Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
  1. #11
    Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    29

    Standard Sv: Lavt stofskifte, men lægen syntes, vi skulle ”vente og se”

    Nå, det er egentligt ikke fordi jeg venter mange svar, men vil lige opdatere hvad angår min Glostrup-thyroid. Måske er der andre, der kan drage nytte af erfaringerne. Samtidig med at jeg startede på den - gik jeg i overgangsalderen. Pudsigt sammenfald - eller? Det virkede som om, thyroid'en udløste overgangsalderen - men det kan jo også bare være et tilfælde. I hvert fald gik jeg til lægen, der påviste at jeg ikke længere producerer østrogen. Hun sagde, at hun havde gode erfaringer med at behandle hedeture og andre overgangs-gener med akupunktur - og understregede, at overgangsalderen jo var en helt naturlig ting i en kvindes liv. Det er det naturligvis også - men hvis man kan genskabe en velfungerende hormon balance - hvorfor så ikke gøre det? Jeg fik hende derfor til at udskrive en recept på østrogen. Jeg tager østrogen og thyroid dagligt - og er endt på 60 mg. thyroid, hvilket er meget mindre end tilsvarende i Thyroid-S. Sammenhængen kan jeg ikke lige gennemskue, men det er sådan, jeg har det bedst - ja, synes faktisk jeg har det fint :-)
    Ifgl. lægen er det forsvarligt at tage østrogen i 5 år - så må jeg jo tage fornyet stilling på det tidspunkt.
    Mange gode hilsener til alle her :-)

  2. #12
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

    Smile Sv: Lavt stofskifte, men lægen syntes, vi skulle ”vente og se”

    Tak for hilsner
    Sitat Opprinnelig skrevet av Buskhult Vis post
    Jeg tager østrogen og thyroid dagligt - og er endt på 60 mg. thyroid, hvilket er meget mindre end tilsvarende i Thyroid-S. Sammenhængen kan jeg ikke lige gennemskue, men det er sådan, jeg har det bedst - ja, synes faktisk jeg har det fint :-)
    Det er det vigtigste! Skulle det ændre sig, er der altid plads til regulering.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Buskhult Vis post
    Ifgl. lægen er det forsvarligt at tage østrogen i 5 år - så må jeg jo tage fornyet stilling på det tidspunkt.
    Ja, ja... det bestemmer vores kroppe, synes jeg. Ikke lægen. Jeg har nu selv været "på" Angemin i snart 15 år (Angemin fordi den får ikke barmen til at ømmes, og holder ikke på vand i kroppen). Kender et par ældre damer på henholdsvis 70 og 73, der vælger at fortsætte "til de dør" (siger de standhaftigt). Desuden kan du altid skifte til transdermal naturlig estrogen-gel på et tidspunkt. Det er dit liv, din livskvalitet og dit valg, synes jeg. Pøj, pøj med fremtiden.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

  3. #13
    Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    29

    Standard Sv: Lavt stofskifte, men lægen syntes, vi skulle ”vente og se”

    Tak, Anisa- for altid nyttig og opbyggelig info :-)
    Dem, jeg tager, hedder: TriSekvens. Og du har helt ret: Det er mig selv - og ikke lægen - der afgør hvor længe, jeg vil tage østrogener.
    Gener fra overgangsalder var - for mig - invaliderende; jeg følte mig zombie-agtig og mentalt "væk". Det var en helvede, som jeg er glad for at slippe for.
    Og lige et spørgsmål: Hvor kan man købe den gel, du omtaler?
    Mange gode hilsener :-)

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

  1. Lavt stofskifte sandsynligvis efter behandlig af for højt stofskifte
    Av Babe i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 89
    Siste melding: 06-11-11, 22:27
  2. Når lægen presser... (om "for lavt" TSH).
    Av Anisa i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighet
    Svar: 17
    Siste melding: 17-07-10, 16:30
  3. Altid lavt b12 ved lavt stofskifte?
    Av gitteh i forumet B-vitaminer
    Svar: 6
    Siste melding: 16-02-07, 23:56

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn