Viser søkeresultater 11 til 20 av 78
Tråd: Så fik jeg Erfa'en
-
14-05-10, 21:57 #11
Sv: Blodprøve uden ft3 og ft4
Da sygdommen blev opdaget i 1998, insisterede speciallægen på, at jeg havde arvet den. "Netop den variant, du har, er SÅ typisk arveligt betinget. Hvor er din mor, hvad er hendes adresse", sagde manden og hev en blok fremm, dybt bekymret for mig mor ... som ikke har den sygdom. Et par år efter fik hun Hashimotos.
Jeg har læst, at den amerikanske læge dr. Datis Kharrazian sætter de af sine patienter, der tilsyneladende ikke har noget antistof, til at spise hvede i seks uger. Hvis der er noget antistof, vil hveden få det frem, så man ved, hvad man har at gøre med, er hans argument.
Så ... jeg har en liiille bekymring der går på, om jeg kunne være sådan en, der skal testes på den måde. Det kan jeg så ikke blive, for så er jeg kvalt i hvede, inde jeg når resultatet. Men det er en anden historie.
-
21-05-10, 19:04 #12
Her gik jeg i 12 år og troede, jeg havde "Myksødem uden specifikation".
Mig bekendt har der aldrig været fundet antistof i mine blodprøver.
Men det har der så alligevel, ved jeg nu
Jeg var på den danske side sundhed.dk hvor jeg loggede på og gik ind i nogle journaler. Her fremgår det af en af de seneste kommentarer, at en af speciallægerne har undret sig meget over, hvorfor jeg har for lavt stofskifte. Jeg mærkede det også, da jeg var hos ham, hvor han stillede en masse spørgsmål, uden at vi dog kom videre med noget som helst. For eksempel var han meget ude efter, hvilken medicin, jeg har taget i årenes løb, da nogle jo kan skade stofskiftet. Men de vildeste piller, jeg nogensinde har taget, var p-pillen Diane Mite, som jeg brugte i et års tid. (De kan vel om ikke fremkalde sydom så dog i hvert fald gøre noget værre, gætter jeg på.)
Han skriver 5. januar 2010:
"Jeg går nu tilbage i journalen og det ses faktisk, at det vi egentlig
behandler hende for er ikke overt - men subklinisk myksødem, hvor der
har været tidligere normale perifere tyroniner med TSH op mod 10.
Stærk TPO-antistof positiv med værdi 3580. "
Men lægen skriver intet om aktuelt indhold af antistof ... så det har jeg vel ikke.
Men i hvert fald er jeg nu fuldstændig forvirret. Men om antistof har nogen som helst praktisk betydning i forbindelse med 'subklinisk myksødem' ved jeg ikke. Jeg håber, nogen/ nogle har tid og lyst til at kommentere dette.
Jeg er da i tvivl om hvorvidt, jeg har lagt dette indlæg det rigtige sted - men der findes vist ikke noget, der hedder 'udeladte diagnoser' ...
Fandt denne fine tråd af Anisa under en søgning på "subklinisk myksødem" på nettet. Jeg kunne ikke finde den herinde, men historien er god og fortjener vist en revival:
http://webcache.googleusercontent.co...ient=firefox-a
-
21-05-10, 19:27 #13
Sv: Lavt stofskifte og problemer med NY Eltroxin
Hashimoto's?

Hmm... hvordan kan lægen kalde det "subklinisk myksødem" ved jeg heller ikke og da slet ikke "hvor der har været tidligere normale perifere tyroniner med TSH op mod 10" og "Stærk TPO-antistof positiv med værdi 3580."
Nej, nej.... jeg tror ikke at hele 3580 TPO-er dematerialiserer sig på ganske få måneder, uden at du har haft din behandling justeret med formålet.
Hold da helt op, Nielsigne! Sikken redelighed! Intet under at du har det ad Pommern til, med denne ongoing inflammation. Nu mangler du blot at tjekkes for TRAS, når du omsider er trådt ind i antistof-universet. Før man ved om du evt. du har TSH-blokerende TRAS - kan man ikke stole på at dit TSH er korrekt. Det kan i givet fald være en del (meget?) højere end det berettiger lægerne til at kalde din sygdom for "subklinisk myksødem". Det er vigtigt at finde ud af.
Hurra for digital signatur, hva`?
(P.S. "Digital signatur" betyder, at indehavere af sådan een kan via website Sundhed.dk gå ind og læse, hvad der er skrevet i egne læge- og hospitalsjournaler.)• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
21-05-10, 19:53 #14
Sv: Lavt stofskifte uden kendt årsag.
Ha ha, ja hurra ...
Jeg har godt nok forstået dette sådan, at antistoffet blev målt for længe siden ... I hvert fald står der 'Myksødem uden specifikation' i hele det tidsrum, jeg kan læse om. Det går desværre kun tilbage til september 2009 - det tager jo selvfølgelig tid at lægge alt det ud på nettet.
Så måske er det - antistoffet - væk nu, måske ikke. Jeg må konstatere, at den varme og ubehagelige følelse, jeg kan få i halsen, kommer, når jeg er overanstrengt. Og det bliver jeg meget lettere efter røvturen (pardon my french!) med Ny Eltroxin. Og Euthyrox reparerer jo ikke noget.
-
21-05-10, 19:54 #15
Sv: Myxødem - nu med antistof
Jeg vil jo tolke det som at du har antistoffet anti-TPO.
I så høy konsentrasjon som dette ødelegges kjertlens mulighet til å produsere stoffskiftehormoner gradvis. Noen sier "noen få år".
Så er man fra behandlerhold i tvil om hvornår man skal starte Levaxinbehandling. Og det skal vi altså lide under.....
Det strides også om ham merker selve antistoffet.
Dette er jo rettet inn mot en celletype som kun finnes inne i kjertlen. I store akutte tilfeller vil man ha smerter i kjertlen en periode.
Når antistoffet har ødealgt de celler det er skapt for å ødelegge, er det jo ingen særlig grunn til at kroppen fortsatt skal produsere det.
Almidelig forståelse er at antistoffet opphører når kjertlen er helt defekt.
Men mange har antistoffet nesten hele livet.
Om det så er en testfeil, eller om det er virkelige antistoffer strides det jo om.
Testen er ikke jo helt pålitelig. Den viser posistvt resultat hos mange som aldri utvikler kjertelsykdom.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-05-10, 20:01 #16
Den findes her på forummet: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=9272 . Jeg ved, at n`Finn har testet frysetørret ekstrakt af thyreoidea uden større succes. Desuden havde denne person, tråden handler om hypothyreose uden antistoffer.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
21-05-10, 21:12 #17
Tak ...
Ja, men selve historien er vildt go' alligevel
-
21-05-10, 21:15 #18
Jo, det jeg testet var Nutri-Meds Porcine Thyroid.
Jeg brukte 2stk 130mg/dag og hvilepulsen sank som en sten og jeg fikk symptomer på lavt stoffskifte.
Det er også umulig å finne en detaljert innholdsfortegnelse - hvor mange µgT4 - t3 inneholder de 130mg ?
Jeg klarte ikke å finne det ut.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-05-10, 21:17 #19
Men hvis der er målt antstof, så er det vel mærkeligt, lægerne ikke har kaldt det fx Hashimotos? Eller noget andet end myxødem, i hvert fald. Min mor har Hashimoto. Hun har hele sit liv haft et elendigt immunforsvar og døjet med MANGE infektioner. To-tre lungebetændelser pr. vinter i mange år - nu dog aftaget en hel del, formentlig på grund af stort indtag af d3-vitamin og probiotika (det er i hvert fald det eneste, hun selv har ændret /føjet til).
Jeg har altid haft en utrolig godt immunforsvar. Har fx passer folk, der har ligget helt flade med influenza og hvad som helst, uden at få det selv. Eller jeg har været syg i fx to dage og så rejst mig som intet var hændt. Har vist haft influenza en eller to gange i mit liv og har regnet mit immunforsvar for en af mine helt store fordele i livet.
Har aldrig tidligere forholdt mig til antistof ... Så der skal jeg jo helt forfra. Men I siger altså, at antistoffet ikke .. forsvinder?
Kan man bruge thyroid, hvis man har antistof?
-
21-05-10, 21:49 #20
Antistoffet produseres jo av immunforsvaret.....
Det kan jo være at det har hatt for lite å gjøre ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Bytte 125 mg ERFA med 60 mg?
Av Vilje i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 29-04-10, 23:40 -
De har fått Erfa på Apotek1!!!!!
Av Lillepus88 i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 29Siste melding: 11-03-10, 18:15
Svar med sitat

Bokmerker