Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Innanfor "normalen", men ikkje symptomfri

jo - hva er det som får oss til å føle oss bra - eller slappe ?
    Det er jo ikke stoffskiftet !
    Vi kjenner ikke noe til den aktiviteten, men vi kjenner resultatet av den.
    Og resultater tar jo tid da, så det med at man ikke slavisk kjenner seg igjen i blodprøvene mene rjo jeg også taler for at de ikke er så gode veiledere.
    Altså : de blodprøvene behandlerapparatet idag kaller for stoffskifteprøver.
    Jeg ville helst spesifisert bedre, feks fri prohormonmengde= fT4 stoffskiftehormonmengde=fT3 styringshormonmengde=TSH.
    Og greitt, ta disse for å se om det i det heletatt er grunnlag for et stoffskifte.
    Hvor stort stoffskiftet er, bør et samlet hele av kroppstemperatur og de andre stoffskiftepåvirkbare parametere få tale om.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

TSH på 4,5 er da helt bestemt ikke innenfor normalen, hverken når man ikke er medisinert, eller på medisiner.

Egentlig så heter det referanseområde, og det defineres som 95% av en større mengde blodprøver som er tatt for noe helt annet, eller av antatt friske folk.

Det gjelder forskjellige normalområder når man tar levaxin elelr lignende.
    Da skal man helst ha en TSH på 0,2 eller sånn til høyst 1,5.
    Uansett så er nromalområder individuelt, og du selv som pasient har ditt eget normalområde hvor du skal ha din TSH.

Sånn rundt 0,2 eller 0,5 eller 0,8 for er noen eksempler, og et mindretall har 0,02, uten å være overmedisinert.

Medlem siden
    Aug 2010
    Meldinger
    2

Tusen takk for mange gode råd og informasjon! Får forsøke å overbevise legen min - om ikkje blir det nok bytte ja
    Sigrid

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av nora Vis post
    TSH på 4,5 er da helt bestemt ikke innenfor normalen, hverken når man ikke er medisinert, eller på medisiner.

Egentlig så heter det referanseområde, og det defineres som 95% av en større mengde blodprøver som er tatt for noe helt annet, eller av antatt friske folk.
    La meg si det sånn. Jeg har gitt plasma i flere år. Og godkjent at blodprøver brukes til forskning/andre formål. I de to siste årene har jeg følt meg elendig før diagnosen nå i mai... Jeg kan tenke meg hvor de blodprøvene kanskje har gått.

Og nå kan jeg fortsettte å gi blod. Jeg vet ikke om min medisinering vil påvirke om blodprøvene fortsatt kan brukes til forskning/andre formål. Jeg har fått beskjed om at jeg fortsatt kan gi plasma.

Go figure.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Min nye kokebok-"bibel" - "Nourishing Traditions"
    Av anitab i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 1
    Siste melding: 25-09-11, 15:06
  2. Ventar, "lever" ikkje
    Av Delisa i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 9
    Siste melding: 13-02-10, 17:52
  3. "Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
    Av Anisa i forumet Andre bøker
    Svar: 4
    Siste melding: 07-03-09, 16:12
  4. "konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 2
    Siste melding: 02-03-09, 17:11

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn