Viser søkeresultater 11 til 20 av 28
Threaded View
-
25-04-10, 21:19 #1
Greit at TSH er null/lavere enn null?
Hei
skrev egentlig dette innlegget som svar til et annet, men jeg synes egentlig det var et ganske godt spm (i all beskjedenhet....) så jeg lager en egen tråd på det. Mulig det er gammalt nytt for dere veteraner men for meg som er ny i gamet så lurer jeg:
Til n'Finn/andre; tar dere så mye medisin at TSH nesten er "på minussiden", dvs null eller "lavere"? Det er såfall veldig interessant å høre! Jeg har nemlig TSH på 1,1 nå men lav FT4 (FT4 hadde faktisk sunket litt ved siste måling, tross økt dose!), og formen er ikke så kjempebra akkurat. Har gått og bekymret meg veldig for at jeg ikke har mer å gå på enn å få TSH ned til 0.2/det som legen vil godta at er laveste akseptable verdi. Jeg har bare lyst til å pøse på med masse masse masse medisin helt til formen kjennes ok ut, uavhengig av TSH. Kjenner at levaxin hjelper (begynte i januar) men jeg trenger MER. MYE MER antakeligvis.Kroppen takler levaxin godt og jeg kjenner foreløpig ikke snev av overdoseringssymptomer (er foreløpig kommet opp i 125 mcg men skal antakelig og forhåpentligvis opp mye mer i dose). Går det altså an å "pøse på" med medisin uavhengig av TSH, så lenge man føler man har godt av det? Ikke alle som blir helt hypre når TSH er "mindre enn 0"?
Ble litt glad når jeg leste at n'Finn føler seg bra når TSH er null/ikke målbar. Da er det kanskje håp for meg også. Men fastlegen vil sikkert være skeptisk til å gi høyere dose dersom TSH er nede i helt nedre ref. område, vil han ikke?
Berit:-)
Lignende tråder
-
Lavere forbrenning ved lavt stoffskifte?
Av lady90 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 6Siste melding: 15-03-09, 21:41 -
Økning av levaxin -gir lavere t3
Av munch i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 12Siste melding: 17-01-08, 20:26 -
Lavere blodtryk og puls
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 5Siste melding: 07-02-07, 19:22

Svar med sitat
Bokmerker