Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
    Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Standard Sv: Pludselig store ødemer

En liten digresjon om himalayasalt; fikk i dag i posten, bestilt hos www.saltlampe.no. Det er imidlertid ikke rosa, men hvitt! Er hvitt himalayasalt like bra som rosa, if anyone knows? Det står "himalaya salt- hvitt, krystallisert" på pakken. Har bestilt 3 kg så better be the right one

For øvrig drikker jeg mye vann med salt i og synes det smaker utmerket. Tror faktisk vann i kroppen forsvinner lettere når man spiser salt, enn om man ikke gjør det. Har alltid hørt at salt binder vann, så litt rart, men sånn føles det. Og det er vel også i tråd med hva Anisa sier?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

3kg? - må være en slektsposjon
    Min står det Santa Maria Himalaya Pink Salt på - men saltet er hvitt.
    Har sett en mer rosa versjon i butikken her, men har ikke forsøkt den.
    Den jeg har funkler fint for meg.

Jeg bruker det mest når jeg får leggkrampene. Jeg smelter en liten klype eller to i munnen og tar litt vann når det er oppløst - krampene forsvinner på få minutter ! Det er jo et stensalt, så av og til finnes det noe jeg antar er et sandkorn som jeg må spytte ut.
    Vanlig salt fungerer også, men jeg foretrekker jodfritt, men jeg har aldri (!) målt jod.
    Har målt S-natrium mange ganger og den har ikke endret seg etter at jeg fant ut saltets gunstige effekt på mine problemer.
    Og da er det vel ikke skadelig ?

Har heller ikke merket endring i vekta som følge av saltbruken.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Ok, da er det flere som har hvitt salt- da har jeg altså ikke fått en feillevering, jeg begynte å lure litt bare

3 kg er en solid slektporsjon ja Men jeg bruker faktisk ganske mye salt. Spiser hvertfall en neve om dagen blandet med vann. Så lenge det smaker godt så er det visst greit å ta så mye. Og det smaker faktisk veldig godt! Vanlig vann blir litt tamt nå synes jeg. Men enkelte ganger føler jeg ikke for å drikke "saltvann" og da dropper jeg det.

Så bra at salt fungerer på leggkrampene dine. Lurer på hvorfor, men det betyr vel egentlig ingenting as long as it works

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jo, jeg har jo endelig funnet et botemiddel, men må si at jeg lurer jo på hvorfor det funker da - må ligge latent i meg, en slags "må bare vite -syndrom".....
    Leggkramper er det jo flere som har her, og håper dere kan teste ut sant og melde om det funker - eller ikke.

Det er flere rariteter med leggene mine - har skrevet endel om det før.
    Jeg har en konstant bevegelse som kan synes som små rykkninger på overflaten, men det er nok i dypet bevegelsene oppstår og forplanter seg til overflaten - og er der mer eller mindre hele døgnet. Aldri stopp !
    Flere leger har etter en kort overfladisk sjekk antatt at det er "noe nevrologisk" - noe jeg er helt uenig i.
    Man ser tydlige styrkevariasjoner i bevegelsene etter trening. Det forverret seg også da jeg startet på D-vitamin for et par år siden, men det er ingen endring som følger D-vitamindosen (eller ikke) nå lenger.
    Derimot - før i uka, første dagen jeg var i sola hele dagen, var det helt ille. Det kan derfor se ut som at det varierer med D-vitamin likevel.
    Er iallfall et pussig fenomen, og noe som av og til blir et problem, da jeg antar at også krampene har sitt opphav i fenomenets årsak.

Generelt.
    Kramper har vel generelt sin hovedårsak i næringsmangel i muskulaturen. Dette kan skapes ved langvarig overanstrengelse under trening, men jeg får aldri kramper mens jeg trener - ikke før jeg legger meg for å sove.....
    Det kan også skje ved dårlig næringstreansport som skyldes mangel ett eller flere emner (feks- Magnesium er vanlig)
    Jeg har heller ikke klart å arrestere noen av de skyldnerene som jeg vet om i blodprøver.
    Om så ville også fått kramper under trening.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Har du prøvd magnesium da?

Kroppen er virkelig en underfundig greie. Skulle gjerne sett 100 år frem i tid og fått vite hva man da vet om både stoffskifte og leggkramper....

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Alle gode råd mottas med takk, men jo, jeg har forsøkt det meste.
    Salt var det ingen som forslo, og det var helt tilfeldig at jeg oppdaget virkningen.
    Det var min søster som sa : Du kan da ikke spise tomat uten salt - jo, sa jeg jeg lever sundt : Har du ikke sett skremselspropagandane på TV da ?

Kutt ut å prøv !
    Jeg kom nettopp hjem fra treningstur og forventet kramper til kvelden - som til min undring og glede uteble.
    Først dagen etterpå tenkte jeg på saltet.....

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Det store kolesterolbedraget
    Av Mod i forumet Kolesterol
    Svar: 6
    Siste melding: 29-06-13, 12:31
  2. Store øyner
    Av ~våken~drøm~ i forumet Graves sykdom
    Svar: 2
    Siste melding: 12-05-08, 22:29
  3. Legebesøk, kortisol, ødemer, sprengte blodkar m.m.
    Av Stina i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 16
    Siste melding: 18-01-07, 17:15
  4. Hvorfor får vi ødemer og hva kan gjøres?
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 40
    Siste melding: 27-08-06, 23:11

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn