Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
-
26-05-11, 11:59 #11
Sv: Lavt stofskifte, men lægen syntes, vi skulle ”vente og se”
Nå, det er egentligt ikke fordi jeg venter mange svar, men vil lige opdatere hvad angår min Glostrup-thyroid. Måske er der andre, der kan drage nytte af erfaringerne. Samtidig med at jeg startede på den - gik jeg i overgangsalderen. Pudsigt sammenfald - eller? Det virkede som om, thyroid'en udløste overgangsalderen - men det kan jo også bare være et tilfælde. I hvert fald gik jeg til lægen, der påviste at jeg ikke længere producerer østrogen. Hun sagde, at hun havde gode erfaringer med at behandle hedeture og andre overgangs-gener med akupunktur - og understregede, at overgangsalderen jo var en helt naturlig ting i en kvindes liv. Det er det naturligvis også - men hvis man kan genskabe en velfungerende hormon balance - hvorfor så ikke gøre det? Jeg fik hende derfor til at udskrive en recept på østrogen. Jeg tager østrogen og thyroid dagligt - og er endt på 60 mg. thyroid, hvilket er meget mindre end tilsvarende i Thyroid-S. Sammenhængen kan jeg ikke lige gennemskue, men det er sådan, jeg har det bedst - ja, synes faktisk jeg har det fint :-)
Ifgl. lægen er det forsvarligt at tage østrogen i 5 år - så må jeg jo tage fornyet stilling på det tidspunkt.
Mange gode hilsener til alle her :-)
-
26-05-11, 13:52 #12
Sv: Lavt stofskifte, men lægen syntes, vi skulle ”vente og se”
Tak for hilsner

Det er det vigtigste! Skulle det ændre sig, er der altid plads til regulering.
Ja, ja... det bestemmer vores kroppe, synes jeg. Ikke lægen. Jeg har nu selv været "på" Angemin i snart 15 år (Angemin fordi den får ikke barmen til at ømmes, og holder ikke på vand i kroppen). Kender et par ældre damer på henholdsvis 70 og 73, der vælger at fortsætte "til de dør" (siger de standhaftigt). Desuden kan du altid skifte til transdermal naturlig estrogen-gel på et tidspunkt. Det er dit liv, din livskvalitet og dit valg, synes jeg. Pøj, pøj med fremtiden.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
27-05-11, 09:45 #13
Sv: Lavt stofskifte, men lægen syntes, vi skulle ”vente og se”
Tak, Anisa- for altid nyttig og opbyggelig info :-)
Dem, jeg tager, hedder: TriSekvens. Og du har helt ret: Det er mig selv - og ikke lægen - der afgør hvor længe, jeg vil tage østrogener.
Gener fra overgangsalder var - for mig - invaliderende; jeg følte mig zombie-agtig og mentalt "væk". Det var en helvede, som jeg er glad for at slippe for.
Og lige et spørgsmål: Hvor kan man købe den gel, du omtaler?
Mange gode hilsener :-)
Lignende tråder
-
Lavt stofskifte sandsynligvis efter behandlig af for højt stofskifte
Av Babe i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 89Siste melding: 06-11-11, 22:27 -
Når lægen presser... (om "for lavt" TSH).
Av Anisa i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighetSvar: 17Siste melding: 17-07-10, 16:30 -
Altid lavt b12 ved lavt stofskifte?
Av gitteh i forumet B-vitaminerSvar: 6Siste melding: 16-02-07, 23:56
Svar med sitat

Bokmerker