det beste er vel å få begynt på medisin -levaxin el. lignende. Men ser ut for at det ikke kommer til å skje med det første for min del.

Side 2 av 15 Først 123456789101112131415 Siste

Lignende tråder

  1. Lyst på bil? Ikke? Les likevel!
    Av baremei i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 1
    Siste melding: 04-11-07, 12:41
  2. Knutestruma - Fine blodprøver
    Av Angelina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 22-10-07, 19:19
  3. Disse prøvene - er helt grønn jeg
    Av -diab- i forumet Blodprøver
    Svar: 22
    Siste melding: 29-08-07, 12:02
  4. Øker dosen, men akutt sengeliggende likevel?
    Av MB i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 27
    Siste melding: 16-11-06, 10:11
  5. Fine prøver, men ikke i form....
    Av tussi i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 11-11-06, 17:29

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn