Side 14 av 17 Først 1234567891011121314151617 Siste
Viser søkeresultater 131 til 140 av 165
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Jeg er veldig glad de ikke fant noe, nå håper jeg de kan bestemme seg for å ta mandlene mine bare.

Jeg har spurt om hjelp flere ganger madonna, men får beskjed om å spise sunnere... Akkurat som om jeg ikke gjør det..?? :evil:

Gikk på Grete Rode kurs og gikk først ned mange kilo (i starten av levaxin beh) og så begynte jeg å gå opp igjen når jeg hadde brukt levaxin en stund, etter det har jeg ikke gått ned noe, men heller ikke gått opp. Veier jevnt og trutt 115kg :(
    Ikke spes greit å slanke seg på egenhånd når uansett hva man gjør, så skjer det ikke noe, det er det som provoserer meg i legens uttalelser. Da må de jaggu legge litt i det for å hjelpe, ikke bare tilby xenical (som koster en formue i tillegg) for det har jeg ingen tro på. Slanking for meg er sunn og normalt kosthold og ikke tabletter.

Ikke meninga å være sint eller noe altså, men jeg vet alt det du sier og jeg blir så eitrendes irritert på legene som sier slank deg og når du sier du må ha hjelp, så får man ikke noe. Når man forteller hva man spiser og de sier at du må spise noe mer enn det, for det var jo ganske så sunt, eller så hadde du gått ned...

*River meg i håret*

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Kanskje en dag får man antibiotikakur mot overvekt , kanskje det er en bakterieinfeksjon og ikke et spiseproblem.....hvem vet?
    (det stod om noe sånt i vg eller dagbladet en stund siden, antnoen hadde funnet ut at overvekt var forårsaket av en infeksjon)......
    Om fibromyalgi står det allerede en del om at det kan ha sammenheng med infeksjon, og det er noen i behandling allerede som prøveprosjekt.

Litt avsporing....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard Ikke mer armour på meg....

I dag hadde jeg min første konsultasjon med balderklinikken etter at jeg startet med armour i juni (?) i fjor... I og med at benet mitt fortsatt ikke er bra, så ble det telefonkonsultasjon.

1. Insulin nivået mitt har steget mye etter å ha hvert ganske bra over lang tid

2. T3 og T4 har steget endel, har ikke fått tallene, de kommer i posten om noen dager

3. TSH er fortsatt på 0.01

4. D vitamin nivået er fortsatt ikke på mer enn 31

5. Har gått opp i vekt

Alt dette til sammen gjorde at jeg nå går tilbake på levaxin og liothyronin behandling, så nå er jeg spent på hvordan formen kommer til å bli....
    Det jeg husker best med liothyronin er den løse magen i starten og de gangene jeg endret dosen men også at jeg faktisk var i ganske bra form når jeg begynte med armour.

Er det flere som har sluttet med armour etter å ha prøvd de en stund ?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg tipper at den lave D-vitamin kommer av tarm-greiene dine. Du har tatt det opp før. Jeg lurte også på om du kanskje ikke tåler gluten/melk. Har du prøvd uten?
    Vet om en som har høyt PTH/lavt kalsium og lavt D-vitamin som også undersøkes for noe i tarmen, hun har også negative cøliakiprøver men postitivt for noennadre prøver, teorien er nå IBS.

Om Armour og slutte på Armour Thyroid, det har mange gjort på de utenlanske forumene.
    Noe sommer pussig er at flere på UK forumet sier at de ble bedre etter Armour enn de var før. Håper det skjer med deg også.

Jeg må ha fått i meg spor av gluten, siden jeg får så mange skrivefeil. et symptom av gluten hos meg og mange.....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Jeg har prøvd meg uten melkeprodukter og til dels gluten en lang stund i fjor, men jeg kan ikke si at jeg synes tingenes tilstand ble noe særlig bedre og legen min på balderklinikken så ingen grunn til å fortsette når jeg ikke hadde noen merkbar bedring.
    Pga økonomi, så har jeg lenge utsatt å ta noen spesielle allergi/matallergi prøver hos balder, som igjen sender disse til ett lab i tyskland, men så fort jeg får råd så skal jeg få tatt de.

Jeg skal få hentet ut noen d-vit tabletter (1000ug) bare jeg kommer meg til oslo igjen snart (litt vanskelig med der forbaska benet mitt..) og da skal jeg bli veldig mye flinkere til å ta de hver dag !! Ikke lenge siden jeg leste noe om akkurat det på nettet (kanskje det var her... ) og jeg faktisk fikk noe å tenke på - atter en gang

Mannen min har lenge sagt at han ikke synes armour hjelper meg så veldig mye og det kan jo være noe i det, selv om jeg synes jeg har hatt det ganske bra. Forhåpentligvis gir de en ringvirkning som er positiv, nå som jeg skal tilbake på levaxin/liothyronin. Ett lite vekttap hadde ikke vært å forakte, for jeg har fått beskjed av legen min om å prøve så godt jeg kan å gå ned 10kg for helsa sin skyld... Og snorkinga..... Skal snart inn og fjerne mandlene pga hyppige halsbetennelser...

Skrivefeil..? Hvor ? Ser ikke de jeg Nora

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    177

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Leya
    J

Jeg skal få hentet ut noen d-vit tabletter (1000ug) bare jeg kommer meg til oslo igjen snart (litt vanskelig med der forbaska benet mitt..) og da skal jeg bli veldig mye flinkere til å ta de hver dag !! Ikke lenge siden jeg leste noe om akkurat det på nettet (kanskje det var her... ) og jeg faktisk fikk noe å tenke på - atter en gang
    D-vitamin må ikke hentes ut i Oslo. Tror de fleste apotek kan bestille de. Jeg får også disse på resept fra Balderkliniken. Har hjulpet bra på nivået.
    Tester ut null gluten, melk, sukker og gjær nå.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Jeg vet, men det i grensen i oslo er det eneste som vistnok (iflg balder) har avtale med balder og da betaler man 100,- for 100 tabl ellers er det ganske mye dyrere sier de....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard Var hos øre nese hals igjen idag

I dag fikk jeg ett skikkelig svar på søvnregistreringen og hva vi skal gjøre med min stadig vonde hals. YES !

Jeg har ikke søvnapné, men er nære ved å ha pustestopp opp til flere ganger i løpet av natta, men dog ikke mer enn det som er innenfor normalen.... If you say so...
    Vi ble enige om at jeg skal PRØVE, å gå ned ca 10 kg, samtidig som jeg ble henvist til å operere bort mandlene - ENDELIG ! Skal bli godt å slippe å ha vondt i halsen hele tiden
    Noe av snorkingen min ville nok bli noe redusert når de ble borte.
    Jeg fikk beskjed om å prøve å gå ned i vekt samtidig for å bli kvitt noe av snorkingen og pga helsa ellers også og den er jo grei å akseptere, men jeg har prøvd før uten spesielt gode resultater, men jeg prøver igjen

Så bare benet blir friskt igjen, så kan jeg starte å trene og gå igjen som en start

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Tydelig at du ikke er alene med luftveisinfeksjonene.

Jeg henger meg på, jeg og. Før ble jeg aldri syk, men de siste årene har jeg hatt skikkelige luftveisinfeksjoner hver eneste vinter og litt ellers i året. For hver gang er jeg helt utslått og det tar en evighet før jeg føler meg bra igjen.

Jeg har tenkt å prøve meg med lav-karbo nå. Skal se om det hjelper mot infeksjonene. Jeg tror sukker og hvitt mel er skumle greier.

Dessuten skal jeg (nesten) kutte røyken. Har egentlig aldri røyka særlig mye, men det har blitt mer de siste månedene. Festrøyken gir jeg ikke slipp på før jeg MÃ….

Side 14 av 17 Først 1234567891011121314151617 Siste

Lignende tråder

1. Litt om meg og mitt. Jeg har hatt lavt stoffskifte i mange år.
    Av Bellissimo i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 10-10-09, 12:12
  2. Håper noen kan hjelpe meg litt...veksler stoffskiftet mitt??
    Av Marina73 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 03-04-08, 19:55
  3. lurer litt på stoffskiftet mitt
    Av evius i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 01-05-07, 20:36
  4. Litt om meg og mitt....
    Av Leya i forumet Presentasjoner
    Svar: 24
    Siste melding: 25-04-07, 17:33
  5. Ny i forumet. Litt om mitt sykdomsforløp...
    Av Thyr i forumet Presentasjoner
    Svar: 6
    Siste melding: 04-05-06, 22:32

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn