Viser søkeresultater 11 til 18 av 18
-
15-07-10, 15:03 #11
Sv: Levaxin - skyld i endret væskebalanse?
Beklager at jeg falt litt av, 100 er helt ok med tanke på at du er såpass fersk pillebruker! Flott at legen din forstår at du skal OPP!
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
15-07-10, 17:40 #12
Jeg har aldri veid meg på kveld og på morgen, men fra morgen til morgen. På levaxin varierte vekta veldig fra dag til dag, ca 1 kg, mens den en stund stod på samme verdi fra dag til dag på thyroid.. Så snudde plutselig formen på thyroid og jeg begynte å legge på meg gradvis. Kunne veksle mellom 1.5 kg på en dag med thyroid,og formen ble gradvis dårligere... Har nå økt på med 1 G thyroid siden dette skjedde, og nå varierer vekta kun med 0.3 kg på det meste fra dag til dag..
Jeg har også gått ned "alt" det jeg la på meg ( 1.5 kg ) på bare en liten stund
-
16-07-10, 06:34 #13
Uff... Bare mer geléaktig i dag.
I dagtidlig var gifteringen skikkelig trang - og jeg mener det bokstavelig, ikke i overført betydning. Heldigvis slipper det litt nå i oppreist stilling, men det betyr vel antakelig hovne føtter i stedet som i gårkveld.
Jeg har to mistenkte - enten b-komplekset (B-total fra Jarrow som jeg startet med for noen dager siden) eller levaxinen.
Fortsettelse følger...
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
16-07-10, 07:12 #14
Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
16-07-10, 07:20 #15
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
16-07-10, 10:37 #16
Det er rigtig. Der er altid første gang for alting og i dit tilfælde er du jo en nyslået Levaxin-debutant. Det kan påvirke mangt og meget af, hvad man før ikke har oplevet og når jeg hører "væskeophobning" tænker jeg først på aldosteron (binyrerne) og dernæst vasopressin (hypofysen). Hver på sin egen særlige måde forbundet med påvirkning fra samspillet mellem alle kroppens hormoner, hvor tilførsel af et af dem (her Levaxin) kan ikke undgå at påvirke dem alle.... Men det er svært (om ikke umuligt) at udpege bestemte sammenhænge, som bevis på hvordan eller hvilken kirtel/hormon er aktuelt mest udsat for indflydelse fra Levaxin. "Ukendt sammenhæng" eller "ukendt betydning", eller "ukendt funktion" er udtryk som anvendes overraskende hyppigt når man læser i offentliggjorte videnskab-endokrinologiske papers. Men fordi en sammenhæng er "ukendt" betyder det ikke, at den ikke findes. Faktisk er det eneste sikre i hele denne videnskab, at der findes betydning (kroppen reagerer aldrig uden grund) og at denne betydning spiller en rolle, uanset at forskerne enten endnu ikke kender den, eller måske aldrig kommer til det.
Til at løse det videnskabeligt (indtil videre) uløselige har vi empiri og, men netop empiri er jo (som bekendt) ikke forskernes (lægernes) yndlingsbeskæftigelse, da de helst foretrækker at alting er lineært og skal kunne måles og vejes. Deres empiriskræk skal dog ikke forhindre os i at anerkende empiri for vores eget vedkommende, og her vil jeg gerne (hjertelig) anbefale dig, smgj
- at kigge over i tråden Pludselig store ødemer, hvor jeg gerne ville lokke Nielsigne (og andre) til empirisk at forsøge slippe af med vandansamlinger. Uanset hvorfor, vil opmærksomheden på saltets rolle i binyrernes hormonfunktion kunne påvirke forlæns og baglæns hormonbilledet i hele kroppen, inkl. feedback til hypofysen, som derved evt. også indskrænker udsondring af vasopressin, men aldrig uden at det rammer forkert. Kroppen reparerer kun hvad er defekt. Prøv "salt-kuren" og se hvad der sker.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
16-07-10, 11:06 #17
Huff ja - jeg er jo også redd for å tilskrive "alt nytt" til stoffskifteproblemer. Samtidig som jeg har sett hva medisiner og deres bivirkninger kan gjøre med et menneske (og legen lurer på hvorfor jeg ikke liker medisiner...
) i nær familie. Og ingen skal fortelle meg at ikke levaxin har sitt sett med bivirkninger også. Som du sier - alt har en virkning.
Jeg har lest tråden og smakte på salt i går da det startet, faktisk. Men for meg var det sånn "ikke godt, ikke vondt - mest likegyldig" så jeg la ikke til noe ekstra ut over det som jeg fikk gjennom middagen (kamskjell - trenger en del salt for å smake noe). Jeg har heller ikke en særskilt saltfattig kost, tror jeg?
Kan heller ikke si at jeg saltsvetter annet enn under trening. Og da svetter jeg til gjengjeld rikelig.
Men jeg forsøker. Litt ekstra salt er herved inntatt. (Liker ikke at det er så trangt i fingrene at det kløøør!
)
-
18-07-10, 13:52 #18
Jeg er også hoven nå om dagen,
jeg har vært utrolig fin siden jeg gikk over på erfa,
men nå i disse sommerdager har jeg hatt skikkelig blubbete finge og tær samt at sokkene sitter igjen lenge etter at jeg har tatt dem av,
har ikke prøvd salt men lengter ikke heller,
drikker mye farris og det er vel en del salt i den?Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
Lignende tråder
-
De gangene jeg har hatt for høye prøvesvar og en følelse av at det er min skyld
Av cathrin i forumet BlodprøverSvar: 4Siste melding: 11-05-11, 20:25 -
endret smak og luktesans
Av Aurora Sophie i forumet Nevrologiske konsekvensene av lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 01-03-08, 21:34 -
Endret smakssans?
Av veumjenta i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 07-02-08, 00:58 -
Ã… jobbe skift - kan en få endret arbeidstiden?
Av marge i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 6Siste melding: 26-03-07, 14:51
Svar med sitat

Bokmerker