Side 14 av 23 Først 1234567891011121314151617181920212223 Siste
Viser søkeresultater 131 til 140 av 227
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Joni
    [Har tillit til Lars Omdal på Balderklinikken,- han kan sine sysaker! Men det er jo ikke garanti med noe som helst, dessverre!

Men det er dyrt, spør hva det koster. En stor klem til deg og ønske om at du får en bedre helse....................snart!
    Hei Joni, takk for det :-)

Garanti eller ikke, man må liksom føle at man prøver noe ihvertfall! Kan ikke sitte å kjenne på dette.

Dyrt får det bare være - mamma har en stund tryglet meg om å gå dit og sagt hun skal betale - snilt!!

Ringer på mandag. Vet du om det er vanskelig å komme inn hos han, da? Ventetid osv....
    Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
    Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Lilje
    Hadde jeg vært deg så hadde jeg sterkt vurdert en sykemelding. Ikke fordi du er en svak person eller noe sånt (jeg tenkte sånn nemlig), men fordi du har en kronisk sykdom som for tiden herjer med deg!
    Jeg trenger det absolutt, Lilje, jeg har tatt ut en 3-dagers denne uka med kjempedårlig samvittighet fordi jeg liksom ikke er syk og må lyve. "Problemet" mitt er at jeg er på innleid kontrakt/prøvetid for fast job og kan helst ikke være borte mer fra jobb nå :-( Det kan føre til at jeg ikke får forlenget/fast... Og jobb må man ha!!....

Var godt å bare sove og sove og ligge i senga og stirre i taket og ikke gjøre noenting denne uka - men jeg lyver for alle, da. For kjæresten min og foreldrene også. De tror jeg har jobbet - jeg har ikke samvittighet til å si no. Men samma det - min sak, min helse... :-)
    Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Nettverk

Hei Joni, takk for det :-)
    Bare hyggelig Nettverk! Godt at du har en snill mamma! Kjenner en som hadde time hos han i vår og da måtte hun vente noen måneder. Men det varierer sikkert, vil jeg tro. Her er et intervju med Omdal:

http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewtopic.php?t=2959

Håper du får time snart! Evt. si at du kan komme på kort varsel hvis noen avbestiller. Lykke til med alt!

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

Takk takk...

Var hos lege idag (vikar for min nye fastlege som jeg heller ikke har vært hos) og han hørte i det minste på meg og gav meg sykmelding 1 uke så jeg får slappet av og tatt meg inn litt. Gråting er utmattende....

Føler egentlig mer og mer at jeg har en depresjon, jeg...som liksom er underliggende hele tiden, men så har jeg bedre perioder innimellom. I tillegg presser man seg litt i ny og ne for å holde hodet over vannet og dermed knekker jeg også sammen innimellom. Som nå.

Så var det å finne ut hvorfor man evt har en depresjon, da...om det kommer av stoffskiftet eller.......tja. *undrer veeeeldig*

Tatt nye stoffskifteprøver etc idag - ny legetime mandag - så får vi se, da...

Ringte Balderklinikken også - der var det inntaksstopp hos Omdal, ja, står på venteliste og det kan vel ta votter og vintre å komme inn der...

Nå skal jeg sove, sove, sove, sove, sove....zzzzzzz

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Depresjon er et sikkert tegn på lavt stoffskifte så det kan du være sikkerpå at kommer derfra Nettverk.
    Og soving hjelper nok, men stoffskiftet må nok være ok for å kurere......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Nært Nordpolen...
    Meldinger
    7

Standard

Jeg hadde store svingninger i humør og formen i flere år før det endelig slo ut på prøver. Fikk høre at det var psykisk som var galt med meg. Var deprimert og hadde angst. dette forsvat da jeg fikk begynne på medisin.

Håper du snart kommer til å føle deg bedre, å at du blir tatt på alvor.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    Depresjon er et sikkert tegn på lavt stoffskifte så det kan du være sikkerpå at kommer derfra Nettverk.
    Og soving hjelper nok, men stoffskiftet må nok være ok for å kurere......
    Yes I know....uansett deilig å ha tatt avgjørelsen om å ta en pause fra hverdagen...kjenne litt på kroppen...rydde unna andre ting i livet så man virkelig kan kjenne på hva som er helseting og ikke...

Igår kom kløen også, så nå er jeg overbevist. Håret er også kjemperart for 2de uke på rad og ansiktshuden er fet og det er uvanlig. Klør i ansiktet og på skuldrene og på magen - kjente greier.....siste par ukene har jeg hatt litt utstående mage også, når jeg tenker meg om...

Men Finn; er dette fordi jeg må gjennom en lav stoffskifteperiode fordi jeg sluttet totalt på lev, nå da eller....at kroppen reagerer på at den ikke får noe tilskudd......jeg har forsøkt å ta 50microgram de 4 siste dagene, men det blir mest sånn desperat greie om å prøve noe....

Jeg blåser egentlig i hva prøvene viser på mandag, jeg er usikker på hva jeg skal gjøre....skal jeg fortsette uten Lev litt til å se? Eller skal jeg nå ta 50 hver dag igjen fremover......

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av lillybell
    Jeg hadde store svingninger i humør og formen i flere år før det endelig slo ut på prøver. Fikk høre at det var psykisk som var galt med meg. Var deprimert og hadde angst. dette forsvat da jeg fikk begynne på medisin.

Håper du snart kommer til å føle deg bedre, å at du blir tatt på alvor.
    Tusen takk......ups and downs er slitsomt i seg sjøl...

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

Nå er jeg nettopp hjemme fra legen som idag gav meg videre sykmelding til 3.aug så jeg skulle få tid til å komme meg igjen og slappe av og hvile ut. Samtidig fortalte han at alle prøver var normale.

Jernet som jeg fikk beskjed om at var så himla lavt ved juletider, det hadde aldri vært lavt, mente han her - heller normalt.

S-jernmetning (10-50) - 18
    S-Ferritin (15-200) - 25
    S-jernbindingskapasitet (49-83) - 73

Helt normalt for kvinner, mente han - IKKE lavt i det hele tatt. Neivel.

Jeg har nå gått cirka 4 uker helt uten Lev (kuttet fra 100 mcg) og ca 1,5 uke på 50mcg og prøvene idag viste:

TSH (0.2-4.0) = 3.6 og FT4 (9-22) = 14.6

Dette er vel fordi jeg sluttet helt en periode da eller.........? FT3 var som vanlig ikke tatt.....må man be om dette hele tiden altså....

Jeg sa at det er vel vanlig at når man går på Lev så bør TSH ligge nærmere 1, men neida så lenge det var innen normalen så var det greit. Så der har vi en SLIK lege igjen.......han sa at 2 var jo i midten så det var det mest ideelle.....han virket lite oppegående innen stoffskifteproblematikk, dessverre. Men - det er ikke han som er min nye fastlege - hun treffer jeg om 2 uker - veldig spent...

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre egentlig....om jeg bare skal fortsette på 50mcg og se hva som skjer??......ba egentlig om nærmere utredning i henhold til hormoner og evt tidlig overgangsalder osv osv - man må jo forsøke noe!! Han hørte ikke med det øret...føles som han ser en sliten jente som sitter og gråter og gav meg sykmelding fordi han vet ikke hva mer han skal gjøre. Kjipt å betale godt over 100 kr hver gang og føle man ikke får noen videre utredning eller hjelp... Hva om jeg ikke tåler Lev? Hva om jeg også skal gå på Lio i tillegg eller bare Armour?? Skal ikke si at dette ikke er noe psykisk altså, men jeg vil ihvertfall prøve alt fysisk først! Siden kroppen føles veldig av og på flere ganger om dagen....jeg har flere "luker" liksom hvor jeg slapper av helt og litt glemmer at jeg var dårlig for 5 minutter siden. Dette må da være hormoner på en snurr!! Man kjenner jo kroppen sin og vet hvordan man vanligvis er........

I mars var TSH 0.93 og FT4 17 og T3 3.9, og det var jo seff fordi jeg gikk på 100mcg. Men jeg følte meg jo ikke helt bra da heller....derfor jeg prøvde bråslutte.

Har de andre legene på Balderklinikken bra stoffskiftebehandling også? Eller er det liksom bare Omdal? De samarbeider vel der...vet ikke om jeg greier vente i flere mnd på å komme inn der..........noen som vet? Bestilt meg time hos ei anna lege der til midt i august, men da fikk jeg ikke lov å stå på Omdals venteliste samtidig. Hm. Og kr 1.800 for første konsultasjon a gitt....!!

Og hva med D-vitaminer som dere skriver om her...skal jeg begynne med det jeg også kanskje....

Klem fra trist og lei og sliten

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre egentlig....om jeg bare skal fortsette på 50mcg og se hva som skjer??......

Jo, det er akkurat hva du bør gjøre det da Nettverk.......
    Ikke i det uendelige, men lenge nok til at du kan vurdere om dosen er bra for deg.
    Og hvis du vil ha nytte av prøvene så kan du ikke endre doseringen før du tar prøven - og da menes det 3-4 måneder før.
    Vent på prøvesvaret og la det bestemme om du skal endre litt.

Store doseendringer kan være årsaken til at man ikke håndterer den daglige psykiske påkjenningen så bra som man bør.

Var bare noen betraktninger fra en som står helt utenfor da........
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 14 av 23 Først 1234567891011121314151617181920212223 Siste

Lignende tråder

1. Hvor fort får man operasjon etter påvist kreft..?
    Av Stølen i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 1
    Siste melding: 09-01-08, 09:50
  2. Hei alle sammen!!
    Av Nettverk i forumet Presentasjoner
    Svar: 8
    Siste melding: 24-03-07, 23:28
  3. vedvarede blødninger etter påvist lavt stoffskifte
    Av porselen i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 06-08-05, 22:12

Bokmerker