Viser søkeresultater 11 til 18 av 18
-
20-04-06, 12:57 #11
yougurt til frokost
pleier jeg å spise. Ser jo her at det ikke er så bra. Går det an å ta Levaxin om kvelden i stedet da? Så kan jeg nyte yougurten min til frokost. Jeg elsker yougurt og melkeprodukter.
-
20-04-06, 13:12 #12
Spiseforstyrrelser er nok viktigere å ta hensyn til enn når og hvordan du skal ta den dosen, men ta dosen på lik måte hver dag hvis du kan.
De fleste spiseforstyrrelser har med at man forvansker spisingen sin. Hvor vanskelig man må gjøre det før man kan kalle det en spiseforstyrrelse er ikke helt fastlagt. Noen mener at den begynner ved vegetarisme, andre mener det må mer ekstrem vanskeliggjøring til.
Vi har nå engang et tannsett som ligner både på en kjøtteter og på en planteeter, så vi skal vel spise begge deler. Vår sårbare B12 vitner også om nødvendigheten av kjøtt. Dette er enda viktigere hos oss, så sykdommen din krever nesten at du iallfall tenker litt over hva du spiser.
Du får prøve å tenke litt på at du ikke er nødvendig å gjøre det så vanskelig da ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-04-06, 14:53 #13
Ja er vell jeg som gjør at det er vanskligere og gjøre ting men da jeg har klart og få Anorexia burde jeg klare komme ut av den også selv om jeg er redd, og det tar sin tid og alt er rart og ekkelt så vil jeg stå på selv om jeg sikkert ikke burde være så redd hele tia gjør ikke ting bedre det :,( Det hadde jo vært så deiligt bare få lov og være den jeg en gang var som spiste hva jeg ville tenkte ikke over hva er det i det er det farlig og la la. Da hadde jeg bra forbrenning. Nå føles det som dårligt og veier mer enn da jeg begynte og bli syk. Og da jeg blei lovet vekta de stopper der du var som frisk og så gjorde den ikke det da blei det ikke så mye mye bedre kan ikke stole på meg selv eller andre blei det da og blei redd igjen. Nå er jeg flinkere enn de gangene selv om det er tider hvor en sluntrer unna og synes man har vært flink så er man ikke det ivertfall ikke da en sulter seg blir sinna jeg på meg selv at jeg er ikke stolt da jeg hopper over måltid eller tar mindre. Men så klarer jeg noen ganger og gjøre det som nå da jeg har begynt med knekkebrød istedenfor brødskiver til noen av måltidene :,( Så synes ikke jeg at jeg er flink :,( For Psykolgen sa spis det du gjør nå ikke mer eller mindre :,( Så har ikke jeg fått pratet med henne på lenge og da jeg er der får jeg ikke sagt det jeg vil det føles bortkasta være der. Må nok heller få hjelp av en ernæringsfysiolog det håper jeg at jeg kan og som ikke er så langt unna da
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
20-04-06, 18:39 #14
Jeg er enig med deg i at faktaopplysninger er viktige, men jeg kan godt se av det du skriver at du er for opptatt av kosten. Den har ikke så stor betydning som du tror den har.
For at du skal ta litt henyn til hypothyreosen så krever det bare at du ikke spiser så mye av den maten som er energirik, altså fett og karbohydrat. Proteinrik mat må du gjerne spise mye av, og det er også denne som metter best av all mat.
Knekkebrød er fint for det innholder mye kostfiber, men det er jo 80% karbohydrat da, men det blir ikke så mye av det for det er jo så lett.
Så synes jeg at du skal ta mer hensyn til hva du har lyst å spise jeg da, og unne deg det. Du skal bare ikke spise så mye av det.
Det er litt lurt å stoppe å spise før en er mett, og så vente 5min før en tar resten. Da kjenner en at mettheten kommer litt etter man har sluttet.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-04-06, 20:16 #15
Er vell for opphengt i kosten. Må kansje slappe av men er bare sånn uff :,(
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
20-04-06, 20:38 #16
Det er noe som heter at en får være som en er, og ikke som en borde.
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-04-06, 20:49 #17
DET var godt sagt n`Finn! DEN likte jeg. Godt å ta med seg.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
20-04-06, 21:37 #18
Ja det er godt og ta med seg
Lignende tråder
-
Ikke noe å legge om kosten sa legen
Av Ingvild i forumet Helbred og kostholdSvar: 11Siste melding: 26-01-10, 21:51 -
Sånn litt sent........
Av i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 5Siste melding: 22-09-07, 10:22 -
Jeg gleder meg sånn til høsten...
Av Anne Ma i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 10Siste melding: 01-09-06, 22:22 -
Har dere stive ledd og nakke?
Av gjest i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 3Siste melding: 29-06-05, 22:45
Svar med sitat
Bokmerker