Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 22
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Som jeg fryktet.

Generelt kan en si at en bør opp i den dosen en skal ha så fort som mulig, og de fleste tåler nok å gå raskt opp.
    Nå er det ikke så godt å si hvor mye man skal ha i en oppstartsfase, og en generell anbefaling går ut på at man øker dosen med 25µg når den er under 100 og halvparten når den er over. Det betyr 1/2 25µg tablett, så 25µg styrken bør en ha i starten.

Hvor ofte da ?
    Litt vanskelig å si "når du trenger det" - for man kjenner jo ikke alle symptomer og vet ikke hvordan dette funker.
    Prøve hver 14dag under og hver mnd. over 100 ?

Eneste symptomet på for rask økning er vel litt hjerteuro og hjertebank.
    Det går somregel fort over, er det mye kan en fint hoppe over en dose.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    27

Standard Nytt liv.

Føler jeg måtte skrive dette under solskinnshistorie.

Jeg ble fryktelig syk i påsken i år, lavt stoffskifte m/ høy anti tpo, blodfattig, lavt blodtrykk og B12 mangel... Legen startet meg rett på 50 levaxin og B12 sprøyter.

Etter lite bedring de første 6 ukene, økte han dosen til 75, nå har jeg gått på Levaxin 100 pr dag.

Og denne sommeren har jeg fungert bedre en på lenge, fått igjen livet mitt. Først nå skjønner jeg hvor syk jeg var og hvor lenge lavt stoffskift har plaget meg...

Sikker på at jeg hadde alle symptomer, så var plaget.

Er en optimistisk person, men ikke naiv, så regner med jeg får tilbakefall og at justering med doser må til. Kanskje blir jeg aldri helt frisk...

Men jeg gleder meg så over tilbakevinning av livet mitt.. Vekten hat stabilisert seg, går sakte nedover. Sover godt og opplagt om morra, ingen muskel og ledd smerter osv... Pluss jeg er meg selv igjen, hue fungerer. Skal tilbake til jobb, å mamma´n til min barn er tilstede igjen.

Er så glad, å håper dette varer leeeeeenge..

Måtte bare dele min erfaring, fortsatt fin sommer.

Karin.

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    26

Standard Sv: Nytt liv.

Så gøy å lese, glad på dine vegne
    Godt å høre om noen solskinnshistorier!!
    Litt bekymret for hva som skjer i kroppen. Perifer vev resistens mot thyroid hormon og fibromyalgi/CFS. Armour fra aug'10

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Ja, det er godt å lese - det gir håp.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Lykke til i din nye solskinnstilværelse, Karin. Måtte du alltid bli der

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    27

Standard overdosert?

Hei alle sammen.

Har nettopp øket dosen min med Levaxin, fra 100 til 125... har de to siste dagene blitt veldig kort og tungpustet..

Er dette et overdose symtom, tegn på at det blir for mye??

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: overdosert?

Kortpustethet kan være et symptom på overdosering eller at kroppen ikke har vent seg til dosen, ja. Kanskje du bare burde øke til 112,5 en periode først i stedet?

Pulsøkning eller overdreven varme, hjerteklapp kan også være symptomer.

Dette behøver ikke å bety at dosen er permanent for høy for deg, men kan bety at kroppen ikke er helt klar nå.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Standard Sv: overdosert?

Hvor lenge er det siden du økte dosen da?

Jeg ville godt kunne oppleve hypersymptomer om jeg økte med 25 hver dag. Jeg ville prøvd meg på 112.5 i stedet en tid og deretter økt igjen for å slippe tilvenningsproblemer på høyere dose/evnt for høy dose. Sjekke pulsen kan være en grei måte å se om det blir litt for stor dose for raskt.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    62
    Meldinger
    88

Standard Sv: Overdosert?

Hei Karin.
    Jeg fikk diagnosen lavt stoffskifte i beg. av april iår, og min fastlege er blant de som tror det er best å komme opp i riktig dose Levaxin forholdsvis raskt.

• Han satte meg på 75 mcgr Levaxin per dag i begynnelsen - og det gikk helt greit - ingen symptomer på overdosering.

• Ved neste kontroll (etter 6 uker) ble den daglige dosen økt til 100 mcgr per dag - dette gikk også helt greit uten "bivirkninger" av noe slag.

• Etter 9 uker (pga sommerferie) var det ny kontroll der blodprøvene fortsatt ikke viste tilfredstillende verdier på TSH og FT4 - selv om de var blitt mye bedre. Han ba meg da øke til 150 mcgr 3 dager i uken, slik at den totale ukemengden ble på 850 mcgr Levaxin. Dette fikk jeg voldsomme svettetokter/hetebølger av med en gang (etter noen timer) - ikke bare litt men helt ekstremt - fikk store problemer med å fungere i hverdagen. Så etter noen dager var jeg tilbake hos legen, og vi ble enige om at jeg skulle trappe langsommere opp slik at jeg i løpet av 2-3 uker var oppe i 125 mcgr per dag - totalt 875 mcgr i uken. Jeg begynte med å øke med 12.5 mcgr hver dag - og det gikk helt fint. Nå har jeg tatt 125 mcgr per dag i 2-3 uker. Og det går faktisk ganske greit - er fortsatt litt svett og "varm i hodet" om kveldene, men det er "ingenting" sammenlignet med symptomene på overdosering jeg hadde da jeg økte for mye. Renger også med dette vil stabilisere seg bare jeg "holder ut" noen uker til.

Til slutt vil jeg bare nevne at det tok ca 3-4 mndr med Levaxin før jeg begynte å merke en bedring i alle sykdomssymptomene, og det går ganske så langsomt fremover - men det går iallfall fremover!

Legen min har bedt meg prøve å være tålmodig, han sier det kan ta opptil 12 mndr før jeg vil merke den fulle effekten av Levaxinen - og at det er stor sannsylighet for at jo lenger man har hatt lavt stoffskifte før man fikk medisinsk behandling, jo lenger ville det ta før man merket bedring.

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    27

Standard Sv: Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland

Høres ut som vi har samme lege Atina, slikt resonerer han også :o)
    Jeg prøver og øke sakte men sikkert nå i førsten, har ikke opplevd det underveis av økningen før nå...

Jeg fungerer fortsatt ganske så bra, jobber litt igjen og trener 2 ganger i uka. Og livet er i grunn ikke så værst.

Tusen takk for mange flotte svar.

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
    Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 402
    Siste melding: 06-02-20, 19:22
  2. Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
    Av Yvai i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 10-05-10, 16:46
  3. Lavt stoffskifte i grenseland
    Av Troj i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 20
    Siste melding: 11-04-10, 17:58
  4. Svar: 36
    Siste melding: 21-05-08, 20:35